Conceptul Cupra Tavascan: asa vor arata modelele electrice de performanta ale marcii?

Cupra Tavascan: un concept care ne permite sa aruncam o privire la ceea viitorul marcii!

Cupra Tavascan Concept

Odata cu lansarea conceptului Formentor, Cupra a demonstrat care sunt planurile pe termen scurt ale marcii pentru vehiculele sale electrice, asa ca prima impresie pe care ne-a facut-o noul concept Tavascan este aceea a unui viitor ceva mai indepartat, unul in care masinile se vor baza doar pe puterea electrica.

Pregatit sa-si faca debutul oficial la editia de anul acesta Frankfurt Motor Show, vehiculul este echipat cu o caroserie aerodinamica coupe-crossover, sub care se ascunde un propulsor complet electric si platforma MEB a celor de la Volkswagen.

Oficialii de la Cupra, marca performanta a celor de la SEAT, sunt de parere ca piata modelelor coupe-SUV electrice va creste cu 15 procente pe an, ceea ce inseamna ca cei interesati vor avea nevoie, in timp, de masini mai noi, mai atractive si mai eficiente.

Tocmai de aceea, primul model Cupra complet electric ofera aceasta "silueta aerodinamica a unui model crossover in patru usi, dar si prezenta unui SUV sau supletea unui model coupe sport", conform producatorului din Spania.

Imprumutand numele de la cel al unui sat din Pirinei, noul concept promite multe inca de la forma sa, imaginea fiind dominata de o pereche de aripi mari si destul de musculoase, sub care se ascund jante de 22 de inch.

Designul frontal nu seamana cu nimic altceva facut pana acum de cei de la Cupra (si chiar SEAT!) si iese in evidenta datorita logo-ului iluminat, care ofera un punct de focalizare diferit. Pe spate, ne intalnim cu un difuzor de dimensiuni generoase, care creeaza o legatura interesanta cu partea frontala.

Chiar daca, la prima vedere, arata destul de dramatic, cabina se dovedeste a fi mult mai aproape de un model de serie decat exteriorul masinii. Bineinteles ca bordul este dominat de un display tactil de mari dimensiuni, astfel ca nu mai gasim un alt ecran pentru instrumentarul de bord. Compania spaniola sustine ca a incercat sa ofere echilibrul perfect intre "o mai buna orientare a soferului si confortul pasagerului".

Gratie celor doua motoare electrice, cate unul pe fiecare ax, conceptul Tavascan este echipat cu un sistem de tractiune integrala si atinge nu mai putin de 302 cai putere, asa ca va accelera de la 0 la 100 de km/h in mai putin de 6,5 secunde.

In plus, pachetul de baterii litiu-ion de 77 kWh, amplasat in podeaua conceptului, ofera, la o singura incarcare, conform celor mai recente teste, o autonomie electrica de nu mai putin de 450 de km.

Sursa: SEAT

Newsletter

Whatsapp