Conceptul autonom Golden Sahara II a fost restaurat special pentru Salonul Auto de la Geneva 2019

Golden Sahara II Concept

Unul dintre cele mai interesante vehicule prezentate la Salonul Auto de la Geneva 2019 nu a fost o masina noua si, fara indoiala, nu va putea fi cumparat prea curand. Mai exact, Klairmont Kollections si Goodyear au prezentat la evenimentul auto Golden Sahara II, o masina personalizata senzationala din anii '50-'60, dotata cu unul dintre primele sisteme autonome.

Golden Sahara II a fost proiectul vizionarului Jim Street si al legendarului tuner George Barris. Ceea ce ni se pare extrem de clar, dupa grila si luneta care seamana cu cele de avioanele de lupta, este faptul ca masina este influentata de epoca avioanelor cu reactie. La interior, ne intalnim cu acelasi stick de control de pe avioane, care se ocupa de acceleratie, franare, dar si de virare.

Si la capitolul frane ne intalnim cu un sistem electronic primitiv, care descopera obstacolele din trafic si franeaza in mod automat. In acelasi timp, masina poate fi condusa prin telecomanda, iar portierele se deschid automat, un element extrem de important, prezentat in premiera in filmul clasic de la Hollywood "Cinderfella", in care a jucat celebrul Jerry Lewis.

Nu uitati, de asemenea, ca e vorba despre o masina construita pe comanda in anii '50, fara nici un fel de ajutor din partea marilor producatori auto.

E greu sa spunem cat de avansata era aceasta masina la momentul lansarii sale oficiale. Pe vremea aceea, montarea unui gigantic motor V8 intr-un Ford Model T era inca vazuta a fi o chestie senzationala in materie de tuning. Sa nu uitam ca pana si Jim Street a detinut un Kookie Car, masina care a inceput nebunia "T-bucket".

Cel mai dinamic element vizual al acelei masini mai atrage inca atentia si in zilele noastre. In anii '50, Goodyear a inventat Neothane-ul, un cauciuc sintetic prin care se poate vedea. Ei bine, cauciucurile modelului au fost create din acest material, turnat in forma sa lichida in matrite, o metoda foarte diferita fata de cea traditionala, care se foloseste de straturi de cauciuc solid pentru a ajunge la rezultatul final.

Cea mai interesanta caracteristica a acestui material este ca e translucid. Mai mult, pneurile erau luminate din interior, ducand la un efect luminos dramatic, motiv pentru care a spune ca vizibilitatea pe timp de noapte crestea ar fi o afirmatie modesta. Goodyear a produs un set din aceste pneuri pentru Golden Sahara II, asa ca masina a fost in turneu prin tara pentru a demonstra noua tehnologie.

Dupa ce a disparut din ochii publicului pentru mai mult de 50 de ani, modelul Golden Sahara II a fost cumparat, la licitatia averii lui Jim Street, de catre Larry Klairmont, si restaurata la fosta sa imagine, binenteles cu un set proaspat de pneuri Goodyear Neothane.

Ne bucuram foarte tare ca masina a revenit in lumina reflectoarelor si ca inca mai intoarce capetele fanilor, la mai mult de sase decenii de la debutul oficial.

Newsletter

Whatsapp