Care erau singurele optiuni pe care le puteai alege la primele modele de Dacia. Doar Nicolae Ceausescu putea comanda mai multe

Care erau singurele optiuni pe care le puteai alege la primele modele de Dacia. Doar Nicolae Ceausescu putea comanda mai multe

Pe vremea lui Nicolae Ceausescu, modelele Dacia nu aveau atat de multe optiuni, iar cetatenii de rand nu puteau comanda mai multe. Doar dictatorul avea acces la tot felul de optiuni. Iata care erau singurele optiuni pe care le puteai alege la masinile Dacia?

Dupa cum bine stiti, pe vremea lui Nicolae Ceausescu existau nenumarate limitari si doar cunoscutul dictator putea avea acces la tot ce voia. Chiar si masinile erau oferite cu cat mai putine dotari.

Iata care erau singurele optiuni pe care le puteai alege la primele modele de Dacia. Ce puteau cumpara parintii nostri, dupa ce stateau ore intregi la coada pentru una.

Cand a fost scoasa la vanzare prima Dacia?

Dacia a fost fondata in anul 1966 sub numele de Uzina de Autoturisme Pitesti (UAP), iar prima masina a fost construita in anul 1968. Este vorba de modelul Dacia 1100, care a fost construita dupa ce compania a cumparat licenta de la Renault. Dupa cum bine stiti, Dacia 1100 era varianta romaneasca a modelului Renault 8.

Citeste si: Top 10 accesorii pe care le puteai cumpara pentru celebra Dacia 1300 in 1980!

Motorul acestui model dezvolta 46 de cai putere, iar Dacia 110 avea o viteza maxima de 132 km/h. Motorul era montat transversal pe spate si racit cu apa.

Primul model care a iesit pe poarta fabricii i-a fost facut cadou lui Nicolae Ceausescu, insa in realitate acesta a primit modelul cu nr. 75 si acesta se afla in colectia de vehicule cu interes istoric al Automobil Clubul Roman.

Dacia 1100S a venit cu un motor care dezvolta 65 de cai putere, a fost produs in mai putin de 100 de unitati si acestea erau disponibile pentru ministerul de interne sau competitii. Modelele erau usor de recunoscut, pentru ca aveau 4 faruri rotunde.

Ce optiuni aveau primele modele de Dacia?

Un model foarte popular produs de Uzina de Autoturisme Pitesti (UAP) a fost Dacia 1300, ce avea la baza varianta frantuzeasca Renault 12. Dacia 1300 oferea un motor de 1.3 litri ce dezvolta 54 cai putere si care putea sa impinga masina la o viteza maxima de 144 km/h.

Trei variante de echipare erau disponibile: Standard, Lux si Lux Super 1301. Cea din urma era destinata celor din Securitate si din Partidul Comunist Roman (PCR).

Bineinteles, si dotarile erau altele, iar cei ce le foloseau avea parte de instalatie radio din fabrica, scaune fata suprainaltate, circuit de frana dublu, oglinzi retrovizoare exterioare, oglinda interioara cu pozitie de zi si noapte, un parasolar pentru pasager care era dotat cu oglinda, torpedou iluminat, bricheta electrica, instalatie pentru spalarea parbrizului si era disponibila in culori inchise.

Totusi, cetatenii de rand puteau alege doar culoarea modelului pe care il cumparau, iar ulterior au putut alege un radiocasetofon si antena.

Modelul Dacia 1310 a debutat in anul 1984 si venea cu un motor de 1.4 litri, care oferea nu mai putin de 64 cai putere si 103 Nm.

VIDEOCLIPUL ZILEI