Ce trebuie sa mananci pentru a fi un sofer bun?

Sandwich

Se spune ca esti ceea ce mananci dar, daca ar fi adevarat, ar inseamna ca pilotii de curse se hranesc cu legende. Exista voci care sustin, si in secolul 21, ca sporturile cu motor nu reprezinta cu adevarat un sport si ca a conduce o masina necesita mult mai putin talent decat, sa spunem, a juca baschet.

Adevarul este ca rata accidentelor auto mortale este inca destul de mare, desi producatorii incearca noi masini pline de masuri de siguranta, care ar trebui sa previna tocmai aceasta situatie.

In ciuda tuturor tehnologiilor moderne, oamenii continua sa fie implicati in accidente rutiere. De ce?

Nu avem decat un raspuns, unul extrem de sincer: a conduce o masina necesita talent, iar acesta nu creste in copaci, desi unii dintre noi par sa se fi nascut cu el. Indiferent daca esti un pilot de curse sau un sofer de taxi, ai nevoie de talent. Nu va faceti, insa, griji: si acest talent poate fi dezvoltat, iar o parte imensa a acestui proces consta in a manca ceea ce este bine pentru tine.

Sa aruncam o privire la pilotii de curse. Ei sunt recunoscuti ca fiind soferi extraordinari dar, lucru care nu e tocmai informatie publica, multi dintre ei au nevoie de diete speciale pentru a se mentine in forma.

In primul rand, nu exista un standard universal la care sa ne referim atunci cand vorbim despre imbunatatirea calitatilor de sofer. In al doilea rand, exista diverse dovezi stiintifice care demonstreaza ca nutritia joaca un rol extrem de important in felul in care lucreaza creierul uman.

De vreme ce a conduce rapid si in siguranta necesita activitate cerebrala intensa, ar fi bine sa incepem de aici. Pentru a functiona cum se cuvine si la intreaga capacitate, creierul uman are nevoie de trei grupe importante de nutrienti: proteine, grasimi si carbohidrati.

Proteinele

Cunoscute si ca "piatra de temelie" a sistemului neuronal, proteinele sunt, probabil, cele mai importante module de hrana pentru un sofer. Asa cum stim cu totii, neurotransmitatorii sunt, de fapt, substante chimice care transmit, prin intermediul sinapselor, semnale de la o celula a creierului la alta.

Creierul are nevoie de o aprovizionare constanta cu proteine pentru a mentine aceste legaturi in buna functionare. In total, putem intalni opt tipuri de diete cu proteine, toate implicand carnea rosie, pestele, ouale sau produsele lactate.

Mai exista, insa, si furnizori de proteine incomplete, multi dintre acestia necesitand combinarea cu alte tipuri de mancare, alaturi de care formeaza proteine complete. Printre ele, se numara cerealele, vegetalele, semintele si nucile, toate destul de importante ca hrana inainte de a pleca la drum lung.

Nu ne credeti? Aruncati o privire la veverite si la nivelul lor de activitate: totul se intampla din cauza nucilor sau alunelor. Tineti minte, de asemenea, ca cele mai rapide animale din lume au o dieta plina de proteine. V-ati incumeta vreodata sa concurati, la capitolul viteza, cu un ghepard?

Grasimile

Fie ca ne credeti, fie ca nu, exista tipuri de grasimi esentiale pentru creier. Din acest motiv, trebuie sa fim extrem de atenti in legatura cu acest subiect, multe dintre ele ele dauneaza arterelor sau inimii.

Variantele sanatoase pot fi gasite in acizii grasi din Omega-3 ori in grasimile mono sau polinesaturate. Toate sunt esentiale in procesul de formare a creierului, de la membranele neuronale pana la mielina, si in procesul de functionare corecta a sistemului nervos.

Omega-3 poate fi extrasa din uleiurile de peste, din galbenusul de ou, din uleiul de pui de peste (krill) sau din uleiurile presate la rece, cum ar fi cel din seminte de canepa.

Carbohidratii

Daca proteinele se ocupa de motivarea si sporirea gradului de atentie al creierului, iar grasimile ajuta la refacerea celulelor acestuia, carbohidratii sunt responsabili cu alimentarea neuronilor.

Cele mai bune surse de carbohidrati sunt semintele, fructele si legumele. Retineti, insa, ca nu toate acestea sunt bune pentru creier, cele foarte dulci pot provoca o crestere a nivelului zaharurilor din sange.

Daca nu am fost inca intelesi, pe langa diete, soferii de cursa fac si multe exercitii fizice, pentru mentinerea musculaturii in forma. Asta pentru ca nu trebuie sa ne bazam doar pe creier pentru a conduce o masina. In concluzie, si este una importanta, e imperios necesar sa ne hranim cat mai corect pentru a ne putea concentra cat mai bine pe sarcinile care ne revin la volan.

Partenerii nostrii cred ca s-ar putea sa-ti placa
Videoclipul zilei
CELE MAI SCUMPE 7 MASINI DIN ISTORIE
Aboneaza-te la canalul de YouTube!

Newsletter