Salonul Auto de la Geneva 2018 schimba regulile: fetele frumoase lipsesc din peisaj!

Fete Salonul Auto de la Geneva 2018

Acum un an, doua blonde in fuste mini si pe tocuri faceau parte din prezentarea celor de la Ssangyong Motor Co la Salonul Auto de la Geneva. Ei bine, la aceasta editie, producatorul de masini sud-coreean va inlocui aceste doua frumuseti cu barbati si femei imbracate in echipament sportiv, care se vor ocupa de prezentarea noii linii de masini sedan si pick-up.

Si mai mult, Ssangyong nu este singurul producator auto care cedeaza presiunii miscarii globale impotriva hartuirii sexuale #MeToo. Si marii producatori, printre care Toyota Motor Corp si Nissan Motor Co au comunicat ca vor renunta la astfel de prezentari, dand astfel startul unei schimbari in industrie, care promoveaza, in acest moment, masini folosindu-se de femei atractive.

"Era timpul pentru o schimbare", a declarat Sara Jenkins, unul dintre purtatorii de cuvant ai marcii Nissan, producator care a renuntat sa mai angajeze fotomodele inca de anul trecut. "Mi se pare normal sa folosim specialisti in masini, pentru ca asta incercam sa vindem", a mai declarat oficialul de origine elvetiana.

Lexus, marca de lux a producatorului aflat pe locul 2 in lume, Toyota, a confirmat ca renunta la fotomodele pentru evenimentul din Elvetia, in timp ce grupul Fiat Chrysler Automobiles  NV a anulat contractele catorva fotomodele, tocmai pentru a nu fi criticat de activistii miscarii #MeToo. Producatorul unor marci ca Maserati, Jeep sau Alfa Romeo va folosi, in schimb, barbati si femei in haine ceva mai serioase, care au si cunostinte despre produsele vandute.

Asta inseamna o mare diferenta fata de editia din 2017, cand cei de la Alfa Romeo au avut la stand femei imbracate in rochii mini de culoare neagra, care misunau in jurul modelului crossover Stelvio. Langa se afla o bruneta cu un coc si haine din anii '60, care prezenta noul Fiat 500, in timp ce la standul Lexus, o alta femeie, imbracata intr-o rochie sexy violet, tinea companie masinilor sedan al marcii.

Unul dintre purtatorii de cuvant ai evenimentului au declarat ca producatorii sunt liberi sa-si aleaga modul in care fac prezentarea masinilor produse. Unii dintre ei, suntem siguri, nu vor schimba nimic la acest capitol. Asta inseamna ca ne vom mai intalni cu femei extrem de sexy care vor atrage privirile eventualilor cumparatori barbati, o practica descrisa de unul dintre fotomodele, ce nu va fi prezent la Geneva.

Aceasta transformare ne ofera o imagine destul de completa a efectelor pe care le-a produs miscarea #MeToo asupra diferitelor industrii, chiar daca pare sa fie destul de departe de radacinile de la Hollywood. Schimbarile se vad aplicate si in anumite evenimente sportive europene, in care prezenta unor hostese in competitii barbatesti parea sa fie o regula. De exemplu, oficialii din Formula 1 vor renunta la ele, acestia declarand ca nu mai au nici o legatura cu societatea moderna.

Asa cum spuneam mai devreme, si industria auto urmeaza acelasi trend. Care sa fie motivul? De exemplu, in Marea Britanie, numarul femeilor la volan a crescut cu 66% in ultimul deceniu (conform unor cifre din 2016), o crestere de trei ori mai mare decat cea a barbatilor. In acelasi timp, in Germania, cea mai mare piata auto europeana, numarul femeilor care cumpara masini se afla la o treime, iar in Franta a ajuns la 37%.

Eliminarea femeilor de la standurile producatorilor auto nu este ceva nou pentru marci ca Peugeot, parte a PSA Group. "Cei care ne vor vizita la standurile de la Salonul Auto de la Geneva 2018 vor fi intampinati de barbati si femei a caror indatorire este aceea de a informa", a declarat purtatorul de cuvant al marcii, Pierre-Oliver Salmon. "PSA Group nu mai este de acord sa degradeze imaginea nimanui, fie ca e vorba despre femei sau barbati", a completat acesta.

Rivalii de la Renault SA au declarat oficial, de asemenea, ca renunta la modele in Europa, preferand "pe cei ce pot explica", a caror prezenta stilistica nu este importanta, "atata vreme cat sunt destul de inalti pentru a iesi in evidenta", conform purtatorului de cuvant al companiei.

Pana si Pirelli & C Spa, producatorul de cauciucuri renumit pentru calendarele sale sexy, si-a modificat modul de prezentare. La standul din 2018, la conferinta de presa, va veti intalni cu modele imbracate in costume negre cu pantaloni, care vor inlocui rochiile mini din 2016.

Mai mult, pana si cei de la Lamborghini, marca sport detinuta de Volkswagen AG, au renuntat la frumusetile sexy de pe langa modelele Huracan de acum doi ani si sustin ca au luat foarte in serios ideea de antrenare a unor gazde, femei sau barbati, care sa explice datele tehnice ale masinilor produse, ce vor fi prezente la evenimentul de la Geneva.

Newsletter

Whatsapp