Noul Land Rover Defender: acelasi farmec de demult dar cu tehnologii de ultima generatie!

Premiera: o noua generatie Land Rover Defender complet refacuta!

2020 Land Rover Defender

Pentru prima data in ultimele decenii, se pregateste de lansare un model Land Rover Defender complet refacut. Si tot in premiera, masina va ajunge si pe piata nord-americana. Daca v-ati plictisit sa asteptati noul Ford Bronco, gasiti modelul Jeep Wrangler prea putin civilizat sau sunteti de parere ca modelele G-Class ale celor de Mercedes-Benz sunt prea scumpe, atunci e posibil ca Land Rover sa aiba exact ceea ce cautati atunci cand e vorba despre off-road si utilitate.

Bineinteles ca termenul utilitate este oarecum relativ si nu exclude sub nici o forma cuvantul "modern". Da, pentru ca pe noul Defender ne intalnim cu multe tehnologii inteligente, unele de cea mai noua generatie, modificarile incepand chiar de sub capota. In momentul lansarii oficiale, modelul va putea fi cumparat cu doua motorizari diesel, una pe benzina, una turbo in patru cilindri, una pe benzina in sase cilindri si cu una mild-hybrid. Mai mult, Land Rover spera sa lanseze chiar un Defender plug-in-hybrid in 2020.

In cel mai bun caz, peste ocean vor ajunge doua motorizari turbo-diesel, ambele cu un propulsor de 2,0 litri si un cuplu-forta de 321 sau 429 de Nm. La capitolul motoare pe benzina, propulsorul turbo de 2,0 litri va sta la baza modelelor vandute in State, celebrul Ingenium ajungand la 300 de cai si la un cuplu-forta de 386 Nm. Sa nu uitam ca Defender imparte acest motor cu Evoque, E-Pace si chiar cu versiunea plug-in-hybrid Range Rover.

Cel mai puternic Defender va fi echipat cu un propulsor in linie in sase cilindri de 3,0 litri, completat de un motor electric cu magnet permanent si de un pachet de baterii litiu-ion. Puterea combinata va ajunge pe undeva pe la 400 de cai si 550 de Nm, asa ca masina va atinge 100 de km/h in 5,7 secunde (pe Defender 90) si 5,8 secunde (pe mai marele Defender 110). Ecuatia este completata si de o cutie de viteze automata in opt trepte, care se va ocupa de ambele propulsoare.

Bineinteles ca aceasta cutie de viteze va transmite toata puterea catre un sistem de tractiune integrala permanent, dar modelul va fi echipat si cu o cutie de transfer standard in doua trepte, care ajuta tractiunea integrala, cu excelentul sistem Terrain Response 2, dar si cu un diferential central manual si unul pe spate automat. Mai mult, sistemul optional de suspensie pe aer face din acest pachet impresionant unul extrem de
capabil.

Sistemul de ajustare a inaltimii este ceva destul de comun pe modele ca Range Rover sau Discovery, dar prezenta lui pe noul Defender ar trebui sa ofere un echilibru si mai bun intre capacitatea off-road a masinii si confortul pe care modelul nu l-a avut niciodata. Suspensiile pe aer ofera o garda la sol maxima de aproape 30 de cm dar si ceea ce Land Rover numeste "o geometrie off-road de cea mai buna calitate". Noul Defender se  descurca foarte bine si apa, putand depasi adancimi de pana la 90 de cm. Cea mai importanta parte a acestui nou sistem off-road este sistemul ClearSight Ground View, pe care l-am testat pe Evoque la inceputul acestui an.

Si asta e doar o parte din echipamentele avansate pe care le gasim pe noul Defender. Noul sistem de infotainment Pivi Pro si update-urile "over-the-air" fac din Defender o masina mai mult decat moderna. Mai mult, noul Pivi Pro inseamna si un display tactil de 10 inch, care va fi nu numai mai rapid ci si mai usor de folosit. E ciudat sa vorbim despre un sistem de infotainment pe un model ca Defender, dar v-am minti daca nu v-am spune ca suntem incantati de prezenta unui sistem de operare mult imbunatatit pe aceasta masina.

Pana la urma, sa nu uitam ca vorbim despre Defender, asa ca nici una dintre aceste tehnologii noi nu va avea impact asupra versatilitatii sale. Noul Defender 110, primul care va ajunge pe piata, va fi disponibil fie in cinci locuri, fie intr-o configuatie de 5+2 locuri, in timp ce Defender 90 va oferi spatiu "generos" pentru cel mult sase persoane. Ambele versiuni vor fi valabile si cu o "canapea" pe partea din fata, lucru care ni se pare foarte tare.

Sa nu credeti, insa, ca am prezentat deja totul. Noul Defender vine cu foarte multe accesorii, atat de multe ca un fan al celebrului Jeep ar fi surprins instantaneu. De fapt, personalizarea pare sa fie partea centrala a noii identitati a modelului Defender. Producatorul anunta peste 170 de accesorii valabile in momentul lansarii oficiale, unele deja parte a unor pachete prestabilite.

Pachetul Explorer inseamna o gura de aer inaltata, un portbagaj pe acoperis si o inovatie proprie la capitolul schimb de viteze, la care se pot adauga, optional, si o scara pe partea din spate sau protectie suplimentara. Pe de alta parte, pachetul Adventure vine cu un rezervor de apa de 6,5 litri, dotat cu un furtun si dus, un compresor cu aer si spatii de depozitare laterale, in timp ce pachetul Country va beneficia de mai mult spatiu de depozitare la interior iar pachetul Urban se concentreaza pe estetica si contine si un capac pentru roata de rezerva. Toate sunt, insa, disponibile si individual, asa ca va puteti face propria configuratie fara mari probleme.

Modelul in cinci usi Defender 110 va debuta pe piata americana in primavara lui 2020, pretul de plecare fiind de 49.900 de dolari. Land Rover nu anuntat, inca, preturile pentru modelul in trei usi Defender 90, dar acesta va fi disponibil tot de anul viitor.

Sursa: Land Rover

Newsletter

Whatsapp