Bugatti Chiron Sport la Salonul Auto de la Geneva 2018: mai usoara, mai rapida, dar si cea mai scumpa masina de serie!

2018 Bugatti Chiron Sport

Salonul Auto de la Geneva 2018 este mai aproape decat am crede si vine cu noutati auto care schimba imaginea industriei in cele mai interesante moduri. Daca pana acum aveam cateva informatii, zvonuri si teasere, de data aceasta avem date clare si oficiale.

Il aducem in prim plan pe Bugatti Chiron Sport. Chiar daca nu are cai putere in plus, asa cum s-ar fi crezut, numeroasele imbunatatiri pe care constructorul le aduce noului model, gata sa fie lansat la Geneva 2018, il fac sa fie mai rapid.

Una dintre imbunatatiri este adusa modului in care bolidul se poate conduce, astfel ca gradul de manevrabilitate a crescut considerabil cu ajutorul noului pachet special dezvoltat in acest sens, iar supsensiile revizuite sunt mai rigide si mult mai performante.

Suspensiile noi au fost gandite sa ofere o noua strategie de control pentru amortizoare, iar gradul de rigiditate ajunge pana la 100%. Asta in comparatie cu modelele standard Chiron. Schimbarile pe care constructorul i le ofera lui Bugatti Chiron Sport pot fi testate odata cu modul de condus denumit Handling.

Pe langa toate acestea, Chiron Sport detine si o functie de vectorizare a cupului care face ca acesta sa fie distribuit in mod egal pe fiecare dintre cele patru roti ale operei de arta semnata Bugatti. Care este avantajul acestei functii? Comportamentul sistemului de directie este mult imbunatatit atunci cand masina este solicitata in curbe.

Pentru Geneva 2018, Bugatti Chiron Sport a slabit 18 kilograme. Rotile si invelisul intercoolerului sunt fabricate din fibra de carbon, iar stergatoarele folosesc acelasi material, tocmai pentru a-l face pe Chiron Sport mai rapid si mai usor.

Daca ar fi sa ne uitam putin la ceea ce fac Bugatti, am observa ca sunt primii care reusesc sa construiasca un stergator din fibra de carbon, mai ales daca luam in considerare faptul ca noul instrument reuseste sa economiseasca pana la 77% din greutatea unui stergator conventional.

Geamul din partea spate a masinii este confectionat dintr-o sticla mult mai usoara, iar deflectorul de evacuare este mult mai usor.

Ce spuneam la inceputul articolului? Ca Bugatti reuseste sa devina mai rapid, chiar daca nu i s-au adaugat cai putere. Componentele din fibra de carbon, sticla usoara si componenta sistemului de evacuare ii scad greutatea lui Chiron Sport si il ajuta sa fie cu cateva secunde mai rapid decat modelul de baza Chiron.

Stephan Winkelmann, presedintele Bugatti, declara ca au luat decizia de a da nastere unui Bugatti Chiron Sport gandindu-se la clientii care isi doresc si mai mult decat ce poate sa ofere un Chiron de baza. Chiar daca si-au dorit ceva mai mult si diferit pentru fani, cei de la Bugatti nu au schimbat nimic in atributele si caracterul automobilului consacrat: performanta ridicata, viteza, lux, confort si utilitate.

Nuanta de rosu pe care o folosesc cei de la Bugatti pentru a prezenta acest Chiron Sport intregeste caracterul usor si sportiv al bolidului si scoate in evidenta schimbarile. Costul unei astfel de masini este de 3.67 de milioane de dolari. Zvonurile spun ca ar putea sa fie cea mai scumpa masina de productie de la Geneva 2018.

Partenerii nostrii cred ca s-ar putea sa-ti placa
Videoclipul zilei
Sursa: Bugatti

Newsletter