Cum arata si cat costa cel mai scump Oltcit scos la vanzare pe OLX

Cum arata si cat costa cel mai scump Oltcit scos la vanzare pe OLX

Olcit reprezinta masina copilariei pentru multi dintre noi, insa modelul abia daca se mai gaseste pe site-uri ca Autovit sau OLX. Iata cum arata si cat costa cel mai scump Olcit scos la vanzare si ce trebuie sa stii despre aceasta masina.

Masinile Olcit erau complet diferite de Daciile clasice, insa de-a lungul timpului acestea aproape ca au disparut de pe strazile din Romania. Iata cum arata si cat costa cel mai scump model Olcit care poate fi cumparat de pe OLX sau Autovit.

Cand a debutat modelul Olcit Club?

In primul rand, trebuie sa va spunem Olcit a fost o asociere dintre Guvernul Romaniei (64%) si Citroen (36%). Principalele modele oferite de aceasta companie au fost Olcit Club si Citroen Axel, asamblate la Craiova.

Citeste si: OLDA: proiectul auto romanesc pentru piata americana! Jumatate Olcit, jumatate Dacia…

In anul 1991, Citroen s-a retras din companie, asa ca numele acesteia a fost schimbat in Automobile Craiova, iar productia modelelor a continuat sub brandul Oltena. In anul 1994, compania a intrat intr-un parteneriat cu Daewoo Heavy Industries (49% – 51%), iar compania a devenit Rodae Automobile.

Bineinteles, numele de Olcit venea de la regiunea Oltenia din Romania, iar „cit” facea referire la Citroen. Pentru cei ce nu stiu, logo-ul Olcit era cimilar cu al celor de la Citroen, dar avea doar un simbol, nu doua ca la logo-ul francezilor.

Modelul Olcit Club a fost lansat pe piata in anul 1981 si vandut pana in 1996. Nu numai piata romaneasca a beneficiat de acest hatchback, pentru ca Olcit Club a mai fost vandut in pietele din Vest, Canada, dar si alte piete unde a fost vandut ca si Citroen Axel.

Cat costa cel mai scump model Olcit vandut pe OLX?

La o simpla cautare, am gasit un Olcit Club, fabricat in anul 1983. Masina este trecuta in acte ca vehicul istoric, asa ca nu veti plati impozit. Daca nu stiati acest lucru, pentru ca un vehicul sa devina istoric, trebuie sa fi trecut 30 de ani de la incetarea fabricatiei tipului respectiv. Bineinteles, proprietarul va primi cartea de identitate a vehiculului de la RAR doar daca detine atestatul emis de Retromobil Club Romania.

Revenind la modelul Olcit Club, sub capota gasim un motor de 1129 cmc, ce ofera 57 cp si 79 Nm. La momentul lansarii, modelul Club putea atinge o viteza maxima de aproape 150 km/h si oferea un consum de 8.1 l/100 km.

Daca v-am trezit interesul, va mai spunem ca odometrul acestui exemplar arata nu mai putin de 147.630 km, iar proprietarul cere nu mai putin de 5.000 de euro. Totodata, mentioneaza ca nu este dispus la negociere!

Afla si cum arata Dacia D6 Estafette sau cum arata conceptul ARO Carpatic!

VIDEOCLIPUL ZILEI