Noul Ford Explorer are o noua platforma cu tractiune spate

2020 Ford Explorer ST/Hybrid

Trebuie sa recunoastem: Ford Explorer revine la radacini. Bine, cel putin asa ne lasa impresia. Dupa aproape un deceniu, cu tractiune frontala, noul Explorer 2020 revine la motorul longitudinal si toata puterea este trimisa catre puntea spate. Este vorba inca despre un sasiu unibody, dar aceasta idee nu-i opreste pe inginerii de la Ford sa intruneasca capacitatile super-cunoscute ale modelului Explorer.

Echipat cu un motor turbo in patru cilindri, proiectat chiar de Ford, care ajunge la 300 de cai putere si un cuplu-forta de 410 Nm, versiunea standard Explorer poate tracta peste 2.400 de kg, evident cu pachetul Tow. Cifrele astea depasesc performantele modelului Explorer din 2019 (motor in patru cilindri de 280 de cai putere si o greutate maxima de aproape 1.500 de kg), dar si pe cele ale versiunii curente (motor bi-turbo de 365 de cai putere si o greutate la tractare de peste 2.000 de kg).

Cei interesati de mai multa forta isi pot, binenteles, echipa modelul Explorer cu un motor V6 bi-turbo. Noua versiune de 3,0 litri ajunge, se pare, la 365 de cai putere si un cuplu-forta de 515 Nm, dar beneficiaza de un plus la acest capitol gratie noului EcoBoost, astfel ca poate tracta pana la 2.540 de kg.

In plus, indiferent de varianta de motorizare aleasa, fiecare Explorer vine echipat standard cu transmisie automata in zece trepte, iar tractiunea integrala ramane disponibila ca extra-optiune.

Noul Explorer 2020 pare mai mult un vehicul de familie decat unul "de munca", asa ca Ford si-a dotat noul crossover cu un al doilea rand care culiseaza pentru a permite accesul la al treilea rand din spate. Capacitatea pentru bagaje a crescut, cu cele doua randuri de scaune pliate pana la aproape 2.500 de litri, cu aproximativ 173 de litri mai mult decat actuala versiune.

Ca si actuala generatie Explorer, noul crossover va fi vandut in mai multe variante: cea de baza, XLT, Limited si Platinum (ultima disponibila exclusiv cu motorul V6 EcoBoost). Indiferent de propulsor sau de varianta, toate noile modele Explorer 2020 sunt echipate standard cu cele mai noi echipamente de confort, printre care portbagaj electric, un hotspot WiFi 4G LTE WiFi (la care se pot conecta pana la 10 dispozitive), dar si un sistem de infotainment cu display de 8,0 inch. Exista si varianta unui display de 10,1 inch, care va fi completat cu instrumentar de bord digital de 12,3 inch.

La capitolul siguranta, fiecare Explorer va fi echipat cu sistemul Co-Pilot360, dar si cu intreg pachetul de siguranta, atat pasiv cat si activ, al gigantului american (monitorizarea unghiurilor moarte cu alerta de trafic, asistent la pastrarea benzii de mers, faza lunga automata, sistem de atentionare la coliziune frontala si de detectare a pietonilor).

In plus, masina mai vine dotata cu un sistem adaptiv de control al vitezei (cu tehnologie de pastrare a benzii de mers), cu un sistem de franare automata pe spate, dar si cel mai nou asistent la parcare Ford, intitulat Active Park Assist 2.0, asistent capabil sa parcheze atat paralel cat si perpendicular masina, fara ca soferul sa atinga volanul sau pedalele.

Cea mai noua generatie Explorer promite sa revina la forma pe care masina o avea acum 30 de ani, in special gratie noii sale platforme cu tractiune spate, optiunilor de motorizare, dar si multelor echipamente de siguranta cu care vine echipata. Ne asteptam ca modelul sa fie scos la vanzare in vara acestui an, iar versiunea de baza va avea un pret de plecare de 32.765 de dolari.

Newsletter

Whatsapp