VW Arteon - un inlocuitor sexy pentru Passat CC, cu aspiratii la clasa premium

Articol scris de Marian P. , in data de 6 Martie 2017

Vechiul Passat CC a fost, fara urma de indoiala, unul dintre cele mai captivante modele construite vreodata de Volkswagen, asa ca ziua in care constructorul din Wolfsburg a anuntat ca nu-l va mai face a fost una extrem de trista. Vestea buna este ca un succesor mai mult decat onorabil participa acum la Geneva Motor Show 2017, un model cu un design indraznet si tot luxul interior pe care producatorul german il poate oferi in acest moment.

Stilul caroseriei face din Arteon un model mai usor de condus in fiecare zi, mai ales datorita faptului ca manevrarea bagajelor in si din portbagaj este mult mai facila. Cu locurile din spate pe pozitie, masina are un spatiu de depozitare de peste 563 litri, in timp ce cu acestea pliate, cantitatea de bagaje poate ajunge la 1557 litri. Daca va ganditi la si mai mult spatiu, producatorul promite si o versiune wagon, la un moment dat, in viitor.

Arteon imparte multe piese si specificatii cu varianta europeana a Passat-ului, inclusiv platforma MQB, dar este cu peste 9 cm mai lung, cu patru cm mai lat si cu 2,8 cm mai jos decat "umilul" sau predecesor. In mod suprinzator, ampatamentul modelului a fost marit cu cinci cm, pentru a crea mai mult spatiu in favoarea pasagerilor din spate, iar cei de la Volkswagen spun ca, in aceste conditii, masina poate adaposti pana la cinci persoane in cel mai mare confort.

Pe partea de siguranta, Arteon foloseste cea mai noua tehnologie Volkswagen in materie de control al vitezei de croaziera, care se va ocupa si de harti sau de limitele de viteza. In completare, modelul este echipat cu noua versiune de lumini adaptive la viraje, controlate de GPS, care lumineaza spatiile de dupa, inainte ca soferul sa vireze, dar si de a doua generatie de Asistent de Urgenta, care va incetini si opri masina in siguranta, daca soferul are vreo problema de sanatate.

Volkswagen Arteon isi sarbatoreste premiera saptamana aceasta la Geneva Motor Show si va fi scos la vanzare, in Germania, la mijlocul lunii iunie, imediat ce productia va incepe la fabrica din Emden. Succesorul modelului CC va ajunge si pe alte piete, incepand cu anul 2018.

Design Exterior

Daca proiectul vi se pare cunoscut este pentru ca Arteon, despre el este vorba, a fost prezentat si la Swiss Auto Expo, in 2015, sub numele Sport Coupe Concept GTE. Daca le compari, iti dai seama ca Arteon nu a pierdut vana predecesorului pe linia de asamblare. Mai mult, la capitolul specificatii tehnice, cele doua modele sunt mai mult decat similare.

Arteon vine cu o noua idee de design pentru Volkswagen, cu o fata interesanta, la care grila radiatorului se intalneste cu farurile, in acest caz un aranjament LED de la modelul standard.

Chiar daca producatorul german a prezentat modelul CC drept un "coupe cu patru usi", masina nu era altceva decat un sedan cu o linie a acoperisului interesanta. Lucrurile stau diferit cu noul venit, care adopta un stil al caroseriei fastback, mai practic, cu o deschidere a portbagajului mai mare, asemeni ideii concept.

Design Interior

Cabina ramane cea mai apropiata de modelul Passat si, in varianta de baza, este dotata cu pilot automat, scaune ajustabile electric in sase pozitii, volan imbracat in piele, manerele usilor din otel inoxidabil si sistem media cu opt difuzoare.

Modelul de clasa medie are in plus scaune incalzite, suprafete imbarcate in piele Alcantara, pedale imbracate in aluminiu si cusaturi in contrast, in timp ce capul de linie R-Line adopta un interior sport, cu volan la comanda, un acoperis diferit si alte cateva dotari.

Printre optionale, putem intalni un panou de bord digital, un display head-up si un sistem infotainment de 24 de cm, cu un design elegant de sticla si suport pentru controlul prin gesturi.

Motorizare

In functie de piata, Volkswagen se gandeste sa vanda Arteon la pachet cu trei motorizari pe benzina si trei diesel. Dupa debutul pe noul Golf, motorul 1.5 TSI Evo, cu 148 de cai putere, va conduce pe drumuri modelul cu tractiune fata si cutie de viteze manuala in sase trepte (optional, varianta in sapte trepte DSG).

Urmatorul model este mai puternicul 2.0 TSI, in doua variante, una de 188 de cai putere, cea de-a doua de 276 de cai putere, ambele conectate la o cutie de viteze automata. A doua versiune ofera tractiune fata dar poate fi echipata si cu tractiune integrala 4Motion.

Daca preferi varianta diesel, Volkswagen propune trei variante ale motorului 2.0 TDI, de 148, 188 si 236 de cai putere. Primul lucreaza fie cu cu o cutie automata, fie cu una manuala, cu tractiune exclusiv pe fata, al doilea poate fi configurat si pentru tractiune integrala, in timp ce versiunea mai puternica este conectata la o cutie automata, cu 4 roti motoare.

Daca v-a placut articolul, share pe:

Anunturi Auto
Ai o masina de vanzare? Adauga un anunt gratuit pe cel mai dinamic site auto din Romania!
Adauga anunt
Facebook
 

Iti mai recomandam

Prezentat in urma cu un an in cadrul Salonului Auto de la Geneva, McLaren Senna GTR Concept a primit o versiune de serie in cadrul editiei din acest an a...
de - 13 Martie 2019
Salonul Auto de la Geneva 2019 ne-a adus o surpriza importanta si din partea spaniolilor de la SEAT, acestia prezentand conceptul el-Born. Noul SEAT el-Born este primul concept realizat de...
de - 13 Martie 2019
Dupa ce a fost achizitionata de germanii de la Audi, casa de design Italdesign a ajuns sub patronajul Grupului Volkswagen, ceea ce pare a fi de bun augur pentru cei...
de - 12 Martie 2019
Volkswagen a pregatit cateva surprize interesante pentru Salonul Auto de la Geneva 2019, printre acestea numarandu-se si doua concepte de scutere electrice. Stim, probabil ca nu v-ati fi asteptat ca...
de - 11 Martie 2019

Cele mai noi anunturi

2400.00 EUR - 17 Iunie 2019
4700.00 EUR - 17 Iunie 2019
5500.00 EUR - 17 Iunie 2019
3100.00 EUR - 17 Iunie 2019
Youtube Channel
Trimite-ne un pont
Ai o informatie care poate reprezenta o stire?
Ai filmat un eveniment important?
Contacteaza-ne
Newsletter
Aboneaza-te la newsletter!
Abonare