Noul Ford Mustang Shelby GT500 si-a incantat fanii la Detroit!

2020 Ford Mustang Shelby GT500

Ultimii cativa ani au fost foarte buni pentru entuziastii din lumea auto, de vreme ce producatorii s-au dovedit a fi extrem de creativi in a aduce si mai multa putere pe modelele lansate pe piata. Ei bine, Dodge Challenger este capul de afis al acestei "miscari". Masina a inceput de la doar 425 cai putere, dar variante ca Demon aproape ca au dublat aceasta cifra. Acelasi lucru s-a intamplat si cu Chevrolet Camaro sau Corvette, iar acum Ford Mustang se alatura grupului cu noul Shelby GT500 2020.

In ciuda debutului recent de la Salonul Auto de la Detroit 2019, mai exista multe lucruri pe care inca nu le stim despre masina. De exemplu, in timp ce Ford a confirmat ca masina va fi propulsata de motorul V8 de 5,2 litri, la care se adauga o transmisie in sapte viteze, cu dublu ambreiaj, gigantul american nu spune absolut nimic despre puterea acestuia.

Producatorul a anuntat, recent, ca noul GT500 va avea peste 700 de cai putere dar ca inca mai lucreaza la asta si nu va anunta o cifra oficiala pana in toamna acestui an. Daca ne luam dupa zvonuri, va fi vorba despre 750 de cai putere si un cuplu-forta de aproape 950 de Newtoni-metru. La capitolul acceleratie, Ford, promite ca masina va ajunge la 100 de km/h in aproximativ 2 secunde si jumatate.

Ceea ce stim, in acest moment, este ca producatorul a renuntat la vechiul spatiu din fier al motorului, cu un ventilator conectat la el. Inginerii de la Ford au intors turbina de 2,7 litri si, cumva, au reusit sa integreze si intercooler-ul, astfel ca centrul de greutate al motorului din aluminiu este ceva mai jos. Ce s-a mai schimbat si ni se pare extrem de interesant, este zgomotul mai "nervos" al motorului.

Acelasi lucru se intampla si cu transmisia in sapte trepte cu dublu-ambreiaj. Completata cu un schimbator de forma rotunda, noua cutie de viteze Tremec va fi singura optiune disponibila pentru clienti. De ce nu mai exista o cutie de viteze manuala? Raspunsul este atat simplu cat si predictibil. De fapt, e vorba despre acelasi motiv pentru care Ferrari si Lamborghini au abandonat cutia de viteze manuala, in timp ce noul Porsche 911 vine cu un setup cu doua pedale, si anume faptul ca optiunea automata este mai rapida. Conform celor de la Ford, noua cutie Tremec schimba vitezele in doar 100 de milisecunde, adica incredibil de rapid.

Pentru completare, masina este dotata si cu frane foarte puternice, in special gratie celor mai mari discuri montate pe rotile din fata, ale unei masini americane in doua usi. Discurile enorme de 16,5 inch vin si cu etriere Brembo cu sase pistoane. Ford sustine ca aceste frane sunt cu 20% mai mari decat cele de pe GT350, un alt motiv pentru care noul GT500 este echipat cu jante standard de 20 de inch, in loc de 19 inch (ca pe GT350).

Suspensiile beneficiaza de amortizoare magnetice si de o noua geometrie, in timp ce pneurile Michelin Pilot Sport Cup 2 sunt standard in aceasta configuratie. Ford va oferi si o pereche de pachete optionale pentru GT500, iar primul este numit, destul de simplu, "Handling Package".

Cel de-al doilea pachet este mult mai agresiv, se numeste "Carbon Fiber Handling Package" si renunta la jantele standard din aliaj de 20 de inch pentru unele din fibra de carbon, care reduc dramatic greutatea si vin cu pneuri de 11,5 inch pe spate. In plus, anvelopele standard standard PS2 sunt inlocuite cu unele personalizate de Michelin. Pe partea dorsala, ne intalnim cu un spoiler gigantic ajustabil, din fibra de carbon. Sa nu uitam ca acest pachet inseamna si renuntarea la scaunele din spate.

Indiferent de ce pachet alegeti, noul GT500 arata ca un adevarat monstru. Designerii au luat-o razna atunci cand a fost vorba despre redesenarea aripilor, gandite special sa faca loc jantelor de 20 de inch, in timp ce spatiul frontal are si mai multe guri de aer. Sa nu uitam de spoilerul proeminent de pe fata si nici de cel de pe spate. Pana la urma, insa, favorita noastra este "haina" de ploaie detasabila din aluminiu de sub capota, al carei rol este acela de a pastra uscat motorul bolidului. O idee interesanta, nu?

Cat de bine ne vom simti la volanul unui GT500 inca nu stim, dar cu siguranta am vrea sa aflam. Din pacate, insa, din moment ce Ford a anuntat ca nu ne va prezenta performantele masinii pana in toamna, ni se pare greu de crezut ca vom reusi sa o conducem pana atunci. Acestea fiind spuse, ne asteptam sa aflam mai multe despre cel mai puternic Mustang de serie produs vreodata in lunile urmatoare. Noi de-abia asteptam...

Sursa: Ford

Newsletter

Whatsapp