Povestea ultimului Aro 244. Masina lui Adrian Nastase, in paragina!

Articol scris de Popa I., in data de 13 Iulie 2018

Aro - masina romaneasca de teren pe care si strainii o laudau pentru perfomantele sale, dar pe care economia de tranzitie si guvernarile defectuoase au scos-o din circuit. Ultimul Aro produs este un 244. Se intampla la inceputul anilor 2000. Modelul ii era oferit cadou premierului de la acea vreme, Adrian Nastase.

Aro 244 - modelul unicat in lume. Ultimul Aro 244 avea sa fie unicat in lume. Doar premierul care se ocupa de privatizarea Aro Campulung nu ar fi primit in dar o masina oarecare! Si uite asa exemplarul era echipat cu motor de Ford si cu aer conditionat. Cutia de viteze era facuta in SUA, iar sistemul de tractiune integrala decuplabil era creat in Romania.

Masina a fost modificata de diviza CESAR, responsabila si de masinile Aro folosite de Nicolae Ceausescu. Printre dotari se mai regasesc un sistem de franare cu ABS, un interior personalizat si un bord special.

Din pacate, ultimul Aro 244 zace parasit, in paragina, de peste un deceniu. Odata cu privatizarea esuata a Aro a disparut si interesul colectionarului Adrian Nastase pentru acest model unicat. O restaurare este, cel mai probabil, costisitoare in raport cu valoarea de piata a masinii. Totusi, peste ani ar putea valora enorm, daca modelul va fi restaurat si pastrat cum se cuvine.

Povestea privatizarii esuate a Aro. Marca a fost vanduta in 2003 lui John Perez, care era dealer Aro peste Ocean. Omul de afaceri a facut tot posibilul sa preia compania romaneasca, desi, in America, Aro nu avea succes mai deloc. Premierul Nastase i-a vandut lui Perez uzina Aro, in data de 26 septembrie 2003, pentru suma de 153 000 dolari.

Asa-zisul salvator al uzinei Aro a incasat avansul pentru mii de exemplare Aro 244 cu motor Cosworth V6. Nicio masina nu a fost livrata, pentru ca americanul si-a tepuit clientii si a fugit in Brazilia.

Aici, Perez a continuat decimarea Aro, infiintand o fabrica ce ar fi trebuit sa produca 12 000 unitati pe an, utilizand kit-uri din Campulung. Doar 15 unitati au fost asamblate acolo. A mai durat aproximativ un an pana cand Perez, urmarit international, a vandut fabrica de scule si matrite Aro pentru suma de 2,7 milioane de dolari. Era lovitura decisiva pentru Aro.

Acum, in Campulung, ultimul Aro 244 se umple de rugina incet si sigur...

Daca v-a placut articolul, share pe:

Etichete: aro, adrian nastase, suv
Anunturi Auto
Ai o masina de vanzare? Adauga un anunt gratuit pe cel mai dinamic site auto din Romania!
Adauga anunt
Facebook
 

Iti mai recomandam

Aproape 10.000 de romani au ramas fara carnet in primele 9 luni din 2018 pentru ca dupa ce au consumat alcool s-au urcat la volan. Cei care au fost prinsi...
de - 15 Noiembrie 2018
Infrastructura rutiera din Romania este una dintre cele mai slab dezvoltate din intreaga Uniune Europeana, dar acest lucru se intampla si din cauza furturilor repetate care obliga autoritatile sa investeasca...
de - 15 Noiembrie 2018
Viata masinilor diesel incepe sa fie din ce in ce mai dificila in Europa, iar Franta a luat decizii drastice pentru autovehiculele pe motorina care se afla in jurul capitalei...
de - 14 Noiembrie 2018
Cazul lui Randy Greene ar putea sa fie un model perfect pentru autoritatile din Romania pentru stoparea practicilor utilizate de samsari pentru a schimba numarul de kilometri la masinile pe...
de - 14 Noiembrie 2018

Cele mai noi anunturi

5600.00 EUR - 15 Noiembrie 2018
8950.00 EUR - 15 Noiembrie 2018
3400.00 EUR - 15 Noiembrie 2018
12499.00 EUR - 15 Noiembrie 2018
Youtube Channel
Trimite-ne un pont
Ai o informatie care poate reprezenta o stire?
Ai filmat un eveniment important?
Contacteaza-ne
Newsletter
Aboneaza-te la newsletter!
Abonare