Mercedes-Benz a pregatit clientilor gama hibrida AMG 53! Iata primele modele!

2018 Mercedes-AMG 53 CLS E-Class

Unul dintre momentele foarte asteptate in 2018 de la Clasa CLS a gigantului Mercedes-Benz este reprezentat de motorizarile hibride. De aceea, motorul turbo in sase cilindri in linie de 3,0 litri vine cu o combinatie "EQ Boost", in care un motor electric de mica putere se ocupa de surplusul de acceleratie si de sistemul de 48 de volti al masinii.

Poate vi se va parea doar o idee interesanta, insa cei care au incercat sa conduca un model european S500 cu aceste specificatii pot confirma ca se misca senzational si ofera destula putere. Binenteles, insa, ca exista intotdeauna loc de mai mult. De aici si ideea unor versiuni Mercedes-AMG 53.

Anuntate pentru anul acesta, in clasele CLS sedan, E-Class coupe si E-Class decapotabila, noile AMG 53 folosesc acelasi motor de 3,0 litri, cu elemente turbo ceva mai puternice, pentru o forta mai mare.

Citeste si: Mercedes-Benz prezinta la CES sistemul infotainment MBUX: cum functioneaza si ce model este dotat cu acest sistem?

Modelul standard CLS450 produce 362 de cai putere si un cuplu-forta de 500 Nm cu acest motor, plus inca 21 de cai putere si un cuplu-forta de 249 de Nm oferiti de motorul electric. In acelasi timp, versiunea CLS53 vine cu 429 de cai putere si un cuplu-forta de 520 de Nm, iar cifrele motorul electric raman neschimbate. Cei de Mercedes sustin ca modelul CLS53 va accelera de la 0 la 100 de km/h in 4,4 secunde.

In ceea ce priveste modelele E-Class, versiunea AMG E53 reprezinta o crestere serioasa fata de valorile obtinute de E400: 329 de cai putere si un cuplu-forta de 480 de Nm. Mai mult, depaseste chiar si puterea variantei sedan AMG E43, de 396 de cai putere.

In acelasi timp, sa nu uitam ca este pentru prima data cand Mercedes ofera versiuni AMG ale modelelor E-Class coupe si decapotabila si, sincer, avand in vedere faptul ca producatorul german a cam folosit sigla AMG, ne miram ca a trebuit sa treaca atata timp.

Toate versiunile AMG 53 folosesc o cutie de viteze in noua trepte cu dublu-ambreiaj, care trimit puterea, prin intermediul unui sistem de tractiune integrala Mercedes 4Matic+, tuturor rotilor motoare. Exista si versiunea in care pot fi folosite doar rotile spate, pentru o mai buna eficienta.

Aceleasi versiuni AMG CLS53 sunt echipate, de asemenea, cu o gramada de tehnologii de asistare a soferului, toate imprumutate de pe modelele de top ale marcii, printre care asistentul activ la franare, asistentul activ la virare, asistentul activ la limitarea vitezei de deplasare, control adaptiv al vitezei si multe altele.

In plus, toate modelele AMG 53 sunt dotate cu suspensii pe aer, dar si cu trei setari de condus, Confort, Sport si Sport+, toate usor de ales din setarile Dynamic Select ale masinilor.

Mai mult, toate modelele AMG 53 au bara frontala refacuta, iar radiatorul dublu este finisat in argintiu cromat, ceva despre care oficialii de la Mercedes sustin ca este, in mod normal, rezervat modelelor V8 AMG. Sa nu uitam, in acelasi timp, de noul sistem de evacuare a gazelor de esapament, in acest caz dublu.

Cat despre viitorul acestei noi linii AMG 53, nu stim exact sa va spunem pana unde va ajunge. Exista zvonuri pe piata care vorbesc despre faptul ca modelele mai mari S-Class nu vor avea si versiuni S53 model, desi noua ne-ar fi foarte usor sa ne imaginam aceste variante extinse in toata gama Mercedes dotata cu motoare in sase pistoane in linie.

In ceea ce ne priveste, pentru noi este valabila, in acest caz, o singura vorba neaosa: "cu cat mai multe, cu atat mai bine".

Te-ar mai putea interesa:

Noul Mercedes-Benz G-Class: la fel de solid, insa mai rafinat!

Mercedes-Benz E63 AMG de la Posaidon este transformat intr-un rival pentru Bugatti Veyron

Videoclipul zilei
Sursa: Mercedes-Benz

Newsletter

Whatsapp