Doar in America: Masinile de lux nu vor mai fi nevoite sa aiba placute de inmatriculare in partea din fata

Audi RS5 Sportback

Ati fost vreodata nevoiti sa faceti gauri in partea din fata a masinii personale doar pentru a putea monta placuta de inmatriculare? Ati fost nemultumiti si ati avut doar "cuvinte de lauda" la adresa celor care creeaza astfel de legi? Suntem siguri ca da...

Ei bine, iubitorii de masini pot fi foarte usor transformati in activisti atunci cat e vorba despre legi sau reguli care nu fac altceva decat sa puna bete in roate realitatilor cotidiene. O noua lege din Texas pare sa fie exact ce asteptau soferii de acolo, chiar daca unii dintre ei inca se mai gandesc sa faca din ea o adevarata lupta pentru drepturile lor.

Statul Texas are obligativitatea celor doua placute de inmatriculare inca din 1934 iar, in 2011, legea 2357 a modificat aceasta regula, scotand din ilegalitate lipsa uneia dintre placute, pe care o face pedepsibila cu o amenda de 200 de dolari.

In acest moment, unul dintre reprezentantii republicani din Texas, Ken King, incearca sa treaca legea 673, lege prin care vehiculele de peste 60.000 de dolari nu vor mai avea obligatia montarii placutei de inmatriculare frontale.

Logica este una extrem de simpla: masinile mai scumpe nu au un spatiu special amenajat pentru placuta de inmatriculare frontala. Uitati-va cu atentie la orice Porsche, Corvette, Ferrari, McLaren sau Mercedes-AMG si nu veti gasi o astfel de zona. Daca ma intrebati pe mine, ca simplu indragostit de masini, sa gauresti partea frontala a unui vehicul scump este ca si cum ai pune ketchup din comert pe o farfurie cu paste specific italiene.

Pana la urma, am fost nevoit sa fac aceasta operatiune pe o masina chiar mai ieftina de 60.000 de dolari, asa ca nu vad de ce nu ar fi aprobata aceasta lege.

Problema aparuta este ca oficialul american a incercat sa faca din aceasta lege o adevarata problema de clasa, lucru pe care nu am reusit sa-l inteleg. Tot ce ar face legea 673 ar fi sa adauge o categorie regulilor de transport americane, prin care "vehiculele de transport pasageri de lux" ar urma sa fie scutite de placuta de inmatriculare frontala.

Ei bine, aceasta pare sa fie o problema potentiala. Poate ca aceasta lege nu ar trebui sa ia in calcul doar aspectul luxos al masinilor ci, mai degraba, sa se ocupe de orice vehicul, indiferent de gradul de lux al acestuia, care vine din fabrica fara sa aiba prevazut un spatiu adecvat pentru placuta frontala. Asta s-ar putea referi si masini vintage, dar si la modele modificate pentru a fi legale pe drumurile publice si dotate cu bare noi de protectie.

Beneficiile unei placute frontale nu mai trebuiesc amintite, dar cel mai important este ca permite fortelor de ordine sa identifice o masina si pe soferul acesteia, fie ca e vorba despre un garaj, un semafor sau un radar. In plus, in cazul unui eveniment cu fuga soferului de la locul accidentului, vehiculul va fi mai usor de identificat.

Noua ni se par motive serioase pentru care aceasta lege nu ar trebui sa treaca in formula actuala.

Newsletter

Whatsapp