Cum arata o Dacia din 1975 cu pornire din buton, camera de marsarier si incarcare wireless

Daca auzi de o Dacia din 1975, prima reactie este sa fugi mancand pamantul, pentru ca ai amintirile copilariei iti aduce aminte de interminabilele reparatii. Nu este cazul acestui model, care vine cu pornire din buton, camera de marsarier si incarcare wireless.

Cum arata o Dacia din 1975 cu pornire din buton, camera de marsarier si incarcare wireless

Ne plac masinile clasice, insa atunci cand vorbim despre o Dacia produsa in anul 1975 nu putem spune ca acest model ne trezeste amintiri placute. Stim cu totii masinile care se stricau si erau reparate in fata blocului, asa ca incercam sa le evitam.

Totusi, un tanar a decis sa imbunatateasca vizibil o Dacia 1300, asa ca i-a montat pornire din buton, camera de marsarier, dar si incarcare wireless. Pe scurt, modelul prezentat in acest articol poate face de ras multe marci germane.

Cand a fost fondata compania Dacia?

Pentru cei ce nu stiu, compania Dacia a fost fondata in anul 1966 sub numele de Uzina de Autoturisme Pitesti (UAP). Prima fabrica a fost construita la Colibasi, langa Pitesti. Acum, orasul se numeste Mioveni.

Citeste si: Care sunt, de fapt, piesele ce se strica cel mai repede la Dacia Logan

Nu este un secret ca Dacia a cumparat drepturile de a construit modelul Renault 12, dar pana cand totul a fost gata, oficialii au decis sa construiasca modelul Renault 8 sub licenta. Cunoscut si ca Dacia 1100, modelul a fost construit intre anii 1968 si 1972, iar 37.546 de masini au iesit pe poarta fabricii.

Primele modele Dacia 1300 au fost asamblate pe 23 august 1969 si au fost expuse la Salonul Auto de la Paris si Bucuresti, ce au avut loc in acel an. Romanii au fost incantati de masini si listele de asteptare erau interminabile.

In anul 1970, Dacia oferea doua versiuni ale modelului 1300, una standard si una denumita 1300L (Lux).

Cum arata cea mai dotata Dacia din Romania?

Vom vorbi in cele ce urmeaza si despre cea mai dotata Dacia din Romania, fabricata in anul 1975. Nu va imaginati ca modelul a iesit asa din fabrica, ci a fost imbunatatita de un tanar entuziast care a adus-o la acelasi nivel tehnologic ca binecunoscute modele germane.

Proprietarul spune ca masina a apartinut bunicului sau, era abandonata, asa ca a decis sa o repare. Toata operatiunea a durat 2 ani, asa ca tanarul a demontat tot de pe masina, a vandut ce nu avea nevoie pentru a obtine banii pentru viitoarele modificari.

La interior, modelul vine cu scaune de BMW Seria 3 (E90), dar si cu bancheta spate de BMW Seria 3 (E46), operatiune ce a costat 300 de lei. Bineinteles, nu puteam vorbi despre o Dacia luxoasa fara sa aiba geamuri electrice, asa ca masina de fata vine cu geamuri electrice pe toate usile. Interiorul este completat de un volan multifunctional, pe care proprietarul a cheltuit 500 de lei.

Mai mult, gasim un semnalizator de Dacia Logan, ceasuri provenite de la acelasi model, o cotiera centrala, fete de usi, dar si elemente imprumutate de la Volkswagen Passat. Locul scrumierei este luat de incarcarea wireless, o dotare care nu se gaseste la multe masini din ziua de astazi.

Aceasta Dacia mai vine cu navigatie, senzori de parcare, dar si cu inchidere centralizata ce poate fi activata prin comenzi vocale. Inchiderea centralizata, pozitiile, luminile de stationare, pot fi controlate utilizand o aplicatie pe telefonul mobil. Foarte interesant este si butonul de pornire, care te face sa uiti de cheia masinii. Afla si cum sa instalezi o camera de marsarier pe o Dacia Logan ca sa te ajute la parcari

Sub capota, gasim un motor de 1.6 litri pe benzina, ce dezvolta 72 de cai putere. Consumul masinii este undeva intre 7 si 10 litri, si depinde de mediul in care o conduci, urban sau extraurban.

Alte recomandari Cars.ro
Partenerii nostrii cred ca s-ar putea sa-ti placa
Videoclipul zilei
10 DOTARI COMPLET INUTILE PENTRU MASINI
Aboneaza-te la canalul de YouTube!

Newsletter