Mercedes-Benz prezinta GLC F-Cell, noul sau crossover alimentat cu hidrogen

2018 Mercedes-Benz GLC F-Cell

Mercedes-Benz s-a prezentat in acest inceput de saptamana la Frankfurt cu noul GLC F-Cell, model care ar urma sa devina o premiera mondiala in industria auto. De ce spunem asta? Pentru ca GLC F-Cell ar urma sa devina prima masina din lume care este echipata cu un sistem de propulsie cu hidrogen, dar care dispune in acelasi timp de o baterie Li-Ion care poate fi incarcata la priza.

Avand in vedere ca GLC-ul este unul dintre cele mai bine vazute modele din portofoliul producatorului german, probabil ca si aceasta versiuni se va bucura de un succes considerabil. Voi ce credeti?

Din punct de vedere tehnic, Mercedes-Benz GLC F-Cell ne este propus cu doua rezervoare – unul dintre ele montat alaturi de unitatea electrica, in timp ce celalalt amplasat sub bancheta din spate. Intreg ansamblul are o capacitate totala de aproximativ 4.4 kilograme de hidrogen.

Un punct important pentru cei care analizeaza posibilitatea achizitionarii unui astfel de model este acela ca alimentarea nu dureaza decat aproximativ trei minute, adica nu mai mult decat ar dura o incarcare normala cu combustibil.

Asa cum va spuneam si in introducere, premiera mondiala in legatura cu acest Mercedes-Benz GLC F-Cell este ca include si o baterie Li-Ion alaturi de sistemul de propulsie cu hidrogen. Bateria are o capacitate de 13.8 kWh si poate fi incarcata la priza intr-un timp de o ora si jumatate. Daca va faceti griji in legatura cu puterea limitata sau cu autonomia, va spunem ca nu aveti niciun motiv intemeiat. Motorul este capabil sa dezvolte nu mai putin de 200 de cai putere si un cuplu maxim de 350 Nm. Autonomia bazata exclusiv pe ceea ce ofera acumulatorul este intr-adevar mica, de doar 49 de kilometri. Insa nu asta conteaza cel mai tare, pentru ca avem o autonomie de 437 de kilometri in sistem NEDC oferita de sistemul de propulsie cu hidrogen.

Soferii modelelor Mercedes-Benz GLC F-Cell vor avea de ales intre patru moduri de rulare a masinii. Modul F-Cell presupune rularea automobilului doar pe baza hidrogenului, in timp ce modul Battery presupune rularea pe baza energiei provenite de la acumulator. Modul Hybrid face ca automobilul sa preia energie de la ambele surse, insa in special de la sistemul cu hidrogen. Nu in ultimul rand, modul Charge prioritizeaza incarcarea bateriei.

In final, trebuie sa recunoastem ca este destul de interesant ceea ce ne propun specialistii de la Mercedes in cazul acestui GLC F-Cell. Pentru moment, modelul nu se afla decat in stadiul de prototip, insa inginerii germani lucreaza intens pentru a pune pe picioare un model de serie.

Videoclipul zilei
5 LUCRURI PE CARE NU LE STIAI DESPRE TESLA
Aboneaza-te la canalul de YouTube!
Sursa: Mercedes-Benz

Newsletter

Whatsapp