2018 Porsche Cayenne si-a facut debutul oficial

Articol scris de Andrei Cristian, in data de 30 August 2017

Desi am avut ocazia sa-l vedem inainte de lansare, intr-o serie de fotografii paparazzi, de-abia acum a debutat oficial in Germania. Este vorba despre noul Porsche Cayenne, a treia generatie a acestui SUV, care are o noua infatisare, este mai incapator la interior si a pierdut si din greutate.

Pentru prima data in istoria modelului, Porsche Cayenne are dimensiuni diferite la pneuri, lucru care, conform oficialilor, inseamna ca masina a fost "gandita pentru a fi una sport in segmentul sau". Dimensiunile anvelopelor variaza intre 19 si 21 de inch in diametru, iar optiunea de virare pe rotile din spate este de asemenea disponibila.

Ca de obicei, Sistemul Active Suspension Management (unul cu adevarat adaptiv) se afla pe lista de optionale pentru ambele variante Cayenne, iar suspensiile pe aer sunt dotate, pe noile modele, cu trei camere, "pentru o calibrare mai buna". Mai mult, Sistemul de Control Dinamic al Sasiului este controlat de un mini-sistem electric pe 48 de volti, pentru un raspuns mai rapid (de amintit ca vechiul sistem era unul hidraulic).

Poate cea mai interesanta noua optiune a masinii este, insa, Porsche Surface Coated Brake. Disponibil doar pe modelele cu anvelope de 20 si 21 de inch, acest sistem este reprezentat de o imbracaminte de tungsten-carbid, care acopera rotoarele franelor. Oficialii de la Porsche sunt de parere ca asta imbunatateste coeficientii de frecare si reduce aparitia prafului de franare. Binenteles ca franele ceramice de carbon raman singura optiune in cazul acestui nou model.

Design Exterior

Din punct de vedere vizual, noul Cayenne reprezinta un important pas inainte, cu un design mult mai bine finalizat, vizibil mai ales in noua grila frontala si in stopurile de pe spate.

Ce e mai important este ca poate fi foarte usor recunoscut, datorita luminilor spate care parca matura mediul inconjurator, a capotei striate sub care se ascunde un motor puternic, dar si a spoiler-ului de pe acoperis, care coboara peste geamul din spate. Mai mult, partea dorsala a masinii, complet refacuta, seamana cu cea a modelelor 911 si Panamera.

Noul Cayenne are acelasi ampatament ca predecesorul sau, 114 inch, dar a crescut in lungime cu 3 inch, pana la un total de 194 de inch. Dimensiunile mai mari de la exterior inseamna si mai mult spatiu la interior: noul Cayenne poate duce cu 15% mai multe bagaje, ajungand, cu scaunele spate rabatate, pana la 765 de litri.

In ciuda acestor dimensiuni, noul model cantareste mai putin decat predecesorul sau cu aproape 65 de kg. De data aceasta, toate panourile exterioare ale caroseriei sunt facute din aluminiu, iar acestora li se adauga si podeaua dar si "virtual, toate componentele sasiului". Producatorul a prevazut masina chiar cu o baterie litiu-polimeri, care este mai usoara cu aproape 10 kg.

Design Interior

La interior, panoul de bord mai pastreaza inca unele instrumente analoage, dar este dotat si cu o pereche de ecrane digitale color, pentru mai multe informatii.

In zona frontala centrala a bordului ne intalnim cu sistemul de infotainment dotat cu un ecran de 12,3 inch, asemanator celui de pe Panamera. Consola centrala, de aceasta data simplificata, este de culoare neagra si are functie de control prin touch.

Motorizare

Noul SUV va fi lansat in doua versiuni, modelul Cayenne de baza si varianta Cayenne S. Primul este echipat cu motor turbo V6 de 3,0 litri, care produce 340 de cai putere, cu 40 mai mult decat versiunea precedenta, in timp ce varianta S este propulsata de un motor bi-turbo V6 de 2,9 litri, care produce nu mai putin de 440 de cai putere, cu 20 mai mult decat modelul de anul trecut.

Transmisia automata in opt trepte, in varianta noua a producatorului, este echipament standard, de vreme ce masinile vin dotate cu tractiune integrala.

Specialistii sunt de parere ca, in lunile si anii urmatori, Porsche va veni cu optiuni aditionale in ceea ce priveste motorizarile, printre care si variante hibrid, Turbo sau GTS.

Pret

Atunci cand noul Porsche Cayenne va ajunge pe piata europeana, pretul acestuia (fara sa luam in calcul taxele sau optiunile) va pleca de la 74,828 euro (Cayenne standard) si 91,964 euro (Cayenne S). Asta inseamna ca noile modele vor fi doar cu aproximativ 5.000 de euro mai scumpe decat predecesoarele lor.

Sursa: Porsche

Daca v-a placut articolul, share pe:

Comentarii

Anunturi Auto
Ai o masina de vanzare? Adauga un anunt gratuit pe cel mai dinamic site auto din Romania!
Adauga anunt
Facebook
 

Iti mai recomandam

Mai sunt doar cateva zile pana ce editia din acest an a Salonului Auto de la Frankfurt isi va deschide portile, iar pregatirile sunt in toi pentru toti producatorii auto...
de - 21 Septembrie 2017
Principalele evenimente auto din ultima vreme ne-au adus in fata ochilor mai multe concepte futuristice care aveau ca obiectiv sa ne arate cum isi imagineaza constructorii automobilele viitorului. Astazi a...
de - 21 Septembrie 2017
Daca in urma cu cateva saptamani faceam cunostinta cu noua generatie Cayenne, cei de la Porsche au adus acum la Salonul Auto de la Frankfurt noul model Cayenne Turbo. Noile...
de - 18 Septembrie 2017
Toyota Hilux nu mai are nevoie de niciun fel de prezentare pe piata auto, majoritatea celor interesati de acest domeniu fiind la curent cu indelungata istorie a acestui model. Lansata...
de - 18 Septembrie 2017

Cele mai noi anunturi

12999.00 EUR - 26 Septembrie 2017
15000.00 RON - 26 Septembrie 2017
3500.00 EUR - 26 Septembrie 2017
1.00 EUR - 26 Septembrie 2017
Youtube Channel
Trimite-ne un pont
Ai o informatie care poate reprezenta o stire?
Ai filmat un eveniment important?
Contacteaza-ne
Newsletter
Aboneaza-te la newsletter!
Abonare