Koenigsegg Jesko: 1.600 de cai putere cu pedala la maximum!

Koenigsegg Jesko

Modelul Koenigsegg Jesko, succesorul marcii suedeze pentru Agera RS, isi face debutul, la Salonul Auto de la Geneva 2019, cu nu mai putin de... 1.600 de cai putere! Numele noii hipermasini vine de la numele lui Jesko von Koenigsegg, tatal fondatorului companiei, Christian von Koenigsegg.

Noul model este echipat cu o noua versiune a motorului V8 bi-turbo de 5,0 litri, care produce 1.280 de cai pe benzina si 1.600 de cai pe carburant E85. Propulsorul atinge cuplul maxim, 1.500 de Nm, la 5.100 de rpm, cu peste 1.000 Nm intre 2.700 si 6.170 rpm. Cuplul este limitat electronic la 8.500 rpm.

Noul motor V8 imbunatatit include si componente modificate, printre care arborele cotit, gurile de aer si turbinele, de aceasta data ceva mai mari. In plus, un nou sistem de injectie pe aer poate induce o presiune de pana la 20 de bari in turbine, pentru o cat mai buna eficienta.

Propulsorul este conectat la noua cutie de viteze in noua trepte a companiei suedeze, pe care inginerii de la Koenigsegg au numit-o "Light Speed Transmission" (LST). Este vorba despre o cutie multi-ambreiaj care, in teorie, este similara dublului ambreiaj, dar nu are nevoie de deplasare secventiala.

Mai pe scurt, conform explicatiilor oficiale, "noul Koenigsegg LST va permite schimbarea vitezelor direct dintr-a saptea in a patra, fara sa mai fie nevoie de nici un fel de sincronizare".

Soferul poate opera acest nou sistem de transmisie prin cele doua schimbatoare in doua pozitii. Primul, ceva mai scurt, opereaza cutia de viteze ca pe una traditionala cu dublu-ambreiaj, miscandu-se secvential prin viteze. Cea de-a doua nu face altceva decat sa ofere masinii viteza de care are nevoie pentru cea mai buna acceleratie intr-un anumit moment.

Noul Jesko foloseste sistemul de amortizoare Triplex al celor de la Koenigsegg, atat pe fata, cat si pe spate, si nu numai pe partea din spate, ca Agera. Acest sistem activ mentine inaltimea la sol la sarcini aerodinamice mari, fara pierderea tractiunii la viteze mici.

Pentru a ajuta la manevrabilitate, noul model beneficiza de virare adaptiva pe axul spate, care ia in calcul factori ca viteza, unghiul de virare, puterea motorului si acceleratia.

Din punct de vedere estetic, Jesko arata ca o versiune mai noua a modelului Agera RS doar ca, de aceasta data, specialistii de la Koenigsegg sunt ceva mai atenti la detalii. Caroseria masinii produce 1.000 de kg de forta la 275 de km/h, cu 40% mai mult decat Agera RS.

In plus, la capitolul aerodinamic, masina beneficiaza de flapsuri active pe partea frontala, dar si de o aripa autonoma pe cea partea din spate.

Din pacate, din anuntul oficial al celor de la Koenigsegg, lipsesc detaliile legate de momentul in care va incepe livrarea noului model Jesko.

Videoclipul zilei
CUM CONDUCI EFICIENT O MASINA DIESEL
Aboneaza-te la canalul de YouTube!
Sursa: Koenigsegg

Newsletter

Whatsapp