Conceptul Mercedes-Benz EQ: cum arata o cabina cu adevarat futuristica?

Noi imagini cu interiorul conceptului Mercedes-Benz EQ: cu masina ne intalnim si la Frankfurt Motor Show!

Mercedes-Benz EQ Concept

Dupa ce a prezentat recent cateva imagini cu exteriorul conceptului EQ, Mercedes-Benz revine pentru fanii sai adevarati cu imagini in care ne prezinta o cabina cu adevarat avantgardista.

Masina despre care noi credem ca va fi, in versiunea de serie, noul EQS si care pare sa fie un preview pentru o versiune electrica a urmatoarei generatii S-Class, este un model extrem de indraznet in patru usi cu un interior minimalist din care lipsesc aproape toate elementele de control conventionale.

Masina are, in cabina destul de spatioasa, nu mai putin de patru scaune individuale, separate de ceea ce pare sa fie o consola centrala care "pluteste", care se comporta ca o adevarata bisectoare. Pasagerii din spate au mult spatiu pentru picioare si, in ciuda acoperisului in panta al masinii, spatiu suficient si in zona capului.

Si pentru ca am vorbit despre el, acoperisul panoramic, impartit in doua, iese in evidenta din toate punctele de vedere, lucru valabil si pentru lipsa stalpilor centrali de sustinere, ceea ce sugereaza ca portierele din spate se vor inchide invers.

Conceptul renunta si la oglinzile laterale traditionale, care sunt inlocuite, pe stalpii frontali, de camere de dimensiuni reduse, in timp ce pe portiere vom putea gasi ecrane tactile pentru sofer si pasagerul din fata, de pe care acestia pot controla multe dintre functiile masinii. Un alt display, amplasat pe partea de sus a bordului (destul de inclinat, dealtfel) serveste pe post de instrumentar de bord.

Faptul ca modelul inca mai dispune de volan ne dovedeste ca Mercedes-Benz a vazut acest concept electric ca pe un mod de a oferi soferului libertatea de a-si conduce masina in stilul traditional, desi ne asteptam ca noul EQ sa fie echipat cu cel mai avansat sistem autonom de pe piata. Mai mult, a disparut si oglinda retrovizoare clasica, inlocuita, binenteles, de un alt display.

Ceea ce ne-a impresionat in cabina a fost, insa, fara urma de indoiala, ecranul tactil gigantic de pe consola centrala. Acesta este si motivul pentru care credem ca e vorba despre modelul EQS, mai ales ca cele mai recente imagini spion cu noua generatie S-Class dezvaluie un diplay central masiv si pe acesta. Pe de alta parte, e adevarat ca, datorita faptului ca acesta este un concept, ideea arata cu mult mai bine.

Daca plecam de la ideea ca e vorba despre EQS (nume care nu a fost oficial confirmat), inseamna ca am vazut deja versiunile prototip camuflate a ceea ce va fi varianta de serie. Forma masinii este aproape identica cu cea a conceptului, asa cum va veti putea da seama si voi.

Daca versiunea conventionala S-Class (W223) va fi lansata in 2020, ne asteptam ca varianta sa electrica sa ajunga pe piata ceva mai tarziu. Daca ne luam dupa zvonuri, masina va fi construita pe noua platforma Modular Electric Architecture (MEA), cu un motor electric pe fata si unul pe spate, ceea ce inseamna ca va beneficia de tractiune integrala. Nu stim, deocamdata, care va fi puterea totala, dar suntem siguri ca va  produce mai mult decat valorile de pe EQC, adica 402 cai si 765 Nm.

In plus, Mercedes-Benz nu va lansa doar un echivalent electric S-Class, din acest program de electrificare al celor de la Daimler facand parte si mai micutele modele din Clasa C, e adevarat in cativa ani de acum inainte.

Pana atunci, noul concept EQ va avea premiera oficiala saptamana aceasta, la editia din 2019 Frankfurt Motor Show.

Newsletter

Whatsapp