Cum arata BMW-ul fabricat in 2000 și 2001 care acum costa peste 200.000 de euro

Cum arata BMW-ul fabricat in 2000 și 2001 care acum costa peste 200.000 de euro

Desi pare greu de crezut, un BMW fabricat intre anii 2000 si 2002 costa acum peste 200.000 de euro. Modelul este atat de frumos incat a devenit o piese de colectie printre impatimiti, iar cine are un astfel de model in garaj se considera un norocos.

Un model BMW fabricat intre anii 2000 si 2002, costa in zilele noastre peste 200.000 de euro. Modelul, care a aparut si intr-un film cu agentul 007 James Bond, este o piesa de colectie, iar cine detine o astfel de masina se poate considera norocos.

Cand a fost lansat BMW Z8 (E52)?

Cum arata BMW-ul fabricat in 2000 și 2001 care acum costa peste 200.000 de euro

BMW Z8, caci despre el vom vorbi in acest articol, este unul dintre cele mai frumoase modele care a iesit din fabrica producatorului bavarez. De designul exterior al acestui model s-a ocupat chiar Henrik Fisker, in timp ce pentru designul interior este responsabil nimeni altul decat Scott Lempert.

Citeste si: Care sunt, de fapt, diferentele dintre BMW Ursulet si BMW Pisicuta

Initial, BMW Z8 a fost doar un studiu de design pentru a celebra modelul BMW 507, produs intre anii 1956 si 1959. Astfel, s-a nascut conceptul BMW Z07, prezentat de nemti la Salonul Auto de la Tokyo din anul 1997.

Pentru a convinge clientii ca masina poate deveni una de colectie, BMW a promis acestora ca va oferi piese de schimb pentru Z8 timp de 50 de ani. Totusi, majoritatea elementelor de pe masina erau construite manual, iar BMW Individual a oferit versiuni in culori unice pentru exterior si interior.

Ce performante ofera un BMW Z8?

Cum arata BMW-ul fabricat in 2000 și 2001 care acum costa peste 200.000 de euro

Sub capota acestui roadster se afla un motor V8 de 5.0 litri, ce dezvolta nu mai putin de 400 cp si 500 Nm. Motorul a fost construit de divizia BMW Motorsport si era acelasi care propulsa si modelul BMW M5 (E39).

Distributia greutatii masinii este perfecta (50/50), iar performantele erau impresionante: acceleratia de la 0 la 100 km/h in 4.7 secunde, in timp ce viteza maxima era limitata electronic la 250 km/h. Fara limitator, Z8 putea atinge o viteza maxima de 290 km/h.

Dupa ce productia s-a incheiat in noiembrie 2002, Z8 a fost inlocuit de Alpina Roadster V8 in 2003. Aceasta versiune era disponibila doar cu o cutie de viteze Steptronic cu 5 rapoarte, conectata la un motor V8 de 4.8 litri (M62).

Alte modificari constau intr-o suspensie mai moale, inlocuirea anvelopelor runflat cu unele standard, dar si un nou volan si piele Nappa pentru interior. Practic, Z8 a fost transformat dintr-o masina sport intr-un grand tourer.

Performantele erau si ele reduse, iar puterea motorului era acum de 380 cai si 519 Nm. Surprinzator, viteza maxima era marita la 259 km/h. 555 de unitati au fost produse la nivel mondial, iar un astfel de model costa in zilele noastre peste 300.000 de euro.

Tags:
VIDEOCLIPUL ZILEI