10 lucruri despre limuzine pe care aproape sigur nu le stiai

Ferrari 360 Modena Limo

Daca ne gandim la o limuzina, prima idee care ne trece prin minte este un festival de film si o lunga lista de vedete care isi asteapta randul pe covorul rosu.

Ei bine, in timp ce acestea dau interviuri, zambesc la fotografii sau raspund fanilor, iti putem garanta ca aproape toate vedetele au venit la eveniment intr-o limuzina.

De multe ori transportand grupuri de adolescente sau tineri la distractie, limuzinele servesc, de obicei, la scoaterea in evidenta a unui anume moment in timp. Exista, binenteles, si exceptii, iar noi le-am adunat in materialul urmator. Citeste-l cu atentie si vei afla lucruri pe care, aproape sigur, nu le stiai.

Prima limuzina

Desi, tehnic vorbind, prima limuzina a aparut in 1902, aceasta nu era altceva decat o masina de lux gandita sa fie condusa de un sofer. De-abia in 1923 a a aparut prima limuzina adevarata.

S-a intamplat in Arkansas si a devenit foarte populara din cauza unor muzicieni ca Glenn Miller (si orchestra sa), in special datorita faptului ca putea transporta oameni si echipament in confort total. Din aceasta cauza, primul nume al limuzinei a fost de "autobuz pentru orchestre".

Primul sistem de aer conditionat

Daca aduni mai multe celebritati in acelasi spatiu, nu e de mirare ca atmosfera se incinge, asa ca nu suprinde pe nimeni ca limuzina a fost primul vehicul echipat cu sistem de aer conditionat.

Deschizatori de drumuri au fost cei de la Packard Motor Company, in 1940, desi sistemul lor era extrem de mare, ocupand jumatate din portbagaj, si nu exista un control automat al temperaturii.

In lumea de astazi, o masina fara sistem de aer conditionat este considerata a fi lipsita de minimul elementar de confort.

Prima limuzina avion

Putem cadea usor de acord, limuzinele sunt masini scumpe, dar nu atat de scumpe ca un Boeing 727. Din pacate, nu poti ateriza cu un 727 in centrul Los Angeles-ului, asa ca o companie mexicana a venit cu alta idee: a taiat aripile unui Boeing 727, a montat fuselajul pe sasiul unui autobuz si a creat... ceva.

Dotat cu bar, ba chiar si cu ring de dans, acest vehicul de lux este exact ce trebuie la interior. Din pacate, nu putem spune acelasi lucru despre exteriorul sau.

Limuzina prezidentiala americana

Cunoastem o limuzina care nu trebuie sa pretinda ca zboara: limuzina prezidentiala americana, cunoscuta si sub numele de Cadillac One. Pe langa felul in care arata si dotarile sale demne de un film de actiune, Cadillac One are propriul avion.

Liderul lumii libere reprezinta interesele companiilor americane, asa ca nu poate folosi produse de alta provenienta. Din aceasta cauza, ori de cate ori presedintele american pleaca intr-o alta tara, este urmat si de limuzina prezidentiala. Cadillac one calatoreste cu un avion de transport Globemaster C-17.

Limuzinele albastre ale lui JFK

Inainte de impuscarea lui Kennedy, limuzinele prezidentiale erau masini standard, iar lui Kennedy ii placeau cele de culoare albastra. Nici un alt presedinte inaintea sa nu a fost vazut intr-o astfel de masina, toti au optat pentru negru, si, pentru ca televiziunea era alb-negru, multa lume a crezut ca si masina lui JFK era neagra.

Dupa moartea lui Kennedy, limuzinele prezindentiale au inceput sa fie echipate cu armura antiglont.

Limuzinele prezidentiale... din nou

In zilele noastre, este o practica standard ca limuzina prezindentiala sa fie inlocuita o data la patru ani, vechile modele fiind cedate vice-presedintelui sau vreunui personaj mai putin important. In anii '80, insa, Serviciile Secrete nu se grabeau sa arunce o masina buna.

Te asteptai cumva ca dupa impuscarea lui Kennedy, masina in care acesta circula sa fie inlocuita? Ei bine, nu s-a intamplat asa ceva. Masina a fost revopsita negru, i s-a adaugat un acoperis si cateva elemente de siguranta impotriva gloantelor si a mai fost folosita si pentru presedintii Lyndon B Johnson, Gerald Ford si Jimmy Carter.

Prima limuzina de viteza

Nu stim cum ti se pare tie ideea, dar noi ne declaram ofensati de ceea ce a facut un mic producator american. Omul a taiat un Ferrari 360 Modena si l-a transformat intr-o limuzina.

Masina poate transporta opt pasageri la destinatie, cu o viteza maxima de 270 de km/h, dar aceasta senzatie este depasita de modul de ambarcare al ocupantilor si de faptul ca acestia nu prea pot socializa pe durata drumului.

Prima limuzina placata cu aur

De parca inchirierea unei limuzine nu ar fi destul, ce spui de una placata cu aur? Nu e vorba despre orice limuzina ci despre cea a Sultanului din Brunei. Acesta a ales sa cumpere o limuzina Rolls-Royce Silver Spur, sa o placheze cu aur de 24 de carate si sa o foloseasca la nunta sa.

Speram ca va tine minte acest moment, pentru ca vorbim despre un obiect in valoare de 14 milioane de dolari care nu mai poate fi folosit si a doua oara.

Prima limuzina Toyota Prius

Este greu de spus despre o limuzina ca ar fi o masina prietenoasa cu mediul inconjurator, poate la fel de greu ca unei vedete sa-i pese de asta atata timp cat este in atentia publica, dar se pare ca cineva s-a gandit la acest subiect si a contruit o limuzina Prius.

Desi ar trebui sa aplaudam orice fel de initiativa in directia protectiei mediului, nu putem trece peste faptul ca ideea de mai sus nu reuseste decat sa mai adauge un pic de poluare la cea deja existenta.

Vedete si limuzine

Conform unei povesti semnate de celebrul prezentator TV american Larry King, Elvis Presley a fost cea mai buna vedeta vreodata la capitolul bacsis. De ce? Dupa un concert la Miami, artistul a luat o limuzina spre Aeroportul International din localitate.

In vreme ce multe vedete scapa un "multumesc" la finalul drumului, se pare ca Elvis a fost ceva mai generos. La coborare, artistul l-a intrebat pe sofer daca este limuzina lui sau lucreaza pentru companie. Dupa raspunsul acestuia, Elvis a facut un gest foarte rar intalnit: i-a daruit soferului limuzina pe care o conducea.

Partenerii nostrii cred ca s-ar putea sa-ti placa
Videoclipul zilei

Newsletter