Are 520 de cai putere si tocmai ce a fost prezentat oficial: asa arata noul Porsche 911 GT3 RS!

2018 Porsche 911 GT3 RS Facelift

A venit, in sfarsit, momentul! Dupa saptamani in care ne-am alimentat din fotografiile spion ale presei de specialitate (unele destul de departe de adevar) si dupa o fotografie recenta care ne-a lamurit cu exactitate, noul 2018 Porsche 911 GT3 RS Facelift a fost prezentat oficial. E adevarat ca pentru prima aparitie publica va trebui sa mai asteptati pana la Salonul Auto de la Geneva 2018, dar asta nu ne va opri sa va prezentam masina in randurile urmatoare.

Pe langa fotografiile de care vorbeam mai devreme, informatiile legate de motorul aspirat natural al noului 911 s-au dovedit destul de aproape de adevar, in special la capitolul putere. Uimitorul propulsor in linie in sase cilindri ajunge la 520 de cai putere si nu mai putin de 9.000 de rpm.

Toata lumea a discutat despre faptul ca Porsche ar putea mari puterea pe noul GT3 RS, asa ca nimeni nu a fost mirat de faptul ca noul propulsor de 4,0 litri vine dotat doar cu "cai pur sange". Ei bine, acest lucru se vede la capitolul acceleratie, modelul atingand 100 de km/h in 3,2 secunde, in timp ce viteza maxima poate urca pana la 312 km/h.

De toata aceasta putere se ocupa o cutie de viteze PDK in sapte trepte, special calibrata pentru GT3 RS. Printre noutati, ne mai intalnim cu o directie recalibrata pe puntea spate, dar si cu jante usoare de 21 de inch pe spate, imbracate in pneuri masive 325/30, iar pe fata, cu jante de 20 de inch si pneuri 265/35.

Nu avem nici o idee pe ce tip de rulmenti elastokinematici se bazeaza noul model, insa stim ca inginerii Porsche au combinat tipurile de suspensii si au apelat la articulatii sferice pentru acestea.

Printre modificarile aerodinamice se numara si o aripa dorsala rigida destul de mare, in plus noul RS beneficiind de tot felul de idei de reducere a greutatii. E adevarat ca Porsche nu spune nimic cu exactitate despre cat de usoara este aceasta versiune de 911, insa masina vine dotata cu scaune din fibra de carbon, cu panouri ale portierelor mai usoare, fonoabsorbante, dar si cu un portbagaj ceva mai usor.

Daca aceste modificari nu v-au convins, puteti opta pentru pachetul Weissach, care vine cu diferite componente din fibra de carbon pentru interior, exterior si sasiu, dar si cu noi jante de magneziu, astfel ca oficialii Porsche sustin ca ar fi cea mai usoara versiune a masinii, undeva pe la 1.430 de kg.

In cazul in care sunteti interesati de o versiune de pista, aveti, fara costuri suplimentare, optiunea pachetului Clubsport, care vine cu o cusca specifica curselor de viteze, un sistem destinat deconectarii bateriei, dar si cu un ham de curse cu prindere in sase puncte.

Noul Porsche 911 GT3 RS este deja valabil pentru comenzi, desi lansarea oficiala va avea loc, in Germania, in luna aprilie. Preturile incep de la 195.137 de euro insa, datorita zvonurilor ca acesta ar putea fi ultimul 911 GT3 dotat cu un motor aspirat natural, nu ne-am mira deloc daca acestea ar creste imediat ce masinile ies pe poarta fabricii.

Sursa: Porsche

Newsletter

Whatsapp