7 curiozitati despre Honda: propriul aeroport si multa investitie in departamentul de cercetare!

Seria noastra de articole care vorbesc despre curiozitati din lumea auto continua cu celebrul Honda. Daca pentru multi Honda inseamna mai intai motociclete… asta este pentru ca Honda asta facea mai intai.

In anul 1946, Soichiro Honda pune bazele fabricii Honda Technical Research Institute care se ocupa cu confectionarea motoarelor pentru motociclete. Fabrica este situata in Hamamatsu, in Japonia.

Dupa doi ani in acesta bransa, Honda da nastere companiei Honda Motor Company Ltd. Imediat dupa, Soichiro Honda deschide primul magazin - de altfel, acesta era primul sau vis de cand a deschis compania si fabrica ce producerea motoare pentru motociclete.

Magazinul era compus din 6 muncitori si trei motociclete superbe. Inca din 1959, Honda este cel mai mare producator de motociclete, insa cum ramane cu partea auto? Caci pe aceasta trebuie sa ne concentram.

Ei bine, haideti sa citim 7 curiozitati auto despre Honda si despre istoria sa interesanta. Desigur, am ales cele mai interesante 7 lucruri, asa ca daca mai stiti si voi cateva, nu ezitati sa le lasati intr-un comentariu.

1. Honda Passport - primul SUV

Primul SUV care iese din uzina Honda se numea Honda Passport. Acest SUV de marime medie, cu look sportiv si atitudine sportiva a facut multe ravagii in sufletele celor care isi doreau sa vada altceva de la Honda.

SUV-ul a fost dovada unui parteneriat intre Honda si Isuzu. Se pare ca aceasta strategie a fost destul de benefica pentru ambele marci: clientii Isuzu isi mai doreau ceva de la marca, insa compania suferea din punct de vedere financiar, iar clientii Honda visau la un SUV. Ambele tabere au avut de castigat.

2. Cursele de masini - parghia de sustinere din toate punctele de vedere

Asa cum am mai spus si in cazul altor marci auto, se pare ca si Honda se axa foarte mult pe constructia automobilelor care participau la sporturile cu motor.

Chiar Honda spunea ca a construi masini pentru cursele auto inseamna sa inveti mai multe despre constructia masinilor de strada: stii cum sa faci o masina sa fie mai puternica, stii care sunt lipsurile unei masini de strada si incepi sa-ti dai seama ce plusuri si minusuri ar putea avea un automobil destinat catre soferii de zi cu zi care isi doresc o masina de strada.

Cursele auto au sustinut compania Honda din punct de vedere financiar, dar si strategic, atunci cand venea vorba de productia masinilor de strada.

3. Honda nu este doar despre masini

De-a lungul timpului, compania Honda nu s-a axat exclusiv pe constructia automobilelor. Au fabricat motoare pentru barci, renumitele motociclete, motoare pentru uneltele pe care le folosim in curte - aspiratoare de zapada, masini de tuns iarba si asa mai departe - dar este renumita si pentru interesul sau in constructia robotilor.

4. Anul 2001: cel mai important pentru Honda

Daca anul 2001 pare ceva din trecut, pare o parte din istoria auto de mult apusa si pare ca nu ar putea sa inregistreze succes in zona auto asa cum ne-am fi asteptat pentru ca tehnologia nu permitea prea multe lucruri, se pare ca pentru compania Honda a fost anul celei mai importante distinctii.

In anul 2001, Honda era recunoscuta drept cea mai mare si importanta companie constructoare de automobile din Japonia. Acest titlu i-a propulsat pe cei de la Honda pe drumul sigur catre succes si spre mai multe planuri care aveau sa fie puse in aplicare fara doar si poate.

5. Honda are propriul sau aeroport

Daca atunci cand ne gandim la aeroport ne gandim si la avioane private, ce-ati spune sa proiectam in mintea noastra un aeroport privat? Desigur, nu este un lucru atat de ciudat avand in vedere ca peste hotare ar insemna, poate, ceva mai mult decat normal pentru unii oameni de afaceri, insa pentru Honda este un element demn de adus in discutie.

Honda Airport se afla in Japonia si se pare ca a fost gandit inainte de al Doilea Razboi Mondial, de Armata Imperiala Japoneza. In anul 1964 primise titlul de Honda Airfield - un fel de baza a campului de lupta aviatic. Trei ani mai tarziu primeste licenta pentru a opera zboruri.

6. Departamentul de research si cercetare Honda - taram sacru

De ce dramatizez acest subtitu? Pentru ca Honda investeste 5% din profit in acest departament. Oficialii spun ca departamentul de research si cercetare este cel mai important in productia de automobile si considera ca ideile - atat pe partea de inginerie, mecanica, cat si tehnologie sau design, vin din acest departament.

Asa ca vor sa ofere ce e mai bun pentru oamenii care duc compania mai departe la nivel de concept si idei noi.

7. Logo Honda si sloganul brandului

Logo-ul Honda este cat se poate de simplu: un H care ne duce cu gandul la marca despre care vorbim. Un H stilizat atat de bine incat ai putea crede ca aceasta a fost semnatura detinatorului companiei. Insa cel mai important este sloganul cu care functioneaza compania… sau cu care nu functioneaza.

Honda a spus ca sloganul lor - The Power of Dreams - nu ajuta la nimic daca productia de automobile nu este facuta la carte, asa ca in ideea lui, o masina se va vinde singura, fara vreun slogan, daca este intr-adevar un produs bun de care oamenii sa aiba nevoie.

Acestea fiind spuse, iata cateva lucruri interesante despre Honda si istorioara din spatele marcii. Nu este niciodata prea tarziu sa inveti lucruri noi, asa ca va indemn, ca de fiecare data, sa ne spuneti si voi noutati sau curiozitati despre Honda, altele decat ce am scris eu.

Partenerii nostrii cred ca s-ar putea sa-ti placa
Videoclipul zilei

Newsletter