Mercedes-AMG a prezentat Project One la Salonul Auto de la Frankfurt

Mercedes-AMG Project One

Inca din momentul in care oficialii de la Mercedes-AMG au anuntat ca pregatesc o noua hipermasina, Mercedes-AMG Project One, care ar putea produce in jur de 1.000 de cai putere, toata lumea asteapta cu nerabdare ca producatorul german sa iasa pe piata cu ce a promis.

Ei bine, dupa o destul de lunga asteptare, noul Mercedes-AMG Project One, deocamdata in versiunea de masina concept, a fost dezvaluit publicului din intreaga lume la editia 2017 Frankfurt Motor Show (IAA).

Chiar inaintea acestei, sa-i spunem, "lansari oficiale", oficialii de la Mercedes-AMG au "scapat" cateva detalii care s-au dovedit foarte interesante. La Salonul Auto de la Frankfurt, gigantul german a facut o prezentare cat se poate de serioasa a lui Project One, dotat cu tehnologii inspirate din Formula 1, pornind de la exterior, interior, aerodinamica si pana la capitolul performante.

Design Exterior

Designul exterior al noului Project One este, asa cum ne asteptam, inspirat de cel mai important eveniment din cursele auto, si anume Formula 1. Acest concept cu motor amplasat central este echipat cu componente influentate in general de functia pe care o indeplinesc, rezultand astfel un design marcat de proportii musculoase, cu o cabina amplasata ceva mai in fata si aripi largi, care iti dau senzatia ca privesti o viespe, o parte dorsala ceva mai extinsa si absenta aproape totala a liniilor drepte.

Gorden Wagener, designerul sef Daimler AG, a declarat, referindu-se la Project One, ca acesta este "reprezentantul perfect al segmentului de lux si performanta".

Partea frontala a noului bolid de provenienta germana este definita de o portiune deschisa destul de mare, dotata cu guri de aer care se intind pe toata latimea masinii. Partea centrala este ornata cu logo-ul AMG, in timp ce emblema specifica Mercedes-Benz poate fi gasita pe partea din fata a capotei. Chiar sub aceasta parte centrala ne intalnim cu celebra A-wing AMG, care permite tranzitia cat mai naturala catre aripile fata. Gurile de aer sunt excelent finisate si au o forma noua pentru o masina de acest tip, iar deasupra lor ne intalnim cu farurile LED plate si cu gurile de aer negre de pe capota, care fac legatura cu splitter-ul frontal. Farurile au in componenta trei elemente de iluminare cu forma romboidala, similare ca design cu logo-ul AMG.

Parbrizul si geamurile laterale au fost total refacute si creeaza senzatia unei sere de forma sferica, in timp ce acoperisul este dotat cu o priza de aer de culoare inchisa, imprumutata de la Formula 1, care trimite o cantitate serioasa de aer catre motor. Aceasta priza face tranzitia catre partea dorsala a masinii, cu aripi ca ale unui rechin, gandite sa imbunatateasca stabilitatea laterala la viteze foarte mari in curbe. Mai mult, prin luneta modelului ne putem bucura de o vedere de ansamblu asupra propulsorului acestui bolid. Pe langa aceasta priza de aer de culoare neagra, Project One are in dotare si alte doua prize de aer NACA, responsabile, de asemenea, cu racirea motorului si a transmisiei.

Partile laterale ale lui Project One sunt destul de inclinate si, completate de suprafete din fibra de carbon de culoare neagra, se descurca extrem de bine la reorientarea fluxului de aer in jurul caroseriei. Desi am mai vorbit de ele, aripile musculoase ale modelului incadreaza un desen original Petronas, de culoare verde, care intareste imaginea de viteza. In mod interesant, portierele lui Project One se deschid spre inainte si in sus, in timp ce priza bateriei este localizata pe partea stanga spate, iar capacul rezervorului poate fi gasit pe partea din dreapta spate.

Partea din spate a lui Project One este marcata de un spoiler vertical, un difuzor masiv cu doua sectiuni, o aripa ce poate fi setata in doua pozitii, in functie de manevrele masinii, dar si o evacuare centrala gigantica, cu margini rotunjite, in care ne intalnim cu alte doua deschideri, imprumutate tot de la Formula 1. Si stopurile acestui model au in componenta trei elemente de iluminare de forma romboidala.

Design Interior

Ajungem, in acest fel, si la interiorul cabinei lui Project One, cu un design minimalist si foarte functional, capabil sa asigure spatiu suficient pentru doua persoane, care vor lua loc in scaunele de curse, dotate cu spatare ajustabile.

Aceste scaune sunt imbracate intr-o microfibra de culoare neagra, dar au si portiuni de piele napa de culoare gri inchis si spatii acoperite de o mesa textila. In contrast cu toate aceste elemente, cusaturile de culoare galbena chiar ies in evidenta. In plus, soferul si pasagerul sunt separati de un tunel central.

Exact in stilul Formula 1, Project One este dotat cu volan si pedale reglabile. Bordul acestui model pare sa pluteasca deasupra celorlalte elemente si este completat de doua ecrane de inalta rezolutie de 10 inch. Unul dintre acestea indeplineste functia de oglinzi retrovizoare, asigurand imagini in timp real din spatele acestui bolid.

Sursa: Mercedes-Benz

Newsletter

Whatsapp