Frankfurt 2019: Conceptul Audi AI:Trail Quattro sau cum va arata noul model off-road ecologic?!

Autonomie complet electrica de 500 de km pentru conceptul Audi AI:Trail Quattro!

2019 Audi AI:Trail Quattro Concept

La editia de anul acesta Frankfurt Motor Show, Audi prezinta cel de-al patrulea si ultimul membru al familiei sale vizionare de masini concept, din care fac parte, pana acum, modelele Aicon, PB18 si AI:ME.

Ei bine, e vorba despre noul concept Audi AI:Trail Quattro care, desi are un nume care suna cel putin ciudat, combina niste elemente off-road extrem de serioase cu functii autonome din cea mai noua generatie.

Noul studiu ia forma unui vehicul in patru usi cu o forma de buggy extrem de futuristica, cu propulsie exclusiv electrica, din care fac parte patru motoare electrice si un sistem de tractiune integrala, dar din care va lipsi schimbatorul de viteze.

Masina ajunge la 4,15 m lungime, la 2,15 m in latime si este echipata cu jante masive de 22 de inch, "incaltate" cu pneuri masive off-road de 33,5 inch. Mai mult, garda la sol atinge nu mai putin de 34 de cm, asa ca vehiculul ar trebui sa poata circula fara probleme si prin apa, de o adancime de pana la jumatate de metru.

Datorita faptului ca producatorul german a folosit materiale usoare, conceptul AI:Trail Quattro cantareste doar 1.750 de kg, absolut remarcabil daca ne gandim ca este echipat cu patru motoare electrice si cu un pachet de baterii litiu-ion destul de mare.

Acest pachet de baterii ofera o autonomie electrica situata undeva intre 400 si 500 de km pe drumuri moderne sau in conditii de teren accident usor. Daca terenul este mai dificil, va creste si consumul, asa ca masina se va descurca, la o singura incarcare, pe o distanta de doar 250 de km. Destul de bine, daca ne intrebati pe noi!

Fiecare dintre cele patru motoare electrice este amplasat in vecinatatea unei roti, pe care o si actioneaza. Puterea combinata a acestui sistem ajunge la 435 de cai si la un cuplu-forta de 1.000 Newtoni-metru.

Audi sugereaza ca, in mod obisnuit, "doar o mica parte din aceasta putere este folosita", ceea ce inseamna, probabil, ca modelul este echipat cu un sistem automat de deselectare pe unul dintre cele doua axe.

Pe drumurile publice, noul concept a fost gandit pentru a fi capabil pentru Nivelul 4 de autonomie, al doilea standardizat la nivel mondial pe o scala a automatizarilor la cele mai noi modele auto.

Mai mult, pentru cei interesati de de off-road, noul AI:Trail Quattro ofera un volan si pedale traditionale, dar producatorul german anunta ca se poate folosi si "automatizarea de Nivel 3, e adevarat in cazuri exceptionale si doar la viteze reduse". Cum vi se pare ideea?...

Sursa: Audi

Newsletter

Whatsapp