e-up! si e-Golf, vedetele VW la Salonul Auto de la Frankfurt

Articol scris de Darius Danila, in data de 30 Septembrie 2013

Volkswagen a prezentat, in dubla premiera mondiala, doua noi masini electrice la Salonul Auto de la Frankfurt: e-up! si e-Golf. Lansarea marcheaza trecerea celui mai mare producator auto din Europa catre piata vehiculelor electrice.

Ambele masini cu emisii zero sunt foarte practice, au cate patru usi si sunt bine echipate, din dotarile standard facand parte sistemul automat pentru aer conditionat,sistem de radio–navigatie, incalzire parbriz si lumini LED cu DRL, in premiera, pe e-Golf.

Cei doi nou-veniti conduc si la consumul de combustibil: e-up! folosind doar 11.7 kW pe suta de kilometri (cel mai eficient model din lume), iar e-Golf consumand 12.7 kW/100 km. Cu un pret in Germania de 0.258 euro pe un kW, costul pe suta de kilometri se reduce la doar 3.02 euro, pentru e-Golf ajungand la 3.30 euro.

Inovatia si tehnologia sunt atuurile de baza ale Volkswagen, astfel e-motoarele, cutiile de viteze si bateriile litiu–ion sunt dezvoltate in interior si construite la fabricile de componente din Germania.

Tipic pentru Volkswagen, ale carui masini sunt usor de condus, foarte practice pentru uzul cotidian, insa sofisticate, si aceste modele se incadreaza in aceeasi linie. e-Golf, lansat in premiera mondiala la Frankfurt, are un motor electric de 85 kW (115 cai putere), care are un cuplu de 270 Nm.

Masina atinge o viteza de 100 km/h in 10.4 secunde. Pe autostrada, viteza modelului cu tractiune fata este limitata la 140 km/h. Al doilea debut, e-up!, are un motor de 60 kW/82 cai putere cu un cuplu de 210 NM si atinge 100 km/h in 12.4 secunde, iar viteza maxima este de 130 km/h.

e-up! are o autonomie de 160 km, iar e-Golf poate parcurge cu o singura incarcare a bateriei aproximativ 190 de km. Ambele modele au doua moduri de condus foarte eficiente, “Eco” si “Eco+” si patru sisteme de regenerare a energiei la franare – “D1”, “D2”, “D3” si “B” pentru a eficientiza consumul bateriei.

Sistemele au sens, mai ales ca s-a demonstrat, in urma unui studiu facut in Germania, ca soferii conduc mai putin de 50 de kilometri pe zi. Modelele permit si incarcarea rapida prin statiile CCS. Cu ajutorul acestora, bateria poate fi incarcata in proportie de 80% in doar o jumatate de ora.

Daca v-a placut articolul, share pe:

Comentarii

Anunturi Auto
Ai o masina de vanzare? Adauga un anunt gratuit pe cel mai dinamic site auto din Romania!
Adauga anunt
Facebook
 

Iti mai recomandam

Salonul Auto de la Frankfurt nu ni-i aduce in fata ochilor doar pe principalii constructori auto din toate colturile lumii, ci si pe cele mai importante ateliere de tuning din...
de - 27 Septembrie 2017
Salonul Auto de la Frankfurt din acest an i-a facut si pe francezii de la Renault sa se prezinte in fata publicului cu un concept care vizeaza felul in care...
de - 26 Septembrie 2017
Despre Toyota Yaris GRMN am mai vorbit si in primavara acestui an, atunci cand a fost prezentata in fata publicului prezent la editia 2017 a Salonului Auto de la Geneva....
de - 26 Septembrie 2017
Mercedes-Benz s-a prezentat in acest inceput de saptamana la Frankfurt cu noul GLC F-Cell, model care ar urma sa devina o premiera mondiala in industria auto. De ce spunem asta?...
de - 26 Septembrie 2017

Cele mai noi anunturi

2100.00 EUR - 18 Octombrie 2017
30.00 RON - 18 Octombrie 2017
Youtube Channel
Trimite-ne un pont
Ai o informatie care poate reprezenta o stire?
Ai filmat un eveniment important?
Contacteaza-ne
Newsletter
Aboneaza-te la newsletter!
Abonare