Geneva 2019: Aston Martin AM-RB 003, asa arata un Valkyrie ceva mai rafinat!

Aston Martin AM-RB 003

In secolul 20, Aston Martin s-a facut cunoscut ca fiind producatorul unor modele grand tour mari, rapide si confortabile dar, in secolul 21, incearca ceva complet diferit: hipermasini cu motor amplasat central.

Cel mai recent exemplu este Aston Martin AM-RB 003, noul membru al familiei din care fac parte Valkyrie sau Valkyrie AMR Pro si, fara indoiala, unul dintre starurile de la Geneva Motor Show 2019.

Daca v-a placut Valkyrie, trebuie sa incepem prin a va spune ca AM-RB 003 arata la fel, chiar daca ceva mai bine finisat, mai putin orientat spre curse si, indraznim sa o spunem, mai pregatit pentru lumea reala.

Splitter-ul frontal este, parca, pozitionat, ceva mai sus si pare mai putin proeminent, in timp ce spatele este mai jos si ascunde un spoiler mai mic si mai avansat tehnologic decat pe Valkyrie. Ne place, de asemenea, si noul sistem de esapament, sub forma de guri de tun, in zone separate individual.

Pe de alta parte, suntem de acord cu caroseria ceva mai conservativa a noului bolid, despre care Aston Martin spune ca va fi o masina mai obisnuita decat Valkyrie. Nu va asteptati, insa, ca acest nou model sa inlocuiasca mai batranul Vantage, de vreme ce va fi construit "in numar strict limitat".

In ciuda cifrelor, noul AM-RB 003 va fi la fel de rapid, hardcore si futuristic ca predecesorul sau. E adevarat ca, in locul motorului Cosworth de pe Valkyrie, un V12 de 1.160 de cai putere, noul 003 renunta la jumatate din cilindree, adauga o turbina si electrifica totul. Hmmmm... Un V6 turbo electrificat? Unde ne-am mai intalnit cu asta?

Da, ati ghicit, e vorba despre modelul de Formula 1 003 din familia Aston Martin. Chiar daca producatorul nu declara ca "i-a placut atat de mult propulsia modelului din Red Bull Racing incat a dat iama in fabrica britanica din Milton Keynes", declaratia oficiala de presa explica destul de clar ca masina va beneficia de cateva dintre tehnologiile din F1, atat de eficiente pe Valkyrie. Nu avem cifre pentru acest motor, dar Aston Martin sustine ca a fost dezvoltat complet in atelierele proprii.

Pe langa propulsia electrificata, noul 003 beneficiaza de un element aerodinamic de cea mai noua generatie. Este vorba despre noua aripa spate FlexFoil, o tehnologie aprobata de NASA care poate schimba forta dezvoltata de aceasta aripa fara a schimba unghiul de atac. Aceasta nu genereaza frecare, turbulente sau forta a vantului si arata si mai bine, gratie integrarii sale in caroserie.

Conform celor de la Aston Martin, tehnologia va fi chiar mai buna pana in momentul in care masina va intra in productie, in asa fel incat "va permite un raspuns mai bun la capitolul dinamica". Pare SF, dar e adevarul-adevarat.

AM-RB 003 nu este deloc un copil, dar nu a ajuns inca la deplina maturitate. Aston Martin nu a prezentat multe detalii, in afara celor mentionate in acest articol si a informatiei ca versiunea de productie a masinii, probabil cu un alt nume, mai interesant, va ajunge pe piata spre finalul anului 2021. Noi de-abia asteptam sa ne intalnim oficial cu versiunea de serie... Voua cum vi se pare?

Partenerii nostrii cred ca s-ar putea sa-ti placa
Videoclipul zilei
10 DOTARI COMPLET INUTILE PENTRU MASINI
Aboneaza-te la canalul de YouTube!
Sursa: Aston Martin

Newsletter