Cat costa, de fapt, un ”plin” la o Tesla? Suma incredibila platita de George Buhnici

Incarcarea unei masini electrice costa destul de putin, la noi in tara, pentru ca putem beneficia de statiile gratuite oferite de hypermarket-uri. Totusi, exista si metode mai scumpe! Iata cat costa un „plin” la o Tesla, suma incredibila platita de George Buhnici.

Cat costa, de fapt, un ”plin” la o Tesla? Suma incredibila platita de George Buhnici

Masinile electrice sunt din ce in ce mai populare la noi in tara si putem beneficia de o incarcare gratuita apeland la hypermarket-uri care ofera statii de incarcare. Totusi, exista si metode mai scumpe, iar asta a simtit-o pe pielea lui George Buhnici. Iata cat a platit pentru un „plin” la o Tesla, acesta.

 

Ce este, de fapt, Ionity?

Pentru cei ce nu stiu inca, Ionity este o retea de statii de incarcare fondata de BMW Group, Daimler AG, Ford Motor Company si Volkswagen AG. Totusi, alti producatori auto sunt bineveniti pentru a dezvolta aceasta retea, asa ca este posibil sa mai apara si alte companii.

Citeste si: Care sunt primele probleme care apar la o Tesla dupa primii 65.000 de kilometri

Reteaua a luat nastere in anul 2017, atunci cand au fost instalate 20 de statii de incarcare, situate pe cele mai folosite drumuri din tarile europene, prin parteneraiate cu Tank & Rast, Circle K si OMV.

In anul 2020, Ionity are 400 de statii de incarcare rapida. Conform companiei, clientii care nu au un contract cu Ionity, platesc 0.79 kWh pentru a-si incarca masina electrica. Nu mai este un secret ca reteaua a fost criticata aspru de clientii fara un abonament, pentru preturile extrem de mari.

Totusi, vestea buna este ca Ionity ofera un pret mai mic pentru cei ce isi fac un abonament. De exemplu, Mercedes-Benz a anuntat ca pentru a incarca un automobil electric la reteaua Ionity, clientii serviciului Mercedes-Benz Me vor plati 0.29 euro per kWh.

Cat costa un „plin” la o Tesla prin reteaua Ionity?

George Buhnici a testat reteaua celor de la Ionity si a aflat pe pielea lui cat de mari sunt preturile practicate de aceasta companie. Iata cat a platit pe un „plin” la o Tesla Model 3.

Trebuie sa mai stiti ca o statie de incarcare de la Ionity este si extrem de rapida, de pana la 350 kW. O Tesla Model S poate trage 170 kW, dar recordul vazut si de George Buhnici a fost de 192 kW.

Pentru a incarca masina electrica de la 10% la 90%, au fost necesare 39 de minute. Un „plin” a costat 47.95 euro, adica in jur de 230 de lei. Daca la o statie Ionity pretul este de 0.79 euro per kWh, la o statie Tesla Supercharger pretul este de 0.28 euro per kWh. Pe scurt, pentru aceeasi incarcare, ai fi platit 16.99 euro.

Alte recomandari Cars.ro
Partenerii nostrii cred ca s-ar putea sa-ti placa
Videoclipul zilei

Newsletter