Cum s-au schimbat de-a lungul timpului logo-urile Mazda

Istoria Mazda a inceput acum 100 de ani, asa ca nu ar fi rau sa stiti cum au evoluat logo-urile companiei de-a lungul timpului. Iata cum s-aus chimbat acestea si care au fost motivele.

Cum s-au schimbat de-a lungul timpului logo-urile Mazda

Mazda este una dintre cele mai cunoscute companii japoneze producatoare de masini. Totodata, este o companie cu vechime care aniverseaza 100 de ani in 2020. Iata cum s-au schimbat logo-urile Mazda de-a lungul timpului si ce trebuie sa stii despre ele.

Inceputurile companiei Mazda

Dupa cum spuneam, Mazda a fost fondata acum 100 de ani, pe 30 ianuarie 1920. Compania a luat nastere ca Toyota Cork Kogyo Co. Ltd. si avea sedul in Hiroshima. La sfarsitul anilor 1920, compania a fost salvata de la faliment de Hiroshima Saving Bank si alti lideri din Hiroshima.

Citeste si: Care este cel mai bun pret pentru o Mazda CX-5 second hand. Ghidul cumparatorului

In anul 1931, Toyora Kogyo a trecut la productia de vehicule odata cu introducerea modelului de ricsa Mazda-go. In timpul celui de-al Doilea Razboi Mondial, compania a produs arme.

Abia in anul 1984, compania a adoptat oficial numele de Mazda, cu toate ca vindea demult automobile cu acel nume. Mazda R360 a fost introdusa pe piata in anul 1960, iar modelul Mazda Carol a sosit in 1962.

La inceputurile anilor 1960, Mazda a fost inspirata de modelul NSU Ro 80 si a decis sa dezvolte motorul rotativ Wankel, inventat de inginerul german Felix Wankel. Aceasta era o metoda a companiei de a se diferentia de celelalte companii japoneze.

Drept urmare, Mazda a format un parteneriat cu nemtii de la NSU si au inceput productia modelului Cosmo Sport in anul 1967. Japonezii au devenit singura companie care producea motoare rotative.

Evolutia logo-urilor Mazda de-a lungul timpului

Dupa cum se poate vedea, logo-ul companiei Mazda s-a schimbat destul de mult de la fondarea companiei. Daca pana in anul 1936 acesta era extrem de simplu, din anul 1975 lucrurile s-au schimbat.

1974 a fost anul cand Mazda a format un parteneriat cu americanii de la Ford, care au achizitionat 24.5% din compania japoneza. In anul 1979 acestia si-au marit achizitia la 33.4% pana in anul 1995 cand Ford a renuntat. In anul 2014, Ford detinea doar 2.1% din Mazda.

Multe din modelele vandute in anii 1980 in Europa erau modele Ford care purtau sigla Mazda. De asemenea, japonezii i-au ajutat pe cei de la Ford sa dezvolte modelul Explorer in anul 1991, care a fost vandut si cu numele de Mazda Navajo.

Evolutia logo-ului Mazda includ si aripi, un simbol pentru a sublinia faptul ca poate atinge culmile cele mai inalte. Numele de Mazda vine de la Ahura Mazda, zeul intelepciunii, inteligentei si armoniei din civilizatiile asiatice. De asemenea, vine si de la numele fondatorului, Jujiro Matsuda.

Alte recomandari Cars.ro
Partenerii nostrii cred ca s-ar putea sa-ti placa
Videoclipul zilei

Newsletter