Ferrari Portofino face cu mana din mers modelului California T

Ferrari Portofino face cu mana din mers modelului California T

Modelul actual Ferrari California a fost initial introdus pe piata in 2008, cu scopul de a fi versiunea de baza pentru California T, o varianta imbunatatita cu turbosuflante, lansata in 2014.

Revenind la zilele noastre, inginerii de la Maranello au decis sa renunte la California pentru un nou model cu acoperis rigid, botezat Ferrari Portofino, dupa un orasel localizat in nord-vestul Italiei.

Noua versiune arata mult mai bine decat cea precedenta si se comporta ca fiind mai mult decat un facelift pentru vechiul (deja) California T, mai ales datorita noului sasiu, mult mai usor pe Portofino.

Oficialii de la Ferrari n-au anuntat inca date oficiale despre greutatea exacta a masinii, dar suntem siguri ca aceasta cantareste sub 1.620 de kg, greutatea oficiala a modelului anterior. De remarcat si faptul ca rigiditatea la torsiune a acestui sasiu a crescut considerabil, in special datorita materialelor care stau la baza acestuia.

Constructorul italian a lucrat si la modificarea motorului V8 biturbo, care vine cu 40 de cai in plus, astfel ca propulsorul de 3,9 litri ajunge la 600 de cai putere, disponibili la 7.500 rpm. Mai mult, cuplul forta a crescut cu 5 Nm, ajungand la 760 de Nm, de care dispui inca de la 3.000 de rpm.

Multumita acestei puteri si a greutatii reduse a modelului, Portofino este cu o zecime de secunda mai iute decat California T, accelerand de la 0 la 100 de km in doar 3 secunde jumatate. Si viteza maxima a crescut putin fata de versiunea anterioara, pana la 320 de km/h, fata de doar 315 km/h pe California T.

Pe langa infatisarea mai placuta, gandita de specialistii de la Ferrari Design Centre, noile tehnologii folosite si motorul mai puternic ale acestui nou model de baza Ferrari, masina beneficiaza si de cea de-a treia generatie de diferential electronic al marcii, amplasat pe puntea spate, dar si de noul sistem de virare electric (EPS). Ca rezultat, controlul si tractiunea acestui model au fost imbunatatite.

In cabina, noul Portofino vine cu cel mai nou sistem de infotainment Ferrari, dotat cu un ecran touch de 10,2 inch, dar si cu un nou volan, complet refacut in 2017. Printre imbunatatiri se mai numara un nou sistem de aer conditionat, mai eficient conform producatorului, un display pentru pasager si scaune ajustabile electric in 18 pozitii, al caror spate a fost refacut pentru a crea mai mult spatiu pasagerilor din spate, asa cum este normal pentru un model GT.

Ferrari va prezenta oficial noul Portofino luna viitoare, unde altundeva decat la editia din 2017 Frankfurt Motor Show.

VIDEOCLIPUL ZILEI