Afla care sunt cele mai folosite metode de limitare a vitezei autoturismelor in lumea intreaga

Speed bump

Nu mai este un secret ca marile orase raman extrem de aglomerate in trafic, chiar daca preturile carburantilor continua sa creasca, asa ca ne intalnim cu ambuteiaje aproape in fiecare dimineata.

Primii deranjati de aceste evenimente sunt soferii, iar autoritatile locale au ajuns la punctul in care au inteles ce trebuie luat in calcul cu adevarat: cetateanul si efectul traficului asupra sa. Este evident ca traficul ii afecteaza mai ales pe cei care locuiesc in marile zone rezidentiale, si nu vorbim doar de siguranta pietonilor, ci si de poluarea chimica sau de cea fonica.

Din aceasta cauza, conceptul de "calmare" a traficului are din ce in ce mai multi fani. Asa cum o spune si numele, ideea in sine are treaba cu operatiunea de calmare a modului in care se desfasoara traficul intr-un oras sau, mai pe intelesul tuturor, cu fortarea soferilor sa incetineasca, cu reducerea poluarii sau cresterea sigurantei pietonilor.

Pentru a ajunge la aceste deziderate, autoritatile locale apelezeaza la diverse metode de "calmare".

In mod evident, una dintre cele mai obisnuite implica ajutorul unui politist sau diverse semne de circulatie menite sa reduca viteza. Din pacate, nu intotdeauna soferii respecta aceste reguli, asa ca autoritatile au depasit acest stadiu.

Deja implementate in multe locuri din lume, mai ales in Europa, intalnim diverse modalitati de calmarea a traficului, din ce in ce mai vizibile. Fie ca este vorba despre curbe, despre inaltarea trecerilor de pietoni sau despre sensuri giratorii, e aproape imposibil sa nu reduci viteza in astfel de zone.

Printre cele mai intalnite mijloace de calmare a traficului, intalnite in toata lumea, sunt limitatoarele de viteza.

Lumea a auzit pentru prima data de acest concept in anii '30, atunci cand protejarea zonelor rezidentiale de cresterea numarului de masini a devenit un ideal in Marea Britanie. Metodele folosite erau cam aceleasi, desi atunci s-au dovedit mult mai eficiente, in special datorita numarului redus de masini, care poluau mult mai putin.

Asa cum stiti, multe zone rezidentiale au limitari de viteza, in general pe la 30 de km/h, dar autoritatile au fost nevoite sa adopte masuri ingineresti mai inovative pentru a se face intelese. Printre ele, limitatoarele de viteza. Pentru ca soferii incearca sa le depaseasca intrand pe contrasens, acestea sunt prezente pe ambele sensuri de mers.

Pentru a se asigura de eficienta calmarii, in unele zone rezidentiale va puteti intalni chiar cu tabele de viteza sau burleti, ambele gandite pentru a ne face sa apasam pedala de frana. Pe langa semnele din trafic, unele autoritati locale au gandit o inaltare a trecerilor de pietoni si intersectii, menite, binenteles, sa duca la reducerea vitezei. Principiul este simplu: franeaza sau iti distrugi masina. Cu toate acestea, exista si soferi carora nu le pasa de masinile lor.

Drumurile inchise sunt la fel de importante in aceasta operatiune si, impreuna cu aleile, transforma anumite drumuri in zone destinate exclusiv pietonilor. Micile sicane sau curbele forteaza, de asemenea, soferii sa incetineasca, in timp ce folosirea materialelor alternative ii poate enerva pe acestia, dar ii face sa reduca viteza. Autoritatile locale se folosesc de tot arsenalul atunci cand vine vorba despre protejarea pietonilor.

Ca intotdeauna, cartierele de lux au adoptat masuri premium din acest punct de vedere: bariere sau paznici care nu permit accesul vehiculelor neautorizate.

Daca aruncam o privire la statistici, este clar ca implementarea unor astfel de masuri era absolut necesara pentru a face din strazi medii mai sigure pentru pietoni si biciclisti.

Se pare ca nu mai putin de 73% din accidentele in care sunt implicati pietoni au loc in marile aglomerari urbane, iar 90% dintre acestea se petrec in conditii de vreme normala.

Poate ca ii deranjeaza pe soferi, dar aceste metode de calmare sunt destinate protejarii pietonilor, mai ales in zonele rezidentiale. Si, trebuie sa o recunoastem, sunt cazuri in care aceste masuri chiar si-au dovedit eficienta: in unele zone, numarul evenimentelor rutiere in care sunt implicati pietoni a scazut cu pana la 100%.

Mergem chiar mai departe si va spunem ca masinile parcate pe ambele laturi ale drumurilor sunt considerate a fi metode de calmare a traficului, de vreme ce soferii sunt nevoiti sa reduca viteza. Aceasta este, probabil, cea mai accesibila cale pentru a pune in aplicare conceptul de trafic calm.

Asa cum ati aflat, ideea de calmare a traficului nu se bazeaza doar pe o singura tehnologie si pare sa fie un proiect de viitor pentru autoritatile din lumea intreaga. Daca si voi aveti idei legate de acest concept, nu ezitati sa ne scrieti, e nevoie de efortul tuturor pentru un trafic cat mai civilizat.

Partenerii nostrii cred ca s-ar putea sa-ti placa
Videoclipul zilei
OFF-ROAD: 6 SFATURI PENTRU A CONDUCE IN SIGURANTA
Aboneaza-te la canalul de YouTube!

Newsletter