Geneva 2019: Peugeot 508 Sport Engineered Concept sau un hibrid cu 400 cp!

2019 Peugeot 508 Sport Engineered Concept

Peugeot isi anunta intentiile pentru o noua versiune sport a modelului de clasa medie 508, prin prezentarea unui proiect care combina un motor pe combustie interna cu doua propulsoare electrice.

Dupa anuntul din luna octombrie a anului 2018, in care a fost vorba despre electrificarea unor modele mai performante ale marcii, noul concept, pregatit parca special pentru intalnirea de la Salonul Auto de la Geneva 2019, reprezinta doar o prima idee, una care ar putea sta la baza unei noi serii de produse.

La fel de frumos ca modelul 508 standard, noul concept este un succesor natural al altor concepte electrificate, printre care 208 HYbrid FE (2013) sau impresionantul 308 R HYbrid (2015), de care inginerii marcii au fost inspirati.

In cazul acestui proiect nou, aranjamentul hibrid inseamna un motor turbo pe benzina in patru clindri, care produce nu mai putin de 197 de cai putere, dar si doua propulsoare electrice.

Motorul electric frontal produce 107 de cai putere, in timp ce cel amplasat pe axul spate ajunge la 201 de cai. Combinata, puterea inseamna 505 cai, dar propulsia hibrida nu ajunge la varfuri in acelasi moment, asa ca toata aceasta combinatie ajunge la aproximativ 400 de cai putere.

Peugeot vorbeste despre un cuplu-forta maxim de 500 de Nm, motiv pentru care noul 508 electrificat accelereaza de la 0 la 100 de km/h in doar 4,3 secunde si atinge o viteza maxima de 250 de km/h. In plus, motorul electric amplasat pe spate ofera conceptului ideea de tractiune integrala, in timp ce pachetul de baterii de 11,8 kWh este de ajuns pentru o autonomie de aproximativ 50 de km.

Pentru a se diferentia si mai mult de modelele standard 508 din reprezentante, Peugeot a instalat pe aceasta versiune capace din fibra de carbon pentru oglinzile laterale, dar si o bara frontala aproape complet refacuta.

Partea aerodinamica a fost imbunatatita si gratie aripioarelor amplasate dincolo de portierele spate, dar si a celor de pe partea din spate. Si difuzorul de pe spate este unul nou si e finisat intr-o nuanta gri Selenium. In plus, masina este, datorita jantelor mai mari de 20 de inch (si mai late: mai mult de 24 de mm pe fata si mai mult de 12 mm pe spate), ceva mai joasa.

La interior, ne intalnim cu o combinatie de piele Alcantara si fibra de carbon, cu o pereche de scaune sport noi, dar si cu un instrumentar de bord digital de 12,3 inch, completat de ecranul de 10 inch al sistemului de infotainment.

Desi masina este, deocamdata, un concept, Peugeot a confirmat deja o versiune de serie pentru finalul anului 2020. Asta e, fara indoiala, o veste buna, chiar daca inginerii vor mai cobori din puterea finala pana undeva pe la 350 de cai. Macar vor pastra sistemul de tractiune integrala...

Conceptul Peugeot 508 Sport Engineered va fi prezentat in premiera la Geneva Motor Show 2019, eveniment care va incepe oficial pe 5 martie.

Videoclipul zilei
Sursa: Peugeot

Newsletter

Whatsapp