O pasiune numita... DeZir!

Conceptul exclusiv electric de la Renault, DeZir, a atras multe priviri la Frankfurt, desi a fost lansat in anul 2010. Omul din spatele conceptului care te lasa cu gura cascata, Axel Breun, seful de design al Renault, nu a putut sa isi ascunda emotia in momentul in care a fost invitat pentru a prezenta noul DeZir in cadrul unei sesiuni.

Begun a dezvaluit informatii din interior in legatura cu masina senzationala care va servi drept inspiratie pentru noul stil al marcii. Masina a fost prima dintre cele sase noi modele Renault care sa fie supervizata de catre noul director de design, Laurens van den Acker si, pentru ca este primul model din noua era, totul se reduce la stil. La aproape doi metri latime si un metru inaltime, conceptul are dimensiuni de supermasina.

Caroseria din kevlar, foarte usoara, de numai 830 kg, se aseaza pe roti de 21 de inch, iar o lumina rosie, spectaculoasa, creata de farurile LED pulseaza de-a lungul spatelui masinii. Axel Breun – numit de catre van den Acker director de design pentru concepte, a explicat ratiunea din spatele lui DeZir: “Senzatia pe care dorim sa o transmitem este de “Wow, as putea sa ma indragostesc de masina asta”.

Este o schimbare uriasa”. In timp ce modelul este un precursor al masinilor viitorului, profilul este mai degraba influentat de bogata mostenire europeana in domeniul masinilor de curse. “Ne-am inspirat din poze cu batranele Maserati, Ferrari si Alpine – nu doar Berlinette, ci si superbele masini de la Le Mans din anii 60. De aici se trage forma parbrizului panoramic.” Chiar daca arata intr-un mod futurist, DeZir are amprenta mai multor modele Renault: exteriorul a fost facut pe baza unui desen apartinand lui Yann Jarsalle, care se ocupa in acest moment de forma pe care o va avea urmatoarea Clio.

Logo–ul marit si grila lunga se vor afla, pe viitor, pe botul tuturor modelelor de la Renault, iar motorul lui DeZir (electric de 148 de cai putere) se va afla si pe modelele electrice de serie Fluence Z.E. si Twizy.

In ceea ce priveste productia lui DeZir, Breun a spus: “Modelul ar putea fi vandut cu un pret aflat la jumatatea celui de la Tesla. Si de ce nu? Fabrica noastra de la Dieppe a mai produs super-masini sport in trecut”. Fabrica a fost constructorul initial pentru Alpine si a mai produs serii limitate ale modelelor Renault Sport Spider si GTA. DeZir le va calca pe urme.

Newsletter

Whatsapp