File de istorie: Mai tineti minte cand Mitsubishi si AMG au facut echipa pentru modelul Debonair V 3000 Royal?

Mitsubishi Galant AMG

In zilele noastre, AMG este o marca complet detinuta de Daimler, care lucreaza numai cu Mercedes-Benz. Ce nu mai stiu multi este ca nu a fost intotdeauna asa si ca a fost o vreme cand AMG era doar o companie mica, independenta si care reusea sa creeze modele altfel. Cel mai important era, insa, faptul ca putea incheia contracte cu oricine isi dorea.

In acea perioada, specialistii de la AMG au facut pereche si cu celebrul producator Mitsubishi, rezultatul fiind cateva editii speciale JDM. Ultimul si, poate, cel mai interesant a fost modelul Galant AMG, care beneficia de un propulsor aspirat natural, cu valori de pana la 8.000 rpm si putin peste 170 de cai putere.

Cel mai ciudat si mai putin asteptat model Mitsubishi AMG a fost chiar primul lansat de aceasta combinatie, o masina denumita Debonair V 3000 Royal AMG.

Acest model cu nume alambicat, in dulcele stil japonez, a fost lansat in 1987, la doar un an dupa legendarul W124 AMG Hammer (construit pe modelul standard din Clasa E). Primul Hammer a avut peste 360 de cai putere, era propulsat de un V8 de 5,6 litri modificat de AMG si serios de rapid. Cat de rapid? Putea depasi un Ferrari Testarossa, cu o viteza maxima de peste 300 de km/h, ba chiar unii sustineau ca depaseste, intre 100 si 200 de km/h, un Lamborghini Countach.

Cu asta in minte, trebuie sa mentionam ca, in 1987, AMG era deja un nume extrem de cunoscut in industrie. Cu toate acestea, clientii au asteptat foarte multe de la Debonair V 3000 Royal AMG. Masina arata cumva ca un model saloon Mercedes-Benz din anii '80, era joasa (dar beneficia de o suspensia ajustabila) si avea, pe partea frontala, un spoiler destul de zdravan. Cum sa nu-ti placa?

Din pacate, toata lumea a fost putin dezamagita de ce se intampla sub caroserie. De ce? Ei bine, Debonair AMG a fost gandit pentru sectorul mediu japonez, atunci in mare crestere si cu destul de mare influenta, oameni care se bucurau de succes si care cautau ceva practic si sensibil, cu ceva din sportivitatea exotica europeana.

Rezultatul final este cel pe care il vedeti in fotografiile atasate, plus un volan sport, jante de aliaj cu stele de tip ninja si diverse sigle AMG. Arcurile super-usoare si suspensiile masinii au ramas aproximativ la fel.

Sub capota, se afla un motor V6 de 3,0 litri, conectat la rotile frontale, si acesta pastrat standard, chiar daca exista voci care vorbesc despre fie 148 de cai, fie despre 197 de cai putere. Avand in vedere ca vorbim de anul 1987, credem ca prima varianta este cea corecta. Din punct de vedere dinamic, modelul Debonair nu poate fi considerat chiar o legenda, in comparatie nu ceilalti eroi ai "clasei" JDM.

Pe masura ce aceasta masina a devenit doar o amintire, AMG a revenit, in anii '90, la radacinile sale germane, lucrand la un moment dat doar cu Mercedes-Benz, pana cand a fost cumparat de gigantul german si a fost promovat la rangul de partener in performanta cu drepturi depline, avand chiar si un loc in Consiliul de administratie Daimler.

Nu am reusit sa aflam prea multe despre inceputul colaborarii dintre AMG si Mitsubishi sau despre motivul pentru care acest parteneriat s-a destramat dupa modelul Galant AMG. Ceea ce stim este ca aceasta "intalnire" a lasat in urma cateva masini destul de ciudate, aflate inca in catalogul producatorului nipon. Speram, de asemenea, ca masini oarecum altfel, ca Debonair AMG, nu vor fi foarte usor uitate...

Videoclipul zilei

Newsletter

Whatsapp