Geneva 2019: Primele date oficiale despre VW T-Roc R, un crossover performant cu 300 de cai...

A trecut destul de mult timp de la lansarea oficiala a lui Touareg R50, asa ca Volkswagen vine, in sfarsit, cu un nou model ceva mai inalt, unul care are in sigla aceeasi litera "R".

E o premiera asa ca ne ramane doar sa va prezentam cat mai complet noul T-Roc R, un crossover performant care nu va fi vandut in Statele Unite si pe care l-am putea descrie, la prima vedere, ca fiind un Golf R "pe picioroange".

Poate ca nu mai seamana cu acel hatchback deja foarte cunoscut multora dintre voi, dar modelul vine echipat cu acelasi motor turbo pe benzina de 2,0 litri, care produce 300 de cai putere si un cuplu-forta de 400 Newtoni-metru.

Pe langa faptul ca a imprumutat acest propulsor TSI, noul T-Roc R va beneficia si de sistemul de tractiune integrala 4Motion si de cutia de viteze DGS in sapte trepte, in timp ce franele sunt aceleasi de pe modelul Golf R, dar exista si optiunea pachetului Performance.

In mod oarecum interesant, Volkswagen a decis ca, pe acest model, sa ofere soferilor cu adevarat curajosi, celor care se pot descurca si fara dispozitivele de control, posibilitatea sa opreasca sistemul de control a tractiunii.

In materie de performante, noul VW T-Roc R are nevoie de doar 4,9 secunde pentru a accelera pana la 100 de km/h, iar viteza maxima atinsa, limitata electronic, este de 250 de km/h.

Nu putem spune ca, la capitolul design, avem parte de surprize. Un pas inainte fata de versiunea T-Roc R-Line, aceasta varianta "R" adopta o imagine mai agresiva, cu guri de aer generoase pe fata si iesiri cvadruple pentru sistemul de esapament Akrapovic, confectionat din titan.

Masina este echipata, standard, cu jante de aliaj de 18 inch, dar exista si optiunea, pentru un cost suplimentar, unora de 19 inch. Din "pachet" mai face parte si o suspensie ceva mai rigida, astfel ca modelul este mai jos si mai usor de manevrat, lucru obtinut si gratie sistemul progresiv de virare, si acesta parte a echipamentului standard.

Nu uitati, pe de alta parte, ca VW sustine ca T-Roc R este doar un concept foarte aproape de linia de productie, dar la fel s-a intamplat si cu Golf GTI TCR, care a evoluat de la un concept si a ajuns un produs de serie.

Ne vom intalni, in premiera, cu acest concept, luna viitoare, la Salonul Auto de la Geneva 2019, si ne asteptam ca modelul sa ajunga in reprezentante spre finalul acestui an.

Sursa: Volkswagen

Newsletter

Whatsapp