Noul VW Passat 2020: mai proaspat, mai tehnologizat!

Inca de la aparitia pe piata a versiunilor crossover, cererea pentru modele sedan nu mai este la fel de mare, lucru destul de evident daca ne uitam la cifrele de vanzare din ultimii ani. Pentru a va face o idee, Volkswagen a vandut 41.401 de modele sedan Passat anul trecut in Statele Unite, ceea ce reprezinta o scadere cu aproape 32% fata de 2017. Cu cererea de care vorbeam in scadere, nu mira pe nimeni faptul ca multi dintre cumparatori prefera un crossover in locul unui sedan.

Plecand de la aceasta idee, VW a decis sa acopere aceasta zona a pietei cu modelul Passat 2020 care, desi nu este o masina noua (si ramane la aceeasi platforma), vine cu numeroase modificari, in incercarea de a atrage din nou atentia la masinile sedan.

Fara legatura cu versiunea Passat pe platforma MQB vanduta in Europa, varianta nord americana adopta o infatisare proaspata, cu o grila mai impunatoare si acoperisul schimbat dar, in stilul celor de la VW, nu se indeparteaza prea mult de predecesorul sau.

VW vine cu ceva modificari, insa, printre care farurile si stopurile LED standard, dar si sigla "Passat" in litere mari pe toata latimea portbagajului, care seamana foarte mult cu ce se intampla pe Arteon. Noul Passat 2020 are, pe versiunea standard, jante de aliaj de 17 inch, dar acestea pot fi inlocuite, pe variantele mai scumpe si pentru o mai buna sportivitate, de unele de 18 si 19 inch.

In cabina, VW promite elemente mai interesante decat pe vechiul Passat, printre care noul sistem de infotainment acoperit cu sticla, care suporta Android Auto, Apple CarPlay sau MirrorLink. Nu lipsesc "materialele premium", dar nici culorile mai proaspete sau temele, impartite in functie de nivelul de finisaj. Modelele de baza au scaunele imbracate in material textil dar, daca platiti mai mult, puteti opta pentru inlocuitori din piele si chiar piele Nappa.

Dupa ce a renuntat la motorul V6, noua generatie VW Passat este propulsata de acelasi motor TSI de 2,0 litri, in patru cilindri, care produce 174 de cai putere. Vestea buna este ca la capitolul cuplu-forta ne intalnim cu o imbunatatire, pana la 250 Newtoni-metru, in special gratie noului convertor si a soft-ului imbunatatit implementat pe model.

Trebuie sa va spunem, in acelasi timp, ca numai editia limitata de la lansare a masinii va beneficia de aceeasi propulsie ca pe versiunea 2019. Sa nu uitam, de asemenea, ca toata aceasta putere este transmisa, prin intermediul unei cutii de viteze automate in sase trepte, catre axul frontal.

Asa cum ne-am fi asteptat de la un sedan de clasa medie, lista echipamentelor incluse pe acest model este destul de extinsa. Printre ele, ne intalnim cu scaune incalzite (atat pe fata cat si pe spate), dar si cu un sistem de climatizare in doua zone si cu oglinzi electrice si incalzite. Producatorul ofera si stergatoare automate si faruri adaptive, dar si actionare electrica pentru scaunul soferului sau un sistem de sunet Fender.

La capitolul siguranta, toate modelele Passat sunt echipate cu sistemul de avertizare la coliziunea frontala, dar si cu cel autonom de franare de urgenta, cu monitorizare a traficului pietonal. Nu lipseste, pe varianta standard, nici sistemul de monitorizare a unghiurilor moarte sau cel de alertare la traficul din spate, si, pentru un cost suplimentar, puteti beneficia si de controlul adaptiv al vitezei, de un asistent la pastrarea benzii de mers sau unul de parcare.

Dupa debutul oficial de la Detroit Auto Show 2019, noul VW Passat 2020 va intra in productia de serie, la fabrica producatorului din Chatanooga (Tennessee), si va ajunge in reprezentantele americane in aceasta vara. Trebuie sa mentionam ca vor exista patru versiuni ale modelului, plus cea Limited de care vorbeam mai devreme, care va fi valabila doar pentru... o perioada limitata.

Sursa: VW

Newsletter

Whatsapp