Care sunt, de fapt, diferentele dintre BMW Ursulet si BMW Pisicuta

Desi pentru impatimitii marcii BMW modelele Ursulet sau Pisicuta reprezinta masini diferite, sunt multi care nu iau in seama aceste aspecte. Tocmai de aceea, o sa va spunem care sunt diferentele dintre BMW Ursulet si BMW Pisicuta.

Care sunt, de fapt, diferentele dintre BMW Ursulet si BMW Pisicuta

BMW Ursulet sau BMW Pisicuta? Nu de multe am auzit discutiile interminabile intre impatimitii modelelor nemtesti, dar nu toata lumea stie diferentele. Iata care sunt acestea si ce trebuie sa stii despre aceste automobile germane pe care le auzi turate la maximum in miez de noapte.

Cand a debutat pe piata modelul BMW Ursulet (E30)?

Va vine sa credeti sau nu, insa BMW a inceput lucrul la modelul Seria 3, generatia E30, in anul 1976, iar de design s-a ocupat Claus Luthe si Boyke Boyer. In anul 1978, designul final era gata si a fost aprobat de Consiliul de Administratie al BMW.

Citeste si: Ce inseamna, de fapt, DTC la BMW

La sfarsitul anului 1982, BMW a introdus pe piata modelul E30, iar daca la exterior acesta nu era atat de diferit de generatia pe care o inlocuia, adica E21, la interior lucrurile stateau altfel. Diferentele erau majore la interior, iar BMW a oferit modelul E30 in patru versiuni: sedan, coupe, cabrio si break (touring).

Initial, modelul E30 a venit cu motoarele pe benzina de la E21, adica unul in patru cilindri (E10) si unul cu sase cilindri (M20). Pe parcurs, BMW a oferit si un motor diesel cu sase cilindri, aspirat natural sau cu turbina (324d/td).

Daca la inceput, BMW oferea motorul de 1.8 litri, cu carburator, si 89 cp pe modelul 316, pe 318i acelasi motor dezvolta 103 cp, gratie sistemului de injectie de la Bosch.

In anul 1989, BMW a introdus modelul 318is, care venea cu motorul M42, de 1.8 litri si 134 cp. Acesta a fost cel mai modern motor disponibil pe BMW Ursulet.

Bineinteles, a mai fost versiunea M3, care venea cu un motor de 2.3 litri cu 215 cp, insa acestea sunt extrem de scumpe in prezent, asa ca sigur nu le veti vedea prea des.

Cand a fost prezentat BMW Pisicuta. Diferentele dintre E36 si E30 Ursulet

BMW Pisicuta sau Seria 3, generatia E36, a fost succesorul modelului BMW Ursulet. BMW a produs modelul Seria 3 (E36) intre anii 1990 si 2000. Daca modelele initiale au fost doar in patru usi, nemtii au introdus pe parcurs si versiunile coupe, cabrio, touring (break) si hatchback (compact). Mai mult, E36 a fost prima generatie BMW Seria 3 care a fost oferita si in versiune hatchback si prima generatie care a primit o cutie de viteze manuala cu 6 rapoarte (in anul 1996, cand a debutat modelul M3).

Dezvoltarea modelului E36 a inceput in anul 1981, iar de design sunt responsabili Pinky Lai si Boyke Boyer. Versiunea de productie a fost lansata in octombrie 1990, iar modelul a sosit pe piata in 1991.

Designul modelului era complet diferit fata de E30, iar E36 a fost o evolutie fireasca. Suspensia a fost si ea complet noua. Surprinzator, BMW Pisicuta nu a beneficiat de tractiunea integrala precum modelele E30 sau E46.

Bineinteles, motoarele in patru cilindri erau aceleasi de pe generatia E30, insa in anul 1993, BMW a inlocuit motorul M40 cu M43, iar M42 a fost inlocuit de M44. In 1995, BMW a inlocuit si motorul M50TU cu M52, ceea ce a insemnat inlocuirea modelului 328i cu 325i si introducerea unui nou model de mijloc, 323i.

In anul 1992, BMW a introdus motorul S50, de 3.0 litri, pe M3. In anul 1995, cilindreea a fost marita la 3.2 litri si puterea marita de la 286 la 316 cp. Din nou, modelele M3 E36 sunt destul de rare, iar pe strazile din Romania veti gasi modele 320i sau 323i, cu 148 cp si 168 cp. Modelele 325i veneau cu 189 cp, in tip ce 328i avea 190 cp.

Versiunile diesel inseamna 318tds cu 89 cp, 325 rd cu 114 cp si 325tds cu 141 cp. Initial, BMW a folosit motorul M51 cu sase cilindri in linie, insa in anul 1993 a introdus 325tds care adauga un intercooler.

Alte recomandari Cars.ro
Partenerii nostrii cred ca s-ar putea sa-ti placa
Videoclipul zilei

Newsletter