Cum arata masina Hyundai cu transmisie manuala, dar fara pedala de ambreiaj

Desi pare greu de crezut, Hyundai a introdus pe piata o masina care are transmisie manuala, insa aceasta vine fara o pedala de ambreiaj. Iata cum se conduce si de ce a ales compania sa ofere un astfel de model.

Cum arata masina Hyundai cu transmisie manuala, dar fara pedala de ambreiaj

Atunci cand vorbim despre o masina cu transmisie manuala, inseamna ca acel automobil ofera cele trei pedale clasice, adica acceleratia, ambreiajul si frana. Insa, ce te faci atunci cand ai un model de masina cu transmisie manuala, dar fara ambreiaj.

Stim ca suna ciudat, dar inginerii de la Hyundai au facut acest lucru si ofera deja o astfel de transmisie pe o masina aflata pe piata. Iata cum arata acest model de masina si de ce a ales compania sa nu mai ofere o pedala de ambreiaj.

De ce prefera soferii masinile care au o cutie de viteze manuala?

Ei bine, este destul de greu sa spunem care este exact motivul. Ne-am putea lega de faptul ca atunci cand schimbi vitezele, se creaza o conexiune a omului cu masina atunci cand aceasta este condusa pe drumuri serpuite de munte.

Citeste si: 5 lucruri pe care nu trebuie sa le facem la o masina cu transmisie manuala

Cutia de viteze manuala este inca oferita pe foarte multe modele de masini sport si cu toate ca masinile moderne ofera transmisii automate mult mai performante, transmisiile manuale refuza sa se retraga la pensie.

Chiar si producatorii de supermasini incearca sa faca un compromis, insa sunt clienti care prefera o cutie de viteze manuala. Nimic nu se compara cu sunetul unui motor turat pana in zona rosie, care propulseaza o masina pe un drum de munte.

O cutie de viteze manuala, dar fara pedala de ambreiaj

Ne ducem acum in extrema cealalata si spunem despre dezavantajele unei masini care are o cutie de viteze manuala. Atunci cand suntem blocati in trafic, nu este nimic mai enervant decat pedala de ambreiaj pe care trebuie sa o apesi de fiecare data cand mai mergi doi metri. Bineinteles, si sistemul Start/Stop devine enervant atunci cand ne aflam in aglomeratie.

Dupa cum spuneam, Hyundai a introdus un model pe piata, care nu ofera o pedala de ambreiaj pentru o cutie de viteze manuala. Vorbim despre SUV-ul compact Hyundai Venue, care vine cu iMT sau Intelligent Manual Transmission, adica o transmisie manuala inteligenta.

Cu adevarat interesant este ca pentru a schimba in alta viteza, pur si simplu pui mana pe schimbator si schimbi. Transmisia foloseste un senzor de miscare, ce detecteaza intentia ta de a schimba viteza si trimite un semnal la computerul care controleaza cutia de viteze. In acel moment, un element de actionare hidraulic va apasa ambreiajul in locul tau si il va dezactiva atunci cand ai schimbat in viteza dorita.

Nu este o idee noua, pentru ca Porsche s-a mai „jucat” cu un astfel de sistem in anii 1960, iar acesta se numea Sportomatic. Acest sistem a fost oferit pana in anii 1980, dar nu era o optiune de luat in considerare pentru cei ce cumparau un Porsche 911. Si modele Volkswagen precum Beetle sau Karmann Ghia au oferit un astfel de sistem, care se numea Automatic Stickshift sau Autostick.

Alte recomandari Cars.ro
Partenerii nostrii cred ca s-ar putea sa-ti placa
Videoclipul zilei
Mercedes-AMG E 63 S T-MODELL: RIVAL PENTRU AUDI RS6?
Aboneaza-te la canalul de YouTube!

Newsletter