9 concepte de masini japoneze care n-au mai ajuns niciodata sa fie produse, desi arata bestial. FOTO

Stim ca masinile japoneze au un design indraznet, insa atunci cand vorbim despre concepte lucrurile devin mai radicale. Iata 9 masini concept construite de japonezi, care nu au ajuns niciodata sa fie produse, desi arata bestial.

9 concepte de masini japoneze care n-au mai ajuns niciodata sa fie produse, desi arata bestial

Desi arata incredibil de bine, masinile concept ajung rareori in productie in acea forma in care au fost prezentate. Inginerii aduc designerii cu picioarele pe pamant si schimba formele masinii cu unele mai normale, care pot reduce costurile.

Totusi, nimic nu ne impiedica sa visam asa ca va vom prezenta 9 masini concept construite de producatorii japonezi, dar care nu au ajuns niciodata in productie, desi arata bestial. Iata care sunt acestea.

Nissan MID4 Type II Concept

Deschidem acest top cu Nissan MID4 Type II Concept, o masina construita in anul 1987 si prezentata la Salonul Auto de la Tokyo din acelasi an. Desi la prima vedere pare ca este o NSX, conceptul celor de la Nissan a fost prezentat cu trei ani inaintea cunoscutului model construit de Honda.

Citeste si: Top 10 masini care au fost construite ca niste tancuri. Toate service-urile ar da faliment daca romanii ar incepe sa le cumpere in loc de BMW, Audi sau Mercedes-Benz

Conceptul avea un motor pozitionat central, 3.0 twin-turbo V6, care livra 330 de cai putere. Din pacate, acest concept nu a fost niciodata produs si este mare pacat, pentru ca putea fi o masina de exceptie.

Toyota EX-III Concept

Toyota EX-III Concept a fost prezentat in anul 1969 si prezentat la Salonul Auto de la Tokyo din acelasi an. Numarul „III” reprezinta al treilea concept Toyota EX si desi ati crede ca a designul este semnat de cei de la Pininfarina, acesta este opera japonezilor.

Surse confirmau un motor cu turbina, insa Toyota nu a oferit niciodata informatii legate de trenul de rulare. Forma futurista era mult prea avansata pentru a pune in productie conceptul, asa ca acesta a fost doar un exercitiu de design din Japonia.

Isuzu Bellett GT-II Concept

Isuzu Bellett GT-II a fost prezentat la acelasi Salon Auto de la Tokyo din anul 1969 si poarta semnatura lui Tom Tjaarda, cunoscut pentru numeroasele sale concepte pentru Ghia, Pininfarina sau Italdesign intre anii 1960 si 1970.

Bellett GT-II avea un motor pe benzina amplasat central, de 1.6 litri, ce livra puterea la rotile din spate. Din pacate, o versiune de productie nu a fost posibila, insa domnul Tjaarda s-a ocupat si de designul modelului De Tomaso Pantera, iar daca priviti cu atentie cele doua masini veti observa o oarecare asemanare.

Honda J-VX Concept

Honda J-VX a fost vazut prima data de publicul Salonului Auto de la Tokyo din anul 1997. Ce este asa de interesant la acest concept? Ei bine, a reprezentat prima supermasina ce folosea un sistem hibrid, care includea un motor VTEC de 1.0 litru, in 3 cilindri, conectat la un supercapacitor.

Conceptul nu a vazut o versiune de productie, insa J-VX a fost baza unui alt concept, pe nume Honda VV, care a reprezentat o versiune de preproductie pentru Honda Insight.

Mitsubishi HSR-II Concept

Mitsubishi HSR-II a vazut lumina zilei la Salonul Auto de la Tokyo din anul 1991. Conform oficialilor, HSR venea de la „Hi-speed Running Research” si se referea la performantele acestui concept.

Modelul venea cu un motor V6 de 3.0 litri, twin-turbo, ce livra puterea prin intermediul unei tractiuni integrale. Mai mult, conceptul venea cu elemente aerodinamice active.

Mazda RX-500 Concept

Mazda RX-500 arata ca si cum ar veni din viitor, insa conceptul a fost prezentat in anul 1970. Greutatea de doar 850 de kilograme era surprinzatoare, insa tehnologia care se afla la pe acest complet reprezenta surpriza.

Stopurile spate erau si ele foarte interesante si culoarea se schimba in functie de viteza cu care se deplasa masina. De asemenea, conceptul reprezenta o reclama pentru condusul in siguranta.

Yamaha OX99-11 Concept

Yamaha OX99-11 a reprezentat dovada ca producatorul japonez poate sa construiasca si masini. Cum s-a nascut acest concept? Ei bine, in anul 1989, Yamaha furniza motoare masinilor din campionatul Formula 1, asa ca inginerii s-au gandit ca nu ar fi rau sa construiasca o masina care sa aiba un motor de F1 dar si tehnologia de pe acele masini.

Sub capota, se gasea un motor V12 de 3.5 litri care livra 400 de cai putere, dar care se putea tura pana la 10.000 rpm. Doar doua locuri erau oferite de acest concept, insa surprinzator era faptul ca cel de-al doilea pasager statea in spatele soferului, exact ca intr-o motocicleta

Honda Sports EV Concept

Honda Sports EV este un concept prezentat recent de producatorul japonez, mai exact in 2017 la Salonul Auto de la Tokyo, dupa ce in urma cu o luna producatorul prezentase conceptul Urban EV cu putin timp in urma la Salonul Auto de la Frankfurt.

Dupa cum era de asteptat, Sports EV era de fapt o versiune sport a lui Urban EV. Nu stim insa daca puterea era livrata pe rotile din spate, insa ce stim sigur este ca acest concept nu a vazut niciodata o versiune de productie.

Suzuki Wako SPO Concept

Incheiem acest top cu conceptul celor de la Suzuki si anume Wako SPO. Acesta a fost prezentat in anul 2019 si reprezinta un hatcback cu design inspirat de modele retro. Totusi, nu este foarte diferit fata de Honda Urban EV.

Suzuki Waku SPO era plug-in hybrid ce venea cu camere video in loc de oglinzi exterioare, iar interiorul era simplist si plin de tehnologie.

Alte recomandari Cars.ro
Partenerii nostrii cred ca s-ar putea sa-ti placa
Videoclipul zilei

Newsletter