Mercedes-Benz Vision EQS Concept: asa va arata in viitor Clasa S electrica?

Noul Mercedes-Benz Vision EQS: doar o idee despre viitorul modelele electrice din Clasa S

Mercedes-Benz Vision EQS Concept

Trecand prin informatiile pentru presa puse la dispozitie de cei de la Mercedes-Benz in momentul lansarii acestui concept senzational, trebuie sa recunoastem ca am ramas oarecum uimiti la termeni ca "uniune organica", "dinamism estetic" sau (favoritul nostru) "generozitate a luxului si eleganta aerodinamica intr-o armonie ideala".

Suna atat de complicat ca ne-a pus pe ganduri, dar trebuie sa le comunicam ceva extrem de important celor care s-au ocupat de mestesugirea lor: de aceasta data, produsul final chiar vorbeste de la sine.

E vorba despre conceptul Vision EQS, mai exact o idee despre cum vor arata modele electrice din Clasa S intr-un viitor nu foarte indepartat. Mai mult, vorbim despre o masina complet autonoma, cu o cabina spectaculoasa si o propulsie inspirata din filmele SF. De fapt, Mercedes-Benz sustine ca noul EQS foloseste o pereche de motoare electrice pe fiecare ax, bateriile fiind integrate in podeaua dintre ele.

Nu pare foarte diferit de alte oferte deja existente pe piata, destul de obisnuita fiind si puterea masinii, care ajunge la nu mai putin de 475 de cai. Acelasi lucru il putem spune si despre autonomia de 700 de km, care este impresionanta dar nu senzationala, de vreme ce Tesla Model S Long ajunge la aproape aceeasi valoare, sau despre puterea de incarcare a modelului, pana la 80 de procente in mai putin de 20 de minute.

Pana la urma, insa, ce ne-a impresionat la acest concept nu este propulsia. Liniile masinii sunt absolut devastatoare si fac parte dintr-un nou limbaj de design botezat de Mercedes-Benz "one bow", dar grila frontala este cea care, atat literar cat si la figurat, da viata acestui concept.

Si nu vorbim doar de grila iluminata, ci si de banda luminoasa continua (intr-o nuanta de albastru) care inconjoara masina si separa finisajul coloristic in doua tonuri, de negru si argintiu. Mercedes-Benz declara ca a gandit acest sistem pentru a da senzatia ca negrul pluteste deasupra argintiului dar si pentru a oferi celor interesati o adevarata "generozitate a luxului si o aerodinamica eleganta intr-o armonie ideala". Noua ni se pare doar ca arata fantastic!

Dar sa revenim la grila frontala. Producatorul a montat nu mai putin de 940 de becuri LED pe 188 de circuite separate pe sectiunea din spate, toate flancate de farurile digitale care ofera o imagine 3D de plutire intregii parti frontale.

Mai mult, inginerii de la Mercedes-Benz au instalat si pe spate 229 de becuri care, din punct de vedere estetic, dau senzatia unei stele in trei colturi. E poate putin prea mult pentru Mercedes-Benz? E posibil, dar noi preferam sa numim toata aceasta combinatie "dinamism estetic".

Cat despre interior, acesta adopta, in mare parte, ideile de la exterior, dar suntem fericiti ca mai exista un panou de bord pe care gasim si elemente care asigura controlul masinii. Mercedes-Benz sustine ca e o oda pastrarii implicarii soferului in procesul de condus, motiv pentru care propune doar o autonomie de Nivel 3, si aceasta permisa doar in anumite situatii.

Pe langa asta, inginerii de la Mercedes-Benz s-au inspirat atunci cand au lucrat la amenajarea cabinei de la anumite modele de yahturi, asa ca exista doar o versiune cu patru scaune, care ofera un aer de lux si opulenta.

Cat despre tehnolgie, ne intalnim pe acest concept cu cea mai noua generatie a sistemului de infotainment MBUX al celor de la Mercedes, sistem care este accesibil de pe aproape orice mediu digital. Nu lipsesc nici materialele reciclate, modelul beneficiind, astfel, si de un fel de sentiment organic.

Suntem siguri ca va trebui sa fim atenti, in anii ce vin, la modele inspirate de acest Vision EQS. Ne-am putea imagina, dealtfel, un viitor mai putin "luminos" pentru Mercedes-Benz asa ca, deocamdata, sa ne bucuram de aceasta versiune, prezenta de saptamana aceasta la Frankfurt Motor Show 2019.

Sursa: Mercedes-Benz

Newsletter

Whatsapp