Povestea ultimului Aro 244. Masina lui Adrian Nastase, in paragina!

Articol scris de Popa I., in data de 13 Iulie 2018

Aro - masina romaneasca de teren pe care si strainii o laudau pentru perfomantele sale, dar pe care economia de tranzitie si guvernarile defectuoase au scos-o din circuit. Ultimul Aro produs este un 244. Se intampla la inceputul anilor 2000. Modelul ii era oferit cadou premierului de la acea vreme, Adrian Nastase.

Aro 244 - modelul unicat in lume. Ultimul Aro 244 avea sa fie unicat in lume. Doar premierul care se ocupa de privatizarea Aro Campulung nu ar fi primit in dar o masina oarecare! Si uite asa exemplarul era echipat cu motor de Ford si cu aer conditionat. Cutia de viteze era facuta in SUA, iar sistemul de tractiune integrala decuplabil era creat in Romania.

Masina a fost modificata de diviza CESAR, responsabila si de masinile Aro folosite de Nicolae Ceausescu. Printre dotari se mai regasesc un sistem de franare cu ABS, un interior personalizat si un bord special.

Din pacate, ultimul Aro 244 zace parasit, in paragina, de peste un deceniu. Odata cu privatizarea esuata a Aro a disparut si interesul colectionarului Adrian Nastase pentru acest model unicat. O restaurare este, cel mai probabil, costisitoare in raport cu valoarea de piata a masinii. Totusi, peste ani ar putea valora enorm, daca modelul va fi restaurat si pastrat cum se cuvine.

Povestea privatizarii esuate a Aro. Marca a fost vanduta in 2003 lui John Perez, care era dealer Aro peste Ocean. Omul de afaceri a facut tot posibilul sa preia compania romaneasca, desi, in America, Aro nu avea succes mai deloc. Premierul Nastase i-a vandut lui Perez uzina Aro, in data de 26 septembrie 2003, pentru suma de 153 000 dolari.

Asa-zisul salvator al uzinei Aro a incasat avansul pentru mii de exemplare Aro 244 cu motor Cosworth V6. Nicio masina nu a fost livrata, pentru ca americanul si-a tepuit clientii si a fugit in Brazilia.

Aici, Perez a continuat decimarea Aro, infiintand o fabrica ce ar fi trebuit sa produca 12 000 unitati pe an, utilizand kit-uri din Campulung. Doar 15 unitati au fost asamblate acolo. A mai durat aproximativ un an pana cand Perez, urmarit international, a vandut fabrica de scule si matrite Aro pentru suma de 2,7 milioane de dolari. Era lovitura decisiva pentru Aro.

Acum, in Campulung, ultimul Aro 244 se umple de rugina incet si sigur...

Daca v-a placut articolul, share pe:

Etichete: aro, adrian nastase, suv
Anunturi Auto
Ai o masina de vanzare? Adauga un anunt gratuit pe cel mai dinamic site auto din Romania!
Adauga anunt
Facebook
 

Iti mai recomandam

Daca n-am mai spus-o pana acum, trebuie sa o facem in acest articol: Abu Dhabi Motors este "raiul" masinilor BMW mai speciale, modele pe care nu le mai putem gasi...
de - 19 Septembrie 2018
Masinile electrice au avut o crestere semnificativa in ultimii ani, iar acest lucru va duce la scaderea numarului de vehicule care se deplaseaze pe benzina sau motorina. Acest gen de...
de - 18 Septembrie 2018
Trebuie sa plecam de la un fapt surprinzator, cel putin pentru marca germana: succesul de care s-a bucurat modelul Porsche 911 R, lansat in numar limitat. Masina a oferit fanilor...
de - 17 Septembrie 2018
Producatorii masinilor de top incearca de fiecare data sa vina cu noi modele revolutionare. Daca Audi si Mercedes-Benz ne-au aratat in ultimii ani ca au reusit sa produca masini superbe...
de - 12 Septembrie 2018

Cele mai noi anunturi

7200.00 EUR - 19 Septembrie 2018
17850.00 EUR - 19 Septembrie 2018
6850.00 EUR - 19 Septembrie 2018
15990.00 EUR - 19 Septembrie 2018
Youtube Channel
Trimite-ne un pont
Ai o informatie care poate reprezenta o stire?
Ai filmat un eveniment important?
Contacteaza-ne
Newsletter
Aboneaza-te la newsletter!
Abonare