Cat a costat, de fapt, intreaga constructie a Pasajului Ciurel

Pasajul Ciurel a fost marea inaugurare inainte de plecarea Gabrielei Firea de la carma Primariei Capitalei. Totusi, nu multi stiu cat a costat intreaga constructie. Iata ce terbuie sa stii si care au fost costurile.

Cat a costat, de fapt, intreaga constructie a Pasajului Ciurel

Gabriela Firea a pierdut alegerile pentru un nou mandat la Primaria Capitalei, insa inainte de a face acest lucru a inaugurat cu urale Pasajul Ciurel. Iata ca a costat intreaga constructie si ce trebuie sa stii despre aceasta.

Cat a durat constructia Pasajului Ciurel?

Nu o sa va vina sa credeti, insa pentru constructia Pasajului Ciurel autoritatile au avut nevoie de nu mai putin de 12 ani din momentul in care s-a semnat contractul. Atunci cand a preluat mandatul de primar, Gabriela Firea a spus ca pasajul va fi finalizat la finalul anului 2017 si spunea ca lucrarile au atins deja un stadiu de executie de 85%.

Citeste si: Cum arata si cat costa, de fapt, masina sefului USR Dan Barna

2018 a adus o noua promisiune, cum ca pasajul va fi definitivat la sfarsitul anului, iar stadiul lucrarilor erau deja la 90%. In luna august a anului 2019, circulatia tramvaiului 41 a fost oprita, iar stadiul lucrarilor ajunsese la 90%.

Pe data de 30 decembrie 2019, Firea a promis inca o data ca primavara anului 2020 va fi perioada cand Pasajul Ciurel va fi finalizat. Stadiul lucrarilor erau tot de 90%.

Inca nu se adusese discutia despre drumul care facea legatura cu Autostrada A1, adica drumul expres care pornea de la intersectia bd. Virtutii cu Splaiul Independentei si mergea pe langa Lacul Morii pana la intersectia cu bd. Uverturii. Drumul traverseaza comuna Chiajna, centura Capitalei, trece prin localitatea Dragomiresti-Vale si iese in Autostrada A1, la kilometrul 13, Pod Ciorogarla.

Cat a costat constructia Pasajului Ciurel?

Cand vorbim de costurile Pasajului Ciurel, suma este exorbitanta. Fata de suma initiala care a fost dezvaluita de primarul Capitalei, Gabriela Firea, aceasta s-a marit aproape de 4 ori.

Astfel, suma initiala era de 130 milioane de euro, dar pana la finalizarea constructiei s-au cheltuit nu mai putin de 470 milioane de euro. Bineinteles, lipsa acelui drum expres care duc tot traficul in Autostrada A1 il fac aproape inutil. Bucurestenii pot traversa intersectia, insa nu au un drum care sa ii scoata mai departe.

Pasajul Ciurel are o lungime de aproximativ 1 kilometru, iar asta il face una dintre cele mai scumpe constructii din tara.

Inaugurarea Pasajului Ciurel vine si dupa inaugurarea metroului din Drumul Taberei, adica a noii magistrale M5. Si aceasta a fost data in folosinta cu 6 ani intarziere, fata de termenul pe care autoritatile l-au promis!

Alte recomandari Cars.ro
Partenerii nostrii cred ca s-ar putea sa-ti placa
Videoclipul zilei

Newsletter