Cum arata primul BMW full electric din istorie. A fost construit in 1972

Cu toate ca BMW a introdus prima masina electrica produsa in serie acum cativa ani, producatorul german a mai avut proiecte electrice si in trecut. Primul BMW full electric din istorie a fost construit in anul 1972. Afla cum arata acesta.

Cum arata primul BMW full electric din istorie. A fost construit in 1972

Producatorii de masini s-au jucat de-a lungul timpului cu proiecte care includeau masini electrice, insa industria avea cu totul si cu totul alta directie, asa ca acestea au fost abandonate.

Totusi, masinile electrice revin in atentia publicului si devin din ce in ce mai populare. Este bine sa stim cum au inceput producatorii primele proiecte electrice, asa ca vom vorbi despre primul BMW full electric din istorie, care a fost construit in 1972. Iata cum arata acesta.

Cand a debutat primul BMW electric produs in serie

Cu toate ca producatorul german a prezentat prima masina electrica in anul 1972, BMW a introdus primul sau automobil electric produs in serie abia in anul 2013. Acesta a fost BMW i3, un model pe care majoritatea dintre voi il cunoasteti deja.

Citeste si: Care este cel mai scump BMW electric vandut la ora actuala in Romania

Primele BMW i3 ofereau o autonomie de 160 km, dar producatorul a comercializat si o versiune echipata cu un mic ajutor in forma unui motor pe benzina de 0.6 litri, in 2 cilindri. Cu ajutorul acestuia, autonomia crestea la 320 km. Totusi, autonomia lui i3 a crescut la 183 km datorita unei baterii cu capacitate mai mare, iar in 2020 aceasta depaseste 300 km multumita unei baterii de 120 Ah.

Si pentru ca lucrurile evolueaza rapid, BMW a anuntat ca va oferi 25 de modele electrificate in gama sa pana in 2023. In 2021, producatorul va introduce pe piata si modelul complet electric i4, iar anul acesta vom vedea versiunea electrica a modelului X3.

Cum arata primul BMW full electric din 1972

Dupa cum spuneam, BMW a prezentat primul sau model full electric in anul 1972, cu ocazia Jocurilor Olimpice de la Munchen. Compania germana a construit doua modele electrice 1600-2 pe nume 1602 Elektro, care au fost folosite la ceremonia de deschidere a jocurilor olimpice si pentru maratoane ori evenimentele ce aveau loc pe distante mari.

BMW a colaborat cu Varta si Bosch pentru a construi masinile electrice, ce aveau la baza modele BMW Seria 02. 12 baterii de 12V erau instalate in locul motorului cu combustie internat si acestea aveau o greutate de 350 kg.

Masinile electrice nu aveau ambreiaj sau schimbator de viteze, doar o pedala de acceleratie care si o mica maneta care permitea soferului sa schimbe din Drive in Reverse, adica sa accelereze ori sa mearga inainte sau sa mearga cu spatele.

Viteza maxima a modelului electric era de 90 km/h, acesta avea o greutate de 1331 kg, iar autonomia era de aproximativ 30 km. Specificatiile nu erau impresionante, dar tineti cont ca vorbim despre o masina din anul 1972!

Alte recomandari Cars.ro
Partenerii nostrii cred ca s-ar putea sa-ti placa
Videoclipul zilei

Newsletter