Afla care este cel mai scump Aston Martin vandut vreodata

Aston Martin DB4 GT Zagato

Un Aston Martin extrem de rar a batut McLaren F1 la o licitatie care s-a desfasurat la New York. Aston Martin a devenit astfel cea mai scumpa masina britanica vanduta vreodata la o licitatie. Pretul pentru care s-a adjudecat a fost unul incredibil: 9,45 milioane de lire.

Si o sa va intrebati acum, cu cat s-a vandut McLaren daca acest model de Aston Martin l-a depasit. Anul trecut, la o licitatie care s-a desfasurat tot in Statele Unite in luna august 2015, modelul McLaren care detinea recordul a fost adjudecat cu 8,8 milioane de lire. Modelul vandut acum, Aston Martin DB4 GT Zagato a fost fabricat prima data in anul 1960, ea fiind o masina clasica, ravnita de colectionarii din toate colturile lumii.

Aston Martin DB4 GT Zagato este o masina produsa de fabrica Zagato din Italia de catre Ercole Spada, designerul italian de masini care a devenit celebru prin colaborarile sale cu Aston Martin, Ferrari, Maseratti si Alfa Romeo, Fiat sau Abarth.

Motorul masinii a fost schimbat de-a lungul anilor, mai ales ca a participat si la curse de masini, dar in principiu el a ramas acelasi: 3,7 litri cu 6 cilindrii care produce 314 cai putere si accelereaza de la 0 la 100 km/h in 6,1 secunde. Suna impresionant pentru o masina atat de veche, nu?

Celebra casa de licitatii RM Sotheby’s a scos la licitatie acest exemplar care initial s-a vandut cu 5.470 de lire, in anul 1962 atunci cand a fost fabricata. Pretul de acum, 9,45 milioane de lire marcheaza un record care a fost detinut anterior de McLaren F1, fabricat in anul 1998.

Modelul Aston Martin DB4 GT Zagato a fost construit initial ca sa concureze cu Ferrari in World Sports Car Championship, dar cum rivalul sau italian a fost extrem de competitiv, cei de la Aston Martin au trimis masina la Carrozzeria Zagato pentru a-i maximiza performantele.

Ca atare, aceasta a castigat nu doar o noua forma, ci si o reducere a greutatii cu aproape 50 de kilograme si un plus de 12 cai putere ajungand astfel la 314. O mare parte din interiorul masinii, inclusiv scaunele si usile, sunt captusite cu piele verde, dar masina duce lipsa de patina pe care trebuia sa o aiba un model atat de vechi.

Ca si design interior putem spune ca modelul vandut are un volan subtire cu o rama de lemn, fiind o caracteristica a acelei perioade. In spatele volanului se afla instrumentele de bord, respectiv un turometru si un vitezometru plus manometre pentru niveluld e combustibil si presiune a uleiului.

Modelul vandut la New York este al 14 dintr-o serie de doar 19 bucati fabricate, ceea ce o face o masina clasica asa de pretuita. Ea a fost livrata initial in Australia unde a concurat la mai multe evenimente motorsport. Primul proprietar a fost Laurie O’Neill, care se pare, a detinut mai multe masini de curse marca Ferrari si Porsche.

Partenerii nostrii cred ca s-ar putea sa-ti placa
Videoclipul zilei

Newsletter