Prima masina hibrida din lume, construita in anul 1896, va fi scoasa la licitatie

Armstrong Electric Phaeton

Armstrong Phaeton, masina construita in anul 1896 este, probabil, prima masina hibrid construita vreodata. Ea a fost conceputa de Harry E. Dey si a fost construita de catre Armstrong Company pentru Roger Mechanical Carrige Company. Masina are in dotare doua motoare, unul care functioneaza pe benzina, de 6,5 litri cu doi cilindri, si un al doilea motor, cu dinam volant care este conectat la o baterie de bord.

Dinamul, inclusiv franarea regenerativa, este utilizat pentru a incarca bateria. Aceasta baterie este conceputa pentru a asigura puterea necesara pornirii motorului. Sistemul dezvoltat de catre Harry E. Day este un sistem care preceda cu 16 ani sistemul „self-starter”, intalnit la Cadillac. Pentru a ajuta vehiculul sa-si incarce bateria si sa porneasca motorul, dinamul serveste, de asemenea, pentru a furniza scanteia de aprindere si opereaza si lampile electrice ale masinii.

Dey a dat masinii Armstrong o transmisie semi-automata cu trei trepte de viteza pentru mers inainte si o treapta de viteza pentru mersul in marsarier, conducatorul auto schimband aceste viteze printr-o cama cu un selector de viteze aflat pe volan. Atunci cand se schimba vitezele, un ambreiaj electric decupleaza in mod automat turatiile, anuland necesitatea de ambreiaj pe pedala.

Masina Armstrong Phaeton, construita in 1896, va merge la licitatia organizata in data de 10 martie la Amelia Islana Concours d'Elegance, acolo unde s-au vandut in trecut masini importante, precum un Ferarri 250 GT SWB California Spider din 1961, un Delahaye 135 Competition Court Roadster din 1937 sau chiar una dintre cele 30 de masini conduse de regele Spaniei Alfonso XIII.

Pretul pretioasei masini, care se vinde acum, se va situa undeva intre 175.000 si 275.000 dolari. Specialistii sunt de parere ca masina isi va gasi un proprietar care sa aprecieze faptul ca ea inca mai exista si ca este remarcabila, avand in vedere varsta inaintata pe care o are. Daca va fi asa, ramane sa vedem, cert este ca exista multi colectionari care si-ar dori-o in garajul lor, mai ales ca masina este in perfecta stare de functionare. Si, in plus de asta, Armstrong nu a construit decat un singur exemplar. Asta da masina unica, nu?

Chiar daca masina a fost folosita regulat, ea a ramas in facilitatea din Bridgeport a lui Armstrong pana in anul 1963, atunci cand un lucrator a mutat vehiculul avariat in urma unei inundatii in garajul sau de orginie. De acolo, un om pe nume Dennis David a transmis-o unui colectionar din Connecticut, apoi a revenit unui colectionar din Marea Britanie care a restaurat-o si a adus-o in conditiile actuale.

Partenerii nostrii cred ca s-ar putea sa-ti placa
Videoclipul zilei

Newsletter