Frankfurt 2019: Mercedes-Benz Clasa G primeste un motor V12 de la Brabus

Surprize la Frankfurt: Brabus va fi prezent cu un nou Mercedes-Benz G-Class extrem de puternic!

2020 Brabus GV12 900

Stim deja ca motorul V12 este ca un dinozaur si se apropie cumva de extinctie, lasand loc propulsoarelor hibride si electrice. Mercedes-Benz renunta gradual la acest propulsor biturbo, ultimul model fabricat la Affalterbach si echipat cu un V12 fiind AMG S65 Final Edition.

Chiar daca motorul va mai face parte, o vreme, din oferta Maybach, toata lumea este de acord ca zilele sale sunt numarate. Cererea este destul de mica, iar costurile cu imbunatatirea lui pentru a face noilor reguli de poluare sunt destul de ridicate, asa nu pare sa fie o idee buna de afaceri pastrarea lui pe piata.

Din acest motiv, nu credem ca Mercedes-Benz va oferi celui mai recent G-Class (W463) un tratament AMG G65 dar, daca sunteti cu adevarat interesati de un SUV off-road cu 12 cilindri si sigla marcii germane, poate n-ar fi rau sa luati legatura cu baietii de la Brabus. Modelul "G V12 900" este cel mai opulent SUV construit vreodata, lucru completat si de cei 900 de cai propusi de motorul bi-turbo V12 de 6,3 litri.

Acest propulsor produce un cuplu-forta monumental de 1.500 de Nm, la fel ca cel al puternicului Bugatti Veyron Super Sport, dar specialistii de la Brabus l-au limitat, pentru a asigura fiabilitatea, la 1.200 de Nm. Toata aceasta imensa putere este canalizata, prin intermediul unei cutii de viteze automate in noua viteze, catre cele doua axe motoare.

Cum au reusit cei de la Brabus sa extraga mai multa putere decat cei 621 de cai si 1.000 de Nm de pe S65 Final Edition? Pentru inceput, motorul V12 s-a transformat din 6,0 in 6,3 litri si a fost completat de doua turbocompresoare mai mari. In plus, masina beneficiaza si de galerii de admisie, dotate si cu filtre personalizate, dar si de o noua iesire din otel inoxidabil (cu valve) pentru sistemul de esapament, care se termina, pentru stilistica, in elemente negre cromate.

Gratie acestui adevarat transplant, noul G-Class poate accelera de la 0 de la 100 de km/h in doar 3,8 secunde si poate atinge o viteza maxima, limitata electronic, de 280 de km/h. E mai putin decat cei 305 km/h atinsi de Bentley Bentayga Speed, cel mai rapid SUV de serie din lume, dar trebuie sa recunoastem ca e impresionant.

Bineinteles ca nu e singurul lucru modificat de specialistii de la Brabus, tunerul din Bottrop echipand masina si cu un kit de caroserie widebody, care adauga 10 cm pe partile laterale, ducand astfel la o mai buna stabilitate. In plus, jantele pot ajunge pana la 24 de inch, acestea din urma fiind "incaltate" in pneuri R24 355/25.

Printre imbunatatiri se afla si numeroasele componente din fibra de carbon, aripa din spate montata pe acoperis, suspensia personalizata gandita special pentru a face fata greutatii masinii, dar si interiorul acoperit in piele si completat de pedalele din aluminiu si alte mici modificari.

Ce ne-a inchis, insa, gura este pretul acestei noi versiuni: 605.055 de euro fara taxe. Brabus are in plan 10 exemplare si va prezenta unul la editia de anul acesta Frankfurt Motor Show, eveniment care tocmai ce a inceput.

Sursa: Brabus

Newsletter

Whatsapp