Noul Fiat 500e va fi prezentat la Salonul Auto de la Geneva 2020

Chiar daca Salonul Auto de la Geneva 2019 tocmai si-a deschis portile si pentru marele public, cativa dintre producatorii din Grupul FCA sunt extrem de nerabdatori sa vorbeasca despre evenimentul de anul viitor.

Dupa ce am aflat ca pentru editia oficiala cu numarul 90 a salonului auto, Maserati va aduce pe linia de productie, intr-o forma finala, modelul Alfieri, Fiat anunta ca va prezenta, la evenimentul de anul viitor, noua versiune a modelului 500.

Construita pe noua platforma a marcii, dedicata vehiculelor electrice, noua generatie 500 nu inseamna si finalul vietii masinii standard de oras, de vreme ce Fiat planuieste sa pastreze si actuala versiune, pe piata inca din 2007, de aceasta data cu cateva imbunatatiri tehnice si stilistice.

Presedintele companiei italiene, Olivier Francois, a declarat ca urmatoarea generatie 500 va fi "un model complet nou, chiar daca isi va pastra elementele traditionale".

Mai mult, versiunea break 500 Giardiniera isi anunta revenirea pe piata, de aceasta data intr-o forma noua, dar cu acelasi "design usor de recunoscut".

In acelasi timp, platforma de care vorbeam ceva mai devreme, cea de sub noua generatie 500, s-ar putea afla si la baza noului model electric Panda, intalnita la Geneva sub forma unui concept extrem de interesant, Centoventi.

Oficialul producatorului italian a mai mentionat ca noua varianta a acestui model de oras va intra intr-o cursa de promovare, in incercarea de a-l transforma intr-un adevarat "Tesla urban". Asta inseamna, binenteles, ca preturile vor creste, desi domnul Francois nu crede ca acest lucru va avea un impact negativ asupra vanzarilor si clientilor.

Nu suntem inca siguri, in acest moment, daca si cand versiunea fara emisii a lui 500 se va transforma la loc in modelul standard cu tractiune spate, dar presedintele companiei italiene nu exclude nici aceasta idee.

Faptul ca producatorul italian se va concentra pe modelele 500 si Panda ar putea impacta, insa, alte modele din familia Fiat, mai ales dupa anuntul ca acesta va renunta la masinile care se bucura de ceva mai putin succes.

De exemplu, productia lui Punto a fost deja oprita in Europa, iar presa de specialitate sustine ca si modelul Tipo ar putea fi retras, chiar daca se afla pe piata de doar trei ani.

Newsletter

Whatsapp