Afla care sunt adevaratele staruri de la editia din 2017 a Geneva Motor Show

Ferrari 812 Superfast

In acest moment, Geneva este adevarata casa a super-masinilor. Sunt usor de observat pe strazile pitorescului oras elevetian, asa ca de aici a venit ideea ca acest salon auto sa aiba loc in Geneva, un spatiu in care cei mai buni producatori din lume isi prezinta cele mai noi modele.

Editia din 2017 nu este deloc diferita, mai ales ca nume mari din industria auto, printre care Ferrari, Lamborghini sau Porsche, au venit cu modele noi. Si, de parca n-ar fi de ajuns, aceste modele sunt completate de productii mai mici dar la fel de importante ale unor marci cum sunt Koeingsegg, Fittipaldi sau Scuderia Cameron Glickhaus.

Cei care nu au milioane in conturi au sansa de a vedea in premiera, la Geneva, cateva importante modele de masini de serie. Toate modelele sunt importante si de vazut, dar super-masinile sunt adevaratele staruri, asa ca am facut o lista cu preferatele noastre.

Geneva Motor Show 2017 nu este doar o reprezentatie de super-masini ci, asa cum spuneam, un loc in care producatorii cei mai importanti ai momentului lanseaza modele care vor fi curand si pe piata. Iata doar cateva dintre ele:

Subaru XV
Acest nou crossover compact este al doilea model construit pe noua platforma a grupului, dupa impresionanta Impreza.

Mitsubishi Eclipse Cross
Producatorul japonez se bazeaza pe viitor pe modelele SUV. Aceasta noua masina poate fi incadrata intre modelele ASX si Outlander.

Volvo XC60
Marca suedeza a intrat intr-un fel de revizie capitala cu modelele sale. Acest SUV mediu de lux este primul produs al noii serii "60".

Honda Civic Type R
Acest hatchback turbo pare sa fie modelul care va re-aduce titlul de cea mai rapida masina cu tractiune pe fata producatorului nipon, mai ales ca se pregateste curand si un test la Nurburgring.

Nu putem inchide aceasta "lista" fara cateva dintre cele mai nebunesti modele concept prezentate la Geneva Motor Show 2017:

Bentley EXP 12
Poate ca arata ca o versiune decapotabila pentru anteriorul concept EXP 10 Speed 6, dar acest bolid britanic are ceva cu totul nou: sistem de propulsie total electric.

Volkswagen Sedric
Iata un model concept care ne prezinta o lume a viitorului in care mobilitatea autonoma poate fi impartita in grup si nu detinuta in nume personal.

Hyundai FE Concept
Numele acestui model SUV vine de la Future Eco si simbolizeaza pasii inainte facuti de Hyundai in domeniul tehnologiei bazate pe celule de combustie cu hidrogen.

Audi Q8 Sport
Marca germana este prezenta la Geneva cu o varianta si mai sportiva a noului SUV Q8. Acest nou concept vine si cu un sistem de propulsie hibrid de ultima generatie.

Ferrari 812 Superfast

Modelul numit pe buna dreptate 812 Superfast a evoluat din foarte bine primita gama F12 Berlinetta coupe si dintr-o varianta modificata F12 TDF. Superfast este pus in miscare de motorul clasic V12 marca Ferrari, completat de tehnologie de ultima generatie, care ar trebui sa faca din acest bolid una dintre cele mai remarcabile masini de pe strazile lumii.

Motorul de 6,5 litri produce un cuplu de forta instant de 718 newtoni / metru, adica de doua ori mai mult decat cel mai nou Porsche 911, si cu putin mai mult decat F12 Berlinetta sau noul Lamborghini Aventador S.

Superfast vine si cu o varianta noua a sistemului de virare Virtual Short Wheelbase, initial oferit pe F12 TDF, dar si cu noi versiuni ale sistemelor Ferrari de control la derapare si de control al tractiunii si stabilitatii. Toate acestea, cuplate cu un nou control electronic al servodirectiei, fac din acest model o masina "mai usor de condus si mai palpitanta in trafic".

Si interiorul cabinei a suferit cateva schimbari, cu un volan redesenat dar si cu noi comenzi si instrumente de control. Inginerii de la Ferrari au declarat ca, atunci cand au remodelat bordul, dandu-i un aer mai sofisticat, au adus imbinatatiri si sistemului infotainment.

McLaren 720S

Dupa luni intregi de tachinare, producatorul britanic a scos la iveala, in sfarsit, noul rival al lui Ferrari 488. Modelul 720S este mai mult decat o evolutie de la masina pe care o inlocuieste, 650S, de vreme ce fiecare detaliu a fost examinat si refacut pentru performante mai bune.

Noul motor V8 twin-turbo de 4,0 litri este atat de puternic incat strabate 400 de metri in doar 10,3 secunde, astfel incat McLaren 720S are una dintre cele mai bune acceleratii din lume, in acest moment. Aceasta putere angreneaza, printr-o cutie de viteze automata refacuta, in sapte trepte, cu dublu ambreiaj, rotile motoare de pe puntea spate.

Acest model nu este hibrid, lucru care se va intampla, cel mai probabil, cu noua versiune P1, si vine doar in varianta coupe. Parerea noastra este ca putem paria oricat ca vom gasi si o versiune decapotabila pe piata in cel mult 12 luni.

Si pentru ca vorbim despre caroserie, cea de pe McLaren 720S este rezultatul pur al stiintei si un adevarat exemplu de frumusete si eficienta aerodinamica.

Producatorul este sigur ca acest nou 720S ofera cel mai sigur echilibru intre motorizare si conducere din clasa sa. Modelul este deja disponibil pentru comanda.

Porsche 911 GT3

Cutia de transmisie manuala nu a murit. Dupa succesul lui Porsche 911 R, marca germana ofera, in premiera absoluta, cea mai tare masina vreodata, 911 GT3, care vine si cu posibilitatea de a alege intre varianta cu o cutie automata in sapte trepte, si dublu ambreiaj, sau o cutie de viteze manuala in sase trepte.

Pana in acest moment, Porsche echipa variantele GT cu doar un tip de transmisie. Pana la predecesorul sau, modelul GT3 era valabil doar intr-o varianta conventionala cu trei pedale, asa ca aceasta schimbare, care aduce mai multa performanta, a uimit pe multi cunoscatori.

Acest nou model Porsche, creat parca special pentru curse, inseamna baza noii masini de pista 911 Carrera Cup, si este echipat cu un motor orizontal in sase cilindri, de 4,0 litri, anterior rezervat pentru editiile limitate ale versiunilor GT3 RS. In aceasta noua varianta, motorul poate propulsa masina de la 0 la 100 de km/h in doar 3,4 secunde, asta doar in situatia in care masina este echipata cu o cutie de viteze automata.

Ce e si mai important, noul 911 GT3 va iesi curand pe piata, iar pretul sau va pleca de la 235.265 de euro, plus TVA.

Lamborghini Huracan Performante

Haideti sa cunoastem cea mai puternica masina Lamborghini de pe piata. Este vorba despre Huracan Performante, recent incoronatul rege pe circuitul de la Nurburgring Nordschleife, cu un tur de pista de numai 6 minute si 52 de secunde, mai bun decat recordul detinut de Porsche 918 Spyder.

Compania a gandit o abordare holistica atunci cand s-a apucat de lucru la Huracan, adaugand mai multa putere si un cuplu de forta considerabil, dar si folosind materiale usoare si imbunatatind aerodinamica. Lamborghini a reusit sa reduca greutatea acestui model cu aproximativ 40 de kg, numai datorita folosirii materialelor compozite.

Aripile fata si spate au fost create special pentru Performante si reprezinta cea mai noua tehnologie in materie de tehnologie aerodinamica. Numit Aerodinamica Lamborghini Attiva (ALA), sistemul foloseste clapete in fata si in spate, care se deschid si se inchid in functie de viteza si conditiile de drum.

Inginerii de la Lamborghini au refacut si suspensiile acestui model, care sunt cu 10 procente mai dure, lucru ce imbunatateste raspunsul masinii in trafic.

Lamborghini Huracan Performante este deja valabil pentru comanda si costa in jur de 348.000 de euro, plus TVA.

Mercedes-AMG GT Concept

In mod oficial, acest model este vazut ca fiind o masina concept dar, in realitate, este doar anuntul lansarii pe piata a unui nou rival pentru Porsche Panamera.

Inima acestui concept fastback construit pentru a pregati piata pentru un model de serie AMG, este noua combinatie de propulsie carburant-electric, gandita in parteneriat cu producatorul german de masini Formula 1 High Performance, mai exact cu divizia din Brixworth, Marea Britanie.

Unitatea hibrid combina motorul cu combustie V8 twin-turbo de 4,0 litri cu un propulsor electric, combinatie care ajuta modelul sa ajunga la 800 de cai putere. Aceasta varianta depaseste toate modelele AMG existente in acest moment pe piata.

Versiunea de serie a lui GT Concept va fi oferita cu o varianta refacuta a sistemului 4Matic+ tractiune integrala, care ofera putere fiecarei roti. Puterea motorului electric se aplica direct pe rotile de pe puntea spate si, pe langa faptul ca este primara, functioneaza si ca ajutor pentru motorul pe combustie.

Aceasta noua versiune de familie AMG, care se intinde pe aproape cinci metri, ar putea iesi pe piata la un an dupa mult-asteptata lansare a hiper-modelelor hibride, inspirate de Formula 1 si promise de cativa ani buni.

Alpine A110

S-a intamplat, pana la urma: Renault a re-adus la viata marca sport Alpine, prezentand modelul A110 la Geneva. Design-ul final a ramas credincios versiunii concept de anul trecut.

Masina este propulsata de un motor turbo in patru cilindri, de 1,8 litri, care trimite toata forta, prin intermediul unei cutii in sapte trepte, cu dublu ambreiaj, la rotile din spate. Alpine A110 cantareste doar 1.080 de kg, lucru care o transforma intr-un rival potential (si mult mai ieftin) pentru Porsche Cayman.

Varianta originala a acestui model este o faimoasa masina sport care si-a castigat reputatia pentru o dinamica excelenta in diverse etape din editia inaugurala World Rally Championship, in 1973.

La aceste valori vrea sa ajunga Renault cu acest nou model, primul creat de producatorul francez in aproape un sfert de secol.

Partenerii nostrii cred ca s-ar putea sa-ti placa
Videoclipul zilei
CELE MAI SCUMPE 7 MASINI DIN ISTORIE
Aboneaza-te la canalul de YouTube!

Newsletter