8 motive pentru care Porsche 911 este considerata cea mai tare masina sport din toate timpurile

Articol scris de Marian P. , in data de 25 Martie 2019

Porsche a prezentat recent cea de-a opta generatie a celui mai cunoscut model sport al sau, celebrul 911. Cu o imagine familiara si ceva mai musculoasa, 992 Carrera este propulsat de un motor bi-turbo in sase cilindri mai puternic decat pe anterioara generatie, dar are si ampatamentul ceva mai mare si partea din fata ceva mai lata. Nu lipseste o noua cutie de viteze PDK si nici cea mai noua tehnologie la bord.

Modul in care arata masina este oarecum similar cu cel al generatiilor anterioare, asa ca trebuie sa fii un adevarat cunoscator pentru a observa diferentele. Ceea ce ne place este ca masina pastreaza aceeasi combinatie de baza ca intotdeauna, tractiunea pe spate, motorul in sase cilindri si echilibrul intre modul in care poate fi condusa si performante.

Care e motivul? Ei bine, Porsche 911 are o gramada de fani in lumea intreaga. Producatorul a vandut, anul trecut, numai in Statele Unite, aproape 9.000 de modele 911. De aceea, masina este, pur si simplu, cea mai buna masina sport din lume. Nu sunteti convinsi? Iata opt motive:

1. Are motorul pe partea din spate

Pe hartie sau pe asfalt, o masina cu motorul pe spate pare o idee rea. Exista un motiv pentru care, pe langa masinile inteligente, modele ca Renault Twingo sau Porsche 911 aduna mai multa greutate pe axul spate, astfel incat sa beneficieze de tractiune sau acceleratie mai buna. Aceste calitati, combinate cu puterea mai mare, plaseaza aceste modele intr-un habitat natural si le poate scoate din situatii dificile.

La acest capitol, 911 ni se pare senzational din doua motive:

Primul: aproape nici o masina nu va va multumi ca un 911. Manevrabilitatea este o experienta unica si aproape viscerala, totul depinzand de pozitia piciorului drept. Virajele sunt foarte rapide, modelul pare foarte agil si, mai ales pe noile versiuni, tractiunea este senzationala. In completare, sasiul pare extrem de implicat si comunica foarte bine cu restul masinii.

Al doilea: pentru ca inginerii Porsche au dorit sa pastreze forma actuala a masinii, au fost nevoiti sa construiasca modelul ca pe nici un alt vehicul pana in acel moment. In formula actuala, cu tractiune integrala, viraj pe axul spate, noul sistem de suspensii active, controlul dinamic al sasiului si franele ceramice, modelul 911 reprezinta un pachet mai complet decat orice alta masina de pe planeta.

2. Motorul este racit cu aer

911 este o masina sport de rasa, dar si un var ceva mai indepartat al modelului Volkswagen Beetle. Pana la urma, cele doua masini au fost create in familie: Ferdinand Porsche este cel care a gandit modelul Beetle, in timp ce nepotul sau, Ferdinand Alexander Porsche, este cel aflat in spatele lui 911.

Beetle beneficiaza de un motor cu racire pe aer din mai multe motive: simplitate, fiabilitate, aerodinamica (pentru ca nu avea nevoie de un radiator frontal), greutatea mai mica si lipsa nevoii de spatiu. Prin intermediul predecesorului modelului 356 (creat de Ferry Porsche, fiul lui Ferdinand si tatal lui Ferdinand Alexander), modelul Porsche 911 a fost echipat, de asemenea, cu un motor racit cu aer, chiar daca in sase cilindri. Masina are si un centru de greutate mai jos, inca un castig la capitolul manevrabilitate.

De-abia la versiunea 996, lansata in 1997, Porsche a trecut la motorul racit cu apa, o idee care i-a oripilat pe adevaratii fani. In ciuda eforturilor producatorului de a-i convinge ca motorul suna la fel si a simplificarii acestuia, multi dintre acestia sunt convinsi, chiar si astazi, ca motorul racit cu aer este singurul propulsor adevarat pentru acest model.

3. Exista o versiune 911 pentru oricare dintre noi

In 1965, exista un model Porsche 911 chiar si pentru cei interesati sa conduca la viteza mica. Este vorba despre varianta 912, masina care era echipata cu acelasi motor de baza in patru cilindri ca 356 (nu cel de pe Beetle!) si atingea o viteza maxima de putin peste 180 de km/h. Doua decenii mai tarziu, lumea a beneficiat de versiunea RUF CTR, un 911 echipat cu motor bi-turbo de 469 de cai putere, care atingea o viteza maxima de aproape 340 de km/h.

Modelul Porsche 911 s-a bucurat de multe variante, create de mai multe firme de tuning, printre care si cei de la RUF, ba chiar au existat companii ca Singer, care au incercat sa refaca versiuni clasice Porsche. Fie ca vorbim despre modelul Carrera CS (1988) sau de cel de la finalul anilor '70 Carrera RS 2.7, daca nu exista cel putin un Porsche 911 pe care vi-l doriti din tot sufletul, inseamna ca sunteti de mult... morti.

4. Sunt masini cu care se traieste foarte usor

Supermasinile au devenit foarte usor de condus. Inainte ca Audi sa cumpere Lamborghini si Honda sa inceapa sa construiasca supermasini, a conduce cele mai rapide masini de pe pamant era, indiferent de viteza, o experienta inspaimantatoare.

De exemplu, parcarea unui Lamborghini Countach intr-un oras aglomerat era o experienta greu de indeplinit. Chiar daca nu se incingea ambreiajul sau nu exploda motorul V12, era imposibil de vazut din masina. In zilele noastre, oricine poate conduce un Aventador prin parcarea unui restaurant fara sa caleze motorul.

Unul dintre lucrurile la care modelul 911 a fost excelent, este modul in care poate fi condus si la viteze mici, totul dintr-o cabina luxoasa si cu buna vizibilitate. In plus, Porsche 911 poate oricand concura, fara mare efort, cu modele mult mai exotice si mai... scumpe.

Daca adaugam la asta si spatiul din portbagajul frontal si cele doua scaune mici din spate, avem de-a face cu o masina sport practica (in cazul unei versiuni turbo, chiar cu o supermasina practica!). Puteti chiar monta, pe acoperis, un portbagaj pentru placa de surf, daca asta va e placerea ascunsa.

5. A fost construit pentru competitie

Sunt multe companiile care pretind ca au radacini in sporturile cu motor, dar doar Ferrari pare sa aiba mai multa dreptate decat Porsche. Pentru compania din Stuttgart, nu exista nici o diferenta intre masinile sport si cele de curse, ele fiind una si aceeasi. De ce? Ceea ce compania invata pe circuite, pune in practica pe drumurile publice. De fapt, multe dintre masinile de curse ale marcii nu sunt altceva decat masini de serie modificate.

Pe 10 iunie 1956, un model Porsche 550A RS (acelasi model in care a murit James Dean) a adus prima victorie pentru marca in cursa de anduranta Targa Florio din Sicilia. De atunci, Porsche a participat la aproape toate tipurile de curse, castigand de multe ori. Printre ele se numara Le Mans, IndyCar, Formula 1, Carrera Cup, raliuri, rallycross-uri si chiar cursa Paris-Dakar.

Modelul 911 are deja cinci decenii de succese in curse, participand la raliul Monte Carlo la doar un an dupa debut si castigandu-l trei ani mai tarziu. Porsche 911 Carrera RSR a castigat Targa Florio, cursa de 24 de ore de la Daytona sau cursa de 12 ore de la Sebring (1973), iar Porsche 935 a castigat cursa de la Le Mans din 1979. Pe scurt, in momentul in care cumperi un 911, cumperi si o bucata de istorie in sporturile cu motor.

Mai mult, daca vreti sa participati cu adevarat la curse, nu e chiar deloc dificil. Conform lui Michael Dreiser, manager al departamentului international Motorsport One-Make Series, nu aveti nevoie, pentru a participa in prestigioasa Cupa GT3, decat de "licenta si de masina potrivita".

6. Modelul 959

E posibil ca modelul Ferrari F40 sa fi fost imaginea oficiala a unei supermasini in anii '80, dar avea un motiv de teama: Porsche 959. In timp ce modelul produs la Maranello era o adevarata masina de curse cu multa fibra de carbon, 959 a dovedit ca tehnologiile pot crea o masina cu docilitatea lui 911 (aflat la baza), dar si plina de elemente de lux (piele in cabina) si care poate atinge la 317 km/h, cu putin sub F40.

Lansat in 1986, modelul 959 beneficia de tehnologia pe care ne-am astepta sa o intalnim si in zilele noastre, printre care si motorul bi-turbo cu racire pe aer, sasiul controlat electronic si sistemul de tractiune integrala, dar si o caroserie aerodinamica, masina fiind construita in numar limitat de 292 de unitati.

7. Arata cu adevarat bine

Sunteti, probabil, de parere ca modelul McLaren 600LT intr-o nuanta portocalie este cea mai frumoasa masina din lume si poate ca este, dar doar pentru cateva drumuri. Din pacate, la un moment dat, va deveni enervant in trafic. Luati, pe de alta parte, un model 911 Turbo S gri metalic si veti beneficia de aceleasi performante, insa fara a iesi in evidenta in intersectii.

8. Nu veti pierde niciodata bani

Probabil. Nu negam faptul ca nu e ieftin sa fii proprietarul unui model Porsche, dar puteti cumpara o versiune fara sa fie nevoie sa vandeti un... rinichi. Fiecare model este extrem de popular, ceea ce inseamna ca pot fi usor de gasit. Daca aveti ceva cunostinte despre masini si le puteti si verifica din punct de vedere tehnic, puteti, de exemplu, cumpara un 996 de la finalul anilor '90 cu aproximativ 15.000 de euro (nu uitati ca aceeasi masina, noua, ajunge la 80.000 de euro!).

Daca luati in calcul si fiabilitatea unui model Audi normal, veti ajunge la concluzia ca veti cumpara o masina care va rezista zeci de ani si poate ajunge la sute de mii de km. In plus, nu am intalnit pana acum nici un model 911 care sa piarda la capitolul pret, masina devenind, cu trecerea timpului, un clasic in viata. Un singur exemplu va dam: cumparati un 996, cea mai putin cautata versiune in acest moment, tratati-o cu grija si, in 10 ani, veti dubla sau chiar tripla pretul platit. Cum sa nu va placa asa ceva?...

Daca v-a placut articolul, share pe:

Anunturi Auto
Ai o masina de vanzare? Adauga un anunt gratuit pe cel mai dinamic site auto din Romania!
Adauga anunt
Facebook
 

Iti mai recomandam

Romania e tara tuturor posibilitatilor. De acest lucru ne-am convins inca o data dupa ce politistii au dat in urmarire un taximetrist acuzat ca a furat o pisica, in Bacau. ...
de - 24 Aprilie 2019
Politistii din judetul Olt au fost nevoiti sa isi foloseasca armamentul din dotare in actiunea de urmarire a unei carute. Ei incercau sa prinda mai multe persoane care au jefuit...
de - 24 Aprilie 2019
Manevra extrem de periculoasa in judetul Iasi. Un posesor de Audi depaseste in curba, pe linie continua si evita in ultima clipa o coliziune care, cu siguranta, ar fi curmat...
de - 24 Aprilie 2019
Probabil nu trebuie sa va mai spunem ca schimbul de ulei este una dintre cele mai importante operatiuni de intretinere a masinii. Acesta trebuie efectuat o data pe an sau...
de - 24 Aprilie 2019

Cele mai noi anunturi

10000.00 EUR - 24 Aprilie 2019
5999.00 EUR - 24 Aprilie 2019
4998.00 EUR - 23 Aprilie 2019
3750.00 EUR - 23 Aprilie 2019
Youtube Channel
Trimite-ne un pont
Ai o informatie care poate reprezenta o stire?
Ai filmat un eveniment important?
Contacteaza-ne
Newsletter
Aboneaza-te la newsletter!
Abonare