Audi RS8 este real si oficial, dar doar sub forma unui prototip!

Construit in 2013, acest prototip are la baza generatia anterioara a lui S8, care era echipata cu un V8 bi-turbo de 4,0 litri, de ajuns pentru a atinge 520 de cai putere.

Atunci cand vine vorba despre versiuni speciale ale modelului Audi A8, trebuie sa recunoastem ca senzationalul coupe A8 din 1997 inca mai are un loc important in inimile noastre. Ei bine, in acest moment, masina are ceva competitie din partea acestui RS8, despre care nici nu stiam ca exista.

Construit in 2013, acest prototip are la baza generatia anterioara a lui S8, care era echipata cu un V8 bi-turbo de 4,0 litri, de ajuns pentru a atinge 520 de cai putere. Avand in vedere, totusi, ca e vorba despre un model RS, trebuie sa presupunem ca masina este ceva mai puternica decat un S8 standard.

Lasand deoparte motorul, acest RS8 arata, gratie gurilor de aer gigantice si suspensiilor foarte joase, cu adevarat agresiv. Jantele in doua tonuri de 21 de inch sunt "incaltate" cu pneuri subtiri si echipate cu frane ceramice, ale caror etriere sunt de culoare portocalie.

Nu avem si alte detalii despre masina dar, se pare, vine echipata cu faruri LED matriciale si cu un cockpit virtual Audi, de vreme ce tot instrumentarul de bord este negru, fara nici un semn ca ar exista butoane sau manete fizice.

Bordul si tunelul central din cabina sunt acoperite cu fibra de carbon cu cusaturi portocalii, pentru a crea o legatura vizuala si mai stransa cu exteriorul masinii. In plus, in timp ce un S8 standard este echipat cu un buton start/stop argintiu montat la indemana soferului, se pare ca noul RS8 este echipat cu un astfel de buton de culoare portocalie (in stilul Lamborghini) pozitionat chiar sub comenzile climei.

Ce mai iese in evidenta este volanul aplatizat imbracat intr-o combinatie de piele si Alcantara, dar si, pe partea pasagerului, un fel de "scrumiera" care poate fi scoasa din bord. De pe consola centrala pare sa lipseasca butonul de frana de mana si cele de asistent la sofat intalnite in mod normal in zona schimbatorului de viteze de pe anterioara generatie S8.

De pe consola centrala mai lipsesc butoanele de control pentru sistemul de infotainment MMI, lucru care nu ni se pare chiar surprinzator avand in vedere ca vorbim despre un prototip. Masina este echipata, totusi, cu un sistem de sunet de ultima generatie Bang & Olufsen.

Daca aveti cumva drum, puteti vedea masina expusa la etajul al doilea al Audi Forum Neckarsulm, in Germania, unde se desfasoara o expozitie speciala "25 de ani de la primul model RS", adica de la RS2 Avant din 1994.

Newsletter

Whatsapp