Cum arata si cat costa cele mai scumpe discuri de frana din lume

Pe langa placute, discurile de frana reprezinta cea mai importanta componenta a sistemului de franare. Iata cum arata si cat costa cele mai scumpe discuri de frana din lume si ce trebuie sa stii despre ele.

Cum arata si cat costa cele mai scumpe discuri de frana din lume

Discurile de frana reprezinta cea mai importanta componenta a sistemului de franare. Daca te-ai hotarat sa cumperi cele mai scumpe discuri de frana din lume, atunci o sa iti spunem cat costa si cum arata. Iata ce trebuie sa iei in considerare.

De cate feluri sunt discurile de frana?

Pentru ca exista mai multe tipuri de masini, oferta producatorilor de discuri de frana este destul de mare. Tocmai de aceea, companiile au creat discuri pentru fiecare segment de masini.

Discurile de frana striate sunt cele pline, ventilate cu striatii sau santuri. Santurile au rolul de a colecta impuritatile, pentru a pastra eficienta sistemului de frana.

Citeste si: Cum iti dai seama de uzura discurilor de frana, fara sa mergi la service

Discurile de frana perforate sunt folosite de masinile puernice. Datorita performantelor ridicate, discurile de frana normale se incing, iar perforatiile sporesc procesul de ventilare.

Discurile de frana ventilate sunt construite din doua bucati de metal, pentru a permite aerului sa treaca prin frante si sa fie racite. Acest tip de discuri a aparut inaintea celor perforate.

Discurile de frana neventilate sunt acele discuri produse dintr-o singura bucata de metal. De regula, ele se monteaza pe puntile spate ale masinilor, iar puterea de franare nu este atat de buna.

Care sunt cele mai scumpe discuri din lume si cat costa acestea

Daca discurile de frana obisnuite sunt fabricate din fonta, trebuie sa stiti ca pentru masinile performante, discurile de frana sunt din materiale compozite, precum cele carbon-ceramice. Acestea din urma pot ajunge la temperaturi care depasesc 1.000 de grade Celsius, iar asta fara a se deforma sau a se strica.

Discurile de frana carbon-ceramice nu se schimba, pentru ca durata lor de viata este extrem de lunga. Nu comparam cu discurile de frana normale, care se schimba la 100.000 de kilometri. Discurile carbon-ceramice rezista extrem de mult datorita materialului din care sunt construite, extrem de rezistent.

Aceste discuri se folosesc pentru masinile sport si pe langa faptul ca sunt extrem de durabile sunt cu pana la 70% mai usoare fata de cele din otel. Si puterea de franare este mult mai mare.

Un alt avantaj foarte mare pe care il ofera fata de discurile din otel este legat de coroziune. Discurile carbon-ceramice nu ruginesc, iar acest lucru le face iarasi foarte rezistente.

Pretul, insa, este pe masura! Un disc carbon-ceramic de la Brembo poate costa si 6.000 de euro, in timp ce un kit ajunge si la 25.000 de euro. Pe modele sport, discurile pot fi si mai scumpe, insa depinde de producator!

Alte recomandari Cars.ro
Partenerii nostrii cred ca s-ar putea sa-ti placa
Videoclipul zilei

Newsletter